UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
KodulehtUx

Veebilehe optimeerimine: Kuidas saavutada kodulehega tulemusi?

Kui soovite, et teie veebileht oleks konkurentsis püsimiseks ja potentsiaalsete klientideni jõudmiseks efektiivne, tasub seda korralikult optimeerima. Uue veebilehe valmimisel teeb loodetavasti digiagentuur palju tööd kohe ära aga teatud tegevusi tuleb läbi viia ka jooksvalt. Selles artiklis selgitan veebilehe optimeerimise olulisust ning pakun praktilisi lahendusi, mis aitavad teil saavutada tipptulemusi.

Miks on veebilehe optimeerimine oluline?

Kõigepealt on oluline, et külastajad jõuaks teie veebilehele. Võibolla olete tuntud bränd ja nad trükivad teie nime kohe sisse. Või teete ohtralt reklaami ja leitakse teid selle kaudu? Puhtalt reklaami kaudu külastajate hankimine võib osutuda ebamõistlikult kalliks. Paljud potentsiaalsed kliendid tuleksid teie kodulehele ka otsingumootorite kaudu. Õige SEO-strateegia aitab teie veebilehel otsingumootorite tulemustes kõrgemale kerkida, suurendades seeläbi nähtavust ja külastatavust.

Kui külastaja tuleb teie veebilehele on tähtis jätta hea mulje. Veebilehe laadimiskiirus on kriitiline tegur, mis mõjutab nii kasutajakogemust kui ka otsingumootorites leitavust. Kiire veebileht on külastajatele meeldiv ja laseb neil mugavamalt teie lehega tutvuda. Keegi ei viitsi veniva veebilehe järgi oodata. Üha enam inimesi kasutab veebilehti mobiilseadmetes. Veenduge, et teie veebileht on mobiilisõbralik ja täidaks sealt tulevate külastajate eeldusi. Lihtne ja selge kasutajaliides tagab positiivse kasutajakogemuse, mis omakorda suurendab konversioonimäära. Ka kõige osavam UI/UX disainer ei oska kõiki asju ette näha ja peale kodulehe valmimist saab seda alati veel paremaks teha.

Kuidas ja mida veebilehel optimeerida?

Toon välja põhilised ja lihtsamad asjad mida saate kas ise või koostöös oma digiagentuuriga ära teha. Kindlasti tasub arvestada sellega, et paljud tegevused on nö korduvad ja neid peab püsivalt tähele panema.

SEO strateegia

Vaadake kuidas jõuavad kasutajad läbi otsingumootorite teie kodulehele. SEO puhul on kindlasti oluline kodulehe tehniline ülesehitus. Siinkohal loodan, et teie digiagentuur on teinud head tööd ja tehnilise poole pealt on kõik korralikult seadistatud ja tehtud vastavalt parimatele veebiarendus praktikatele.

Tehke märksõnade analüüs ja vaadake kui hästi on teie ettevõte leitav. Kasutage asjakohaseid märksõnu, optimeerige metakirjeldused ja pealkirjad ning looge kvaliteetset sisu, mis vastab teie sihtrühma ootustele. 2023 aastal on Google puhul äärmiselt oluline sisu ajakohasus ja uuendamine. Kindlasti tasub veenduda, et teil ei oleks vananenud informatsiooniga sisu.

Mobiilioptimeerimine

Kasutasin küll punktina mobiilioprimeerimine. Aga tegelikult tasuks arvestada siin kõikide seadmetega alates nuti televiisoritest kuni mobiilideni. Veenduge, et teie veebileht oleks responsiivne, ja testige seda erinevates seadmetes ja brauserites.

Siinkohal tasub ka tähelepanu pöörata sellele, et erinevates seadmetes võivad kasutajatel olla erinevad vajadused. Näiteks mobiilis võib kasutajat huvitada teie asukoht ja lahtioleku ajad.

Veebilehe laadimis aega

Google väidab, et tõenäosus kaotada külastaja suureneb 32% kui teie veebilehe avamis aeg suureneb 1 sekundilt 3 sekundi peale. Lisaks tasub tähelepanu pöörata ka veebilehel navigeerimisele kuluvale ajale. Kirjutan seda artiklit ja Eestis on just avatud Decathloni e-pood. Üldiselt võiks teistel spordipoodidel olla väike paanika. Aga praktiliselt on Decathloni e-pood nii aeglane ja vigase sisupuuga, et mingit huvi minul seda kasutada küll ei ole.

Veebilehe laadimis aega saate parandada

  • optimiseerides veebilehe koodi.
  • valige hea veebimajutuse teenusepakkuja. Globaalsete lahenduste puhul arvestage kõikide sihtgruppidega. Võite eelistada ka Frameri või Webflow platvorme veebilehe tegemiseks.
  • optimiseerige ja kasutage õiges suuruses pildi- ja videomaterjale.
  • kasutage vahemälu (Cache)
  • sisu edastamiseks kasutage CDN-i või muud jaotusvõrgu teenust.

Jälgige regulaarselt oma veebilehe laadimisaega, et tagada kiire ja sujuv kasutajakogemus. Uue sisu lisamine võib oluliselt mõjutada laadimisaega.

Veebilehe analüütika

Kasutage tööriistu nagu Google Analytics, et jälgida külastajate käitumist ja teha informeeritud otsuseid optimeerimise osas. Nii saate leida ülese võimalikud probleemi kohad ja paremini mõista kuidas külastajad teie kodulehte kasutavad.

Turvalisus

Veenduge, et teie veebileht oleks turvaline, kasutades SSL-sertifikaati ja järgides turvalisuse parimaid tavasid. Kui kasutate enamlevinuid vabavaralisi sisuhaldus süsteeme (CMS) nagu näiteks Wordpress siis soovitan oma seda uuendada vähemalt kord aastas. Reaalselt võiks see toimuda tihedamini aga eks lõppkokkuvõttes oleneb kõik ka veebilehe riskitasemest. Ise uuenduste tegemine võib olla aga ohtlik ja siinkohal soovitan kindlasti konsulteerida teie veebilehe teinud agentuuriga või siis mõne muu asjaliku digiagentuuriga.

Jälgige sotsiaalmeediat ja kuulake oma klientide

Tasub vaadata mida inimesed teie brändist sotsiaalmeedia kanalites räägivad. Lisaks tasub perioodiliselt uurida kliendipäringuid ja viia oma kodulehel sisse muudatused vastavalt sealt küsitud infole.

A/B testimine

Tehke regulaarselt A/B teste, et teada saada, millised muudatused teie veebilehel kõige paremini toimivad. A/B testi puhul on oluline, et testiksite korraga ainult ühte asja.

Kasutajasõbralikkus ja disain

Vaadake, et teie veebileht näeks ajakohane välja. Lisaks nö sisu poolele tasub tähelepanu pöörata kasutajatel tekkinud probleemide üle. Olulist informatsiooni kasutusmugavuse kohta saate oma klientidelt ja analüütikast. Samas tasub kindlasti aegajalt vaadata ka ise üle, et kõik töötaks, oleks lihtne ja selge kasutada ning vastaks viimasel ajal levinud kasutusmugavuse mustritele.

Veebilehe optimeerimise tööriistad ja teenused

Google PageSpeed Insights

Tasuta tööriist, mis hindab teie veebilehe kiirust ja pakub optimeerimissoovitusi. https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights

Ahrefs

Võimas SEO tööriist, mis aitab teil jälgida märksõnade reitinguid ja uurida konkurentsi. Link https://ahrefs.com/

GTmetrix

Täpne veebilehe kiiruse testimise tööriist. https://gtmetrix.com/

Loodetavasti aitavad need tööriistad teil oma veebilehe optimeerimisel edu saavutada.

Veebilehe optimeerimine on pidev protsess

Veebilehe optimeerimine on pidev protsess, mis nõuab tähelepanu detailidele ja järjepidevat jälgimist. Kui soovite saavutada tipptulemusi, peate olema valmis kohandama oma veebilehte vastavalt kasutajate vajadustele ja digitaalmaailma muutustele. Õige optimeerimine aitab teie veebilehel tõusta konkurentsis, suurendada liiklust ja saavutada rohkem konversioone.

Kui teie koduleht on aga sootuks ajale jalgu jäänud siis teeme teile uue uhke kodulehe.