UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
Koduleht

Veebilehe tegemine - Osa 1. Partneri valimine

Gives oleme spetsialiseerunud kodulehtede ja veebirakenduste disainimisele ja arendamisele. Igapäevaselt näen parajat segadust kuidas veebilehti tehakse ja millised töövõtted on kasutusel. Kirjeldan lühidalt erinevaid projekti etappe mis tuleb läbida uue veebilehe tegemisel. Esimeses osas räägin sobiva partneri valimisest ja millele võiks selle juures tähelepanu pöörata. Õige veebispetsialisti leidmisest võib sõltuda kodulehe edukus.

Sõber, vabakutseline, palgatöötaja või agentuur - keda valida?

Sa võid endale teha ise tasuta veebilehe. Internetis on veebilehtede valmistamise teemal väga palju õpetusi. On suur hulk teenusepakkujaid kelle rakendused muudavad kodulehe tegemise lihtsaks. Abi võid küsida ka mõnelt IT-teadlikumalt sõpbralt. Kui on aga soov valmistada professionaalne koduleht siis on asjad tegelikult päris keerulised ja kvaliteetse veebilehe tegemine nõuab kogemust. Lihtsustatult on valikuid kolm.

Palgake töötaja(d) - veebidisainer ja programmeerija.

See variant sobib eelkõige suurematele ettevõtetele, kes arendavad oma veebilehte pidevalt edasi, ning samuti IT-valdkonnaga seotud startup-ettevõtetele. Kuna kodulehe tegemine hõlmab mitut aspekti siis ühe multitalendi asemel on vaja tavaliselt vähemalt disainerit ja programmeerijat. Ka sisuloome poolt ei tasu ära unustada.

Siinkohal võib just talendi nappus olla suurimaks probleemiks. Hea veebidisaineri või programmeerija leidmine ei ole tänapäeval kindlasti lihtne ülesanne ja see vääriks omaette postituste seeriat.

Eeldan, et kui teil on olemas majasisene IT meeskond kelle oskuste hulka kuulub ilusa ja kasutajasõbraliku kodulehe loomine siis te arutate neid teemasid koosolekul ja seda postituste seeriat ei loe. Ehk siinkohal pikemalt ei peatuks.

Täis tööajaga veebidisaineri palkamise asemel võib heaks alternatiiviks olla ka piiramatu kuumaksupõhise disainipaketi kasutamine.

Vabakutseline

Teine võimalu on kasutada vabakutselist sisuloojat, disainerit ja arendajat. Kui soovid võid projekti juhtimise enda peale võtta. Või äkki alustad vabakutselise projektijuhi või turundaja palkamisest?

Kindlasti leiad ka multitalente kes teevad veebilehe täislahenduse ise valmis. Lihtsamate kodulehtede tegemise puhul võin omast käest kinnitada, et saab täitsa kvaliteetse lõpptulemuse. Samas vähe on inimesi kes valdaksid heal tasemel veebidisaini ja saaksid hakkama ka keerukamate arendustega. No-code lahendused on disaineritele andnud supervõimed ja lihtsama veebilehe tegemisel ma ei kardaks kasutada ühte vabakutselist.

Kui sa ei tea mida no-code tähendab loe artiklit Mis on no-code?

Freelanceri kasutamine on ka hea mõte kui teil on ettevõttes olemas teatud tüüpi kompetents aga vajate abi vaid kindlas projekti etapis. Võibolla kõige levinum variant on selline kus startupil või ettevõttel on olemas oma arendusmeeskond aga lisaks kasutatakse vabakustelise disaineri abi. Nii saab hajutada koormust. Oma meeskond saab tegeleda toote arendamisega aga vabakutseline partner aitab turundus veebi või kommunikatsiooniga.

Kasuta agentuuri.

Agentuurid pakkuvad veebilehtede täislahendusi ja on heaks partneriks terviklahenduste tellimisel. Arvatavasti kliendile kõige mugavam ja kindlam lahendus. Kui vabakutselise kasutamisel sõltute konkreetselt ühest inimesest siis seal on teatavad riskid. Kas ta on usaldusväärne või kas ta teeb sama tööd ka mõne aasta pärast.

Agentuuride puhul on sobivate töö teostajate leidmine ja meeskondade komplekteerimine juba teiste probleem. Samas enamikel juhtudel on agentuurides koos kogemustega inimesed kes kindlustavad selle, et töö oleks kvaliteetne. Siinkohal tasub muidugi teha korralik taustauuring, sest turul on ka veebi agentuure kes tegutsevad lihtsalt vabakutseliste vahendajatena. See kõik tuleb aga hinnalipikuga.

Isiklikult soovitan vaadata pisemate butiik veebiagentuuride ja stuudiote poole. Need koondavad kokku üksteist täiendavad spetsialistid kes suudavad ise veidi laiema ala töödest katta aga lisakulud nagu omanik, sekretär, projektijuht puuduvad. Üldiselt on ka suurtes digiagentuurides ühe kliendi projektiga tegelemas vaid väike meeskond.

Väikeagentuurid saavad vajadusel kaasata teisi agentuure või freelancereid toetamaks projekti osadega mida nad ise ei suuda pakkuda. Kui meeskonnas on juba kaks inimest siis võib olla ka oluliselt kindlam selles, et te ei jää oma tellitud veebilehega üksi.

Üks ei välista teist.

Sõltuvalt projekti vajadustest võib väga hästi toimida ka hübriid lahendus kus kasutatakse kõikide töövormide summat.

Näiteks. Ettevõttesse on palgatud turundusjuht või veebiprojekti juht kes siis koostöös vabakutselise disaineriga loob kodulehe strateegia, kontseptsiooni ja vajalikud kujundused ning prototüübid.

Kui kodulehe kujundus on valmis siis tellitakse arenduse osa sisse tarkvara arendus ettevõtetelt kes pakuvad kiiresti kvaliteetseid lahendusi. Lõpuks kodulehe haldust ja pisemaid arendusi pakub vabakutseline programmeerija.

Vaata varasemalt tehtud kodulehti

Kui valid endale partnerit võta aega ja süvene varasemalt tehtud veebilehtedesse. Võid uurida ka kas neil on tegevusala põhist kogemust. Isiklikult seda eriti oluliseks ei pea kuna veebidisainerina mulle meeldib tegeleda ka projektidega aladel kus varasem kogemus puudub.

Kui leiad partneri kelle tehtud tööd meeldivad aga ei leia midagi enda vajadustele sarnast siis küsi julgelt lisa. Meil Gives on tehtud veebilehti hulka rohkem kui kodulehel väljas ja olen üsna kindel, et pea igale tegevusalala leiame näidise. Paljud veebilehed on tehtud allhankena, mõnel juhul ei soovi kliendid neid esitleda või on tööde uuendamisest lihtsalt palju aega mööda läinud. Veebilehe tegemisel vali kindlasti partner kelle tööde kvaliteedis oled veendunud ja keda usaldad.

Aruta veebilehe tegemise tööprotsesse

Lase endale tutvustada kuidas planeeritakse jõuda kvaliteetse lõpptulemuseni ja millised projekti etapid veebilehe tegemisel läbitakse. Enne partneri valikut mõtle välja kui palju soovid ise kodulehe tegemisse panustada ja millised tööprotsessid sulle sobivad. Kas tahad olla rohkem seotud ja võtta vastu otsuseid või usaldad professionaale. Mõtle läbi kui palju sul on isikliku aega antud projektiga tegeleda ning uuri kuidas see sobib partnerite tööga.

Kindlasti uuri kui kiiresti vastatakse ning kuidas toimub suhtlus. Kui soovid personaalselt kohtuda ja asju arutada vali kedagi endale lähedalt. Arvatavasti juba esimeste vahetatud kirjade peale saad aru kas sinu küsimustesse süvenetakse ning kui kiiresti vastatakse. Kui näed, et vastused on poolikud või teemast mööda siis arvatavasti see olukord projekti käigus paremaks ei muutu.

Veebipartneri testimine

Partneri valik omab finantsriski. Võib juhtuda, et valid partneri kes esmapilgul tundub ideaalne aga koostööst asja ei saa. Valides koostööpartnerit vaid hea müügi jutu põhjal siis võid kiiresti avastada, et asjad ei ole lõpuks nii ilusad. Juba vanasõna ütleb, et usalda aga kontrolli.

Olen enam kui kindel, et tasuta proovitööga ühtegi normaalset agentuuri ega vabakutselist enda juurde ei meelita. Võimalik, et reklaamiagentuurides ja suurettevõtete lepingute puhul on nö “pitchimine” endiselt teemaks aga siis on mastaabid ka hoopis teised.

Suurfirmadel on võimekus maksta kinni mitme agentuuri proovitööd ja valida selle põhjal endale sobivaim partner. Usun, et see on parim viis saamaks reaalselt aru kuidas erinevad meeskonnad koos töötavad ja mida üks või teine veebilehe tegija suudab pakkuda. Hea kodulehe tegemine on protsess mis toimub kliendi ja tegija koostöös.

Gives proovime kõikide uute klientidega alustada väikeste sammudega. Kui vaja jagame veebilehe tegemise projekti juppideks ja hakkame otsast liikuma. Nii saame päriselt teada kuidas koostöö sujub. On normaalne, et iga kliendiga ei leia ühist keelt. Liikudes väikeste sammudega ei lähe sellisel lähenemisel aga palju aega raisku. Klient saab kindlasti kasulike teadmisi kodulehe tegemisest ja omab palju selgemat pilti mida tal vaja on.

Veebilehe hind ja eelarve

Kõige põhilisem küsimus on alati, et “Kui palju maksab koduleht?”. Tõesti tahaks sellele osata vastata aga ei saa. Veebileht ei ole tükitöö, seda ei saa mõõta ei kilodes ega kasutatud pikslite arvus. Väga väikestest detailidest võib veebilehe tegemise maht muutuda kordades suuremaks.

Lihtsalt näitena. Kas kasutada spetsiaalselt erilahendusena tehtud illustratsioone või lasta need teha AI-l või osta stock fotod. Eksperimenteerida uue tehnoloogiaga või proovida mõnda erinevat kujunduskontseptsiooni? Ka veebiarenduse seisukohast võivad väikesed detailid programmeerijale hulka lisatööd teha.

Iga klient peaks teadma enda soove ja eelarvet. Vastavalt sellele saame üsna kiirelt aru millist veebilehte on võimalik pakkuda. Vastavalt kodulehe eelarvele anname klientidele nägemuse kuidas ja mis etappidega soovitud lõpptulemuseni jõuda.

Töö eest arveldamine võib toimuda nii ühikupõhise hinna kui ka fikseeritud tasuna. Küsi, millised teenused on hinna sees ja millised täiendavad kulud lisanduvad. Soovitaksin jagada töö eraldi etappideks ja need eelarvestada. Selline lähenemine võimaldab maandada riske ja annab paindlikkuse kui te ei ole tööga rahul.

Kuldne kolmnurk mida iga veebiprojekti puhul tasub meeles pidada. Kiiresti ei saa teha kvaliteetset ja odavat veebilehte. Kogenud kodulehe valmistaja võib küll sprintida ja tänu kogemusele teha teile hea veebilehe aga siis see pole kindlasti mitte odav.

Kui kodulehe valmistamise eelarve on piiratud võite leida digiagentuuriga kompromissi, et täidavad teie tööga lünkasid ja teevad nii midagi kvaliteetset oma portfoliosse. Lahendust kus loobute kvaliteedist ja valite kodulehe tegemisel soodsa hinna ning kiire töö võib kokkuvõttes hoopis kulukamaks muutuda.

Veebilehe tegemise partneri valikul arvesta järgmisega

Partneri leidmise puhul pane paika oma eeldused. Tee eeltööd ja mõtle välja miks soovid veebilehte uuendada ja millised on eesmärgid uuele kodulehele. Uuri partneri varasemaid töid ja klientide tagasisidet.

Vaata, kas nende valmistatud kodulehtede disain ja stiil sobivad sinu visiooniga ning kas nende tehtud veebilehed on funktsionaalsed ja kasutajasõbralikud.

Partneri valimisel on oluline ka omavaheline klapp. Kas sa tunned, et mõistetakse sinu veebilehe eesmärke ning suudetakse need täita. Kui soovid kodulehte Võta ühendust! Kui sa pole veendunud kas Give digiagentuur on heaks partneriks saad lugeda lähemalt kodulehtede valmistamisest.