UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
DisainBränding

Disaini olulisus

Üha enam ettevõtteid on aru saanud, et hea disain on tõhus viis kasumi suurendamiseks ja brändi identiteedi tugevdamiseks. See kehtib nii veebidisaini, füüsilise ruumi, toote- kui ka turundusmaterjalide disaini kohta. Mõned ettevõtted kõhklevad disainiinvesteeringute tegemisel või jätavad need tahaplaanile. Ometi tõestavad andmed, et hea disain suurendab klientide usaldust ja lojaalsust ning võib olla oluline element sellel, kas ettevõte saab edukaks või mitte. Loe edasi, et saada teada, miks disain on oluline ja miks peaks seda prioritiseerima. Digiagentuurina keskendume siinkohal veebi ja digitoodete UI/UX disainil, kuna selle kohta on kõige rohkem mõõdetud andmeid.

Disainime hiljem

“Tähtis on funktsionaalsus.” “Mul ei ole konkurente.” “Kui me kulutame disainile, siis pole raha toodet arendada.” Need on kõik väga head ettekäänded miks ei peaks disainile eelarvet kulutama. Disain midagi sellist, mida oskavad kõik teha. “Mu veebiarendaja võib ka lisada uue nupu.” Peaasi, et koduleht oleks veebis olemas ja kuna keegi teine seda teenust või toodet ei paku siis minult ostetakse nagunii.

Robert Pressman kirjutab, et iga dollari kohta, mis kulutatakse probleemi lahendamisele tootedisaini faasis, oleks see kulu 10x suurem arenduse puhul. Probleemi lahendamisel peale toote lansseerimist on see kulu 10-100x suurem. Kui veebiarendaja peab mõtlema kasutusmugavusele ja elementide paigutusele, siis on see tema jaoks ajakulu. Kuna see ei kuulu otseselt nende töö hulka, siis praktikas tähendab see seda, et kliendi soov täidetakse otsekoheselt ja puudub kriitiline mõtlemine, et kas see on vajalik või parim lahendus.

Konkurentide puudumine võib ju tunduda ideaalne. Aga kas see jääb alatiseks nii? Kui tegevusala on väga selgelt asukohapõhine ja turg väike või hinnatundlik siis võib-olla. Arvestamata jäetakse ka see, et hulk tehinguid võib lihtsalt jääda tegemata. Üldjuhul ettevõttel, kes algusest peale ei kasuta disainiprotsesse on hiljem nendega alustamine keeruline. Nõrgale vundamendile on pilvelõhkujat keeruline ehitada.

Esmamulje loeb

Veebilehe kasutajatel kulub keskmiselt 0.05 sekundit arvamuse kujundamiseks. Sa pead looma kiiresti suurepärase esmamulje. Selle ajaga ei jõua kasutaja lugeda sinu kodulehe sisutekste ega saa ülevaadet pakutava teenuse või toote unikaalsetest omadustest. Esmamulje loomisel on oluline visuaalne disain. Tüpograafia, paigutus, joondus, värvid, fotod ja muud graafilised elemendid.

Hea esmamulje loomine ei tähenda maratoni võitu. Tasub veenduda, et sinu veebileht oleks algusest lõpuni hästi disainitud, selge struktuuri ja navigeerimisega ning ei omaks tehnilisi probleeme. Adobe uuring väidab, et 38% inimestest lahkub kodulehelt kui selle välimus ei ole atraktiivne. 88% külastajatest tuleb väiksema tõenäosusega tagasi sinu lehele peale negatiivset kogemust. Internetis teist võimalust nii lihtsalt ei saa. Väga üldiselt võib jagada kasutajad 2 suurde sihtgruppi. Emotsionaalsed ja kiired otsustajad, kes sobiva leidmisel teevad otsuse kiirelt. Teine grupp koosneb inimestest, kes mõtlevad põhjalikult ja teevad oma uurimustöö. Ehk mõlemat gruppi arvestades peab sinu koduleht olema positiivse esmamuljega ja kutsuma kasutaja vajadusel ka tagasi lisainformatsiooni saamiseks.

Tähtis on pakkuda usaldusväärsust

Sinu veebilehe väljanägemine on otseselt seotud sellega, kuidas kasutajad hindavad sinu brändi. Kui su koduleht ei näe hea välja ja nad ei leia sealt vajalikku, siis nad pöörduvad konkurentide poole. Stanfordi uuring ütleb, et ettevõtte usaldusväärsus põhineb 75% tema veebilehe disainil.

Siinkohal tahaksimegi mainida, et uut kodulehte kujundades ei ole niivõrd tähtis, et see meeldiks ettevõtte omanikele või töötajate kolleegium leiaks oma lemmikdisaini. Maitsed on erinevad ning jõuda tulemuseni, mis meeldib kõikidele ja töötab ka sihtgrupi, peal on võimatu. Soovitame isiklikud arvamused jätta kõrvale ja keskenduda sellele, et koduleht näeks lõpptulemusena välja professionaalne ning edastaks sobivat emotsiooni. Kogemusega disainerid saavad selle tööga suurepäraselt hakkama, kui neid usaldatakse. Sellepärast on oluline disainipartnerit valides tutvuda nende varasemate töödega ja valida välja see, kelle stiil teile meeldib ning kellel on usaldusväärne tagasiside.

Numbrid räägivad enda eest

Forrester Researchi uuringus selgus, hästi disainitud kasutajaliides võib tõsta veebilehe konversiooni kuni 200%. Parem kasutusmugavus (UX) toob kuni 400% rohkem tulemust.

Viide uuringule: https://www.forrester.com/report/The-Six-Steps-For-Justifying-Better-UX/RES117708

Ilusa ja moodsa disainiga kodulehed saavad kasutajatelt ka parema kasutusmugavuse hinnangu. Samas näiteks hea kasutusmugavusega veebileht mis on välimuselt aegunud saab kokkuvõttes madalama hinnangu.

Ära kopeeri konkurenti

Tihti vaatavad ettevõtted oma konkurente ja soovivad täpselt samasuguseid lahendusi. Paljudel juhtudel on teadmata aga see, miks konkurent on mingisugused valikud teinud. See võib olla seotud platvormi tehniliste piirangutega või sellega, et kasutatakse globaalset lahendust, mis pisema turu vaates ei ole ideaalne. Ka see, et konkurent on juba suur ning edukas ettevõte ei tähenda, et nad teevad kõike õigesti. Iga ettevõte peaks mõtlema enda äri strateegiale ja leidma disainilahendused, mis on tema jaoks tulemusi toovad.

Disainerite töö on leida parimad lahendused vajaliku informatsiooni edastamiseks. Disainiprotsessi üks osa on analüüsida konkurente ja teha selle põhjal järeldused.

Hea UI/UX disain paneb tegutsema

Keskpärane või kehv kasutuskogemus ei motiveeri kasutajaid tegutsema. Sul võib olla väga hea toode, aga kui see pole veebis atraktiivselt esitletud ja ei inspireeri kasutajaid, siis tõenäosus, et nad seda ihaldavad on väike. Kui su veebireklaam ei tõmba tähelepanu, siis vaevalt keegi klikib. Hea disain võimaldab kasutajale presenteerida tooteid ja teenuseid ahvatlevalt. Inimesed tahavad pigem olla seotud tugevate ja moodsate brändidega.

Kui su ainsad müügiargumendid on odav hind ja toote olemasolu, siis vaevalt paljud tahavad seda sõpradega jagada. Läbi ligitõmbava ja tugeva brändi aga suureneb tõenäosus, et inimesi tõeliselt huvitab mida nad ostavad ning nad soovivad sinu brändiga olla rohkem seotud. See suurendab sõbralt-sõbrale soovitust ja veebipõhist jagamist. Inimesed usaldavad tooteid ja teenuseid, mida nende sõbrad kasutavad.

Negatiivne tagasiside

94% negatiivsest tagasisidest kodulehtede puhul on seotud disainiga. Disaineri ülesanne ei ole kujundada lihtsalt ilusaid asju. Tähtis on mõista kasutajate soove ja vajadusi ning luua lahendusi, mis töötavad võimalikult laia sihtgrupi puhul. Kui mõelda spetsiifiliselt veebidisaini peale, siis üks osa tööst on luua üldine visuaalne stiil ja vaated. Oluline osa, mis jääb paljudes projektides tegemata, on see pool mis jääb põhivaadetest kõrvale. Millistes seadmetes ja mis olukordades rakendusi kasutatakse?

Disaini tasub investeerida

Veebileht võib olla üks esmaseid kokkupuutepunkte teie ettevõttega. 46% kasutajatest hindab veebilehe usaldusväärsust mõjutatuna disainist. Kodulehe hinnang kandub üle sellele, kuidas inimesed hindavad teie brändi. Disain on oluline. Ära jäta seda tahaplaanile.