UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
DigiturundusKoduleht

Kodulehe konversioonimäära optimeerimine

Kodulehe disain on väga otseselt seotud veebilehe konversioonimääradega. Toon siinkohal väga konkreetsed punktid kuidas ortopeedia kliiniku veebilehte saab uue kujunduse mis peaks suurendama konversioonimäärasid.

Meditsiini teemaline koduleht

Iga kodulehe puhul on paar kriteeriumit mis peavad olema täidetud, et tekiks konversioon. Esiteks peab koduleht töötama ja olema arusaadav mida pakutakse. Teenuse või toote järgi peab olema külastajal vajadus või soov. Kolmandaks peab olema usaldus. Mõnikord saab ahnus või kiirete tulemuste soovimine inimestes võimu.

Kui oled tähele pannud siis erinevad kiirelt rikkaks või saledaks, supervitamiinid ja imepärased tööriistad mis kõike teevad on kohati üsna koledate kodulehtedega. See põhjus on tegelikult väga lihtne. Soovitakse leida nö kliente kes soovivad seda tulemust ja ei mõtleks väga tasakaalukalt. Keskmine tarbija aga hindab kodulehekülje usaldusväärsust väga.

Mõeldes meditsiiniteenustele ja haiglate või kliinikute kodulehtedele on usaldusväärsus kõige aluseks. Eriti näiteks Kanadas kus pakutav teenus on erameditsiini osa ja inimesed ise finantseerivad antud protseduure. Ehk antud teema puhul pole oluline sisutekstidega luua nö ülemäärast "FOMO" effekti. Võime eeldada, et külastajal või tema lähedastel on vajadus antud teenuse järgi ning nüüd otsitakse kõige paremat lahendust.

Ortopeedilise erakliiniku puhul ei ole tegemist ka kõige odavama teenusega. Siin pole tavalise CRO või kodulehe konversioonide optimiseerimisega väga pistmist.

Hüpoteesid enne kodulehe kujundamist

  • patsiendil on tervise mure millele soovitakse leida lahendus
  • tegemist ei ole emotsiooni ostuga ja kindlasti otsitakse ka võrdlevaid pakkumisi
  • oluline on protseduuri toimumise koht. Arvestades ka sihtrühma ja protseduure pole väga tõenäoline nö terviseturism.
  • tugev bränding on oluline. Arstide persoonibrändid.
  • brändi usaldusväärsus ja proffessionaalsus aitab langetada otsuseid

Millised muudatused kliiniku kodulehel tegime

Re-disain sai tehtud küll tervele kodulehele aga antud postituses vaatame desktop seadmete kujundust ja päise ala. Juba siin on päris palju detaile mis sai muudetud. Proovin need punktide kaupa lahti seletada ja loodetavasti paneb see sinul ka mõtte tööle kuidas oma kodulehte veelgi usaldusväärsemaks muuta. Olen üsna kindel, et just usaldusväärsus tõstab konversioone.

1. Kodulehe visuaalne disain

Kaasajastasime kogu kliiniku kodulehekülje disaini. Disainitrendide järgimine veebidisainis on ülimalt oluline. See saadab külastajale signaali, et ettevõte käib ajaga kaasas ning on igatpidi tipptasemel ning hoolitseb enda eest.

2. Uuendatud nupud

Uuendasime CTA (Call to action e. üleskutse nupp) nuppude sõnumit. Varem oli sõnum "alusta" aga soovime näidata mis on tulemus. Saa abi. Erinevad nuppude tekstid on väga hea viis kuidas alustada AB Testimisega. Väga lihtsasti saab ülese seada erinevaid teste ning neid mõõta. Milline nupu pealkiri lõpuks kõige paremini töötab selgub juba andmete põhjal.

3. Uuendatud kirjatüüp ja tekstide stiilid

Uuendasime kodulehel kasutatavat kirjatüüpi. Valisime uueks fondiks Instrument Sans kirjatüübi. Oma olemuselt on tegemist lihtsa, hästi loetava aga veidi tehnilise karakteriga fondiga. See sobib lausa ideaalselt erinevate meditsiinikliiniku kodulehtede ja brändidega.

Uus on ka kirjatüübi kasutus. Kodulehel otsustasime kasutada pealkirjades täielikult suuri tähti. Läbivalt suurte tähtedega kirjutatud pealkirjad on loetavuselt küll veidi halvemad aga need mõjuvad tugevalt ja usaldusväärselt. Lisaks arvestades sihtgruppi vanust on need paremini loetavad.

4. Kvaliteetsed originaal fotod kodulehele

Üks kõige suuremaid usalduse tekitamise viise kodulehel on originaalsete fotode kasutamine. Nii saab luua külastajaga sideme. Ei fotopangad ega AI fotostuudiod võimalda samaväärset lahendust. Tähtis on vaadata kodulehte kui protsessi osa.

Teine tähtis aspekt mida foto puhul jälgisime on selle sisu. Kui varasemalt näitas foto operatsiooni siis see võib üldist ideed küll edasi anda. Aga kes soovib minna arsti juurde kes kohe skalpelli naha alla tahab ajada? Või mis tunne tekib seda fotot vaadates? Valus? Dramaatiline? Natukene vast mõlemat.

Foto valiku puhul soovisin näidata proffessionaalset lähenemist mille juures kasutatakse tänapäeva tehnilisi vahendeid. Lisaks näidata, et kliiniku patsient on protsessi osa ning temal on alati otsustusõigus pakutavate protseduuride üle.

5. Nuppude disain

Kui varasemas disainis oli kasutusel 2 põhilist üleskutse nuppu. Millest päise oma oli isegi domineerivam siis see loogika sai ümber mõeldud. Erinevate kasutusmugavusanalüüside ja veebikasutajate käitumise jälgimise ning lugemuse põhjal olen aru saanud, et päise CTA nuppu klikitakse enamasti üsna vähe. Kõige tähtsam nupp on sisualas, seal kuhu kandub kasutaja fookus.

Lisaks muutsime nupu disaini. Roheline taustavärv tõstab nupu esile ja mõjub usaldusvääsena. Parandasin ka nupu kontrastsust. WCAG standartitele vana nupp ei vastanud. Uuendatud nupu disain aga on selgesti loetav. Samamoodi sai tähelepanu pööratud sellel, et 2 tähtsusega nupp oleks ka foto taustal selgesti loetav ning arusaadav. Iga kodulehe kujunduse puhul kus foto peal on teksti kasutatud tuleb olla ekstra hoolikas, et kogu tekst jääks igal ekraanitüübil ka loetav.

6. Tõsta usaldusväärsust tagasiside näitamisega

4.9 tärni on väga hea Google review skoor. Seda oleks lausa piinlik jätta näitamata. Varasem kodulehe versioon aga oli selle osa täiesti ära unustanud. Olen enam kui kindel, et see tõstab oluliselt kliiniku ja brändi usaldusväärsust. Kasutaja saab olla kindel, et tagasiside on läbipaistev ning aus.

7. Detailid loovad disaini

Disain on detailides. Kui kujutad ette keskmist kliiniku kodulehte siis see võiks olla just sinakates või rohekates toonides, heledal põhjal ja suhteliselt selge. See on täpselt see olukord kus nooremad ja vähemkogenud disainerid võiksid hakata ratast leiutama. Arvestades sihtgruppi ja tegevusala pole aga see väga otstarbekas lähenemine. Kas sa usaldaksid ennast lahti lõikama arsti kes katsetab erinevaid uusi lähenemisi? Vist mitte. Kodulehe kujundus peab edasi kandama samu väärtusi mis kliinikul on. Usun, et just pisikeste detailidega saab seda teha.

Roheline laserkiire motiiv võiks sümboliseerida kaasaegsust, kõrgtehnoloogilist lähenemist ja täpsust. See pisikene detail ei tõmba üleliia tähelepanu ja ei karju sisust üle aga jätab kogu kodulehekülje kujundusele kindlasti omapärase ja kaasaegse mulje.

8. Kodulehekülje ikoonide kujundus

Ikoone kasutatakse veebidisainis tähelepanu püüdmiseks ja ideede slegemaks edasiandmiseks. Samas võivad ikoonid jätta lapseliku ja mängulise mulje. Antud juhul just see viimane osa sai probleemiks. Tegemist on väga suurt kogemust ja täpsust nõudva tegevusalaga. Meditsiini teemaline kodulehekülg peab olema kujundatud proffessionaalselt mitte niivõrd mänguliselt ja huvitavalt. Ehk eemaldasin kujundusest ikoonid mis ei oma kirjeldavat ülesannet ja asendasin need fookust tõmbavate ikoonidega. Üldmulje on kindlasti rahulikum, selgemini jälgitav ning usaldusväärsem.

9. Moderne kvaliteetne veebikujundus

Kogu kodulehe kujundus on puhas ja lihtne samas mitte üleliia kliiniline või külm. Just selline võiks olla üks ortopeediline kliinik kuhu inimesed tahavad minna. Usaldusväärne, kaasaegne veebikujundus näitab, et selles kliinikus on kõik asjad korras ning käiakse ajaga kaasas. Moodne disain ei tähenda alati vilkuvat ja erinevatest graafilistest elementidest üleküllatud startup veebilehte.

10. Hoia kodulehe kujundus konstantne

Kui alustasime läbivalt suurtähtedega pealkirjadega siis tuleb sama stiili hoida läbi esileje ja kõikide kodulehe alamlehtede kujunduste. Ühtsed stiilid ja elementide vahed ning paigutus loovad harmoonilise mulje ning muudavad kodulehe kasutamise mugavaks.

Kodulehe konversioonide tõstmine

Päris tihti vaadatakse konversiooni määra kui lihtsalt numbrit. Enne töö alustamist oli konversioon 0.72% ja pärast 1.5%.

Kodulehe konversiooni määra mõõtmisel on oluline ka see kuidas mõõdetakse. Võin oma praktikast välja tuua mitmeid kodulehti mille konversioonimäär on üle 10%. Siia peaks nüüd väikese tärni panema. Et mõõdetud on kindlat ajahetke. Näiteks maandumislehte peale sihitud uudiskirja väljasaatmist. Seega konversioonimäära puhul üks olulisemaid tegureid on kvaliteetne liiklus teie veebilehele.

Teiseks on oluline, et kodulehe esmamulje on usaldusväärne. Kvaliteetne veebidisain hoolitseb selle eest. Ja tegelikult on just hea veebidisaini tegemine kogu protsessi juures kõige lihtsam osa.

Kolmandaks on vaja, et sõnumid oleks selged kasutajale arusaadavad ning paneks tegutsema. Kokkuvõttes peavad kõik kpdulehe osad töötama sujuvalt koos ning looma ühtse terviku.

Hinnata tasub ka päringute kvaliteeti. Tegelikult on üsna lihtsate trikkidega võimalik konversioonimäära tõsta aga kui see ei too lõpuks kasuliku klienti siis on see pigem kulu. Ehk pealgalt mingi kindla numbri tagaajamise asemel soovitaksin vaadata tervikpilti ja keskenduda sellele. Kvaliteetne koduleht teenib kulutatud raha kindlasti tagasi. Lisaks võib see säästa sinu meeskonnaliikmete aega ning resursse mis kuluksid ebakvaliteetsete päringute teenindamiseks.

Alusta kodulehe optimeerimise auditist

Kui sa ei ole päris kindel kuidas oma kodulehe optimeerimisega alustada võid kõigepealt tellida veebilehe kriitika: https://kodulehekriitika.framer.website/

Kodulehe kriitika ei anna sulle küll kindlaid disaine või muudatusi veebilehe sisutekstides aga saad teada spetsialisti poolt välja toodud kohad mis võiksid vajada ülevaatamist. Olen ka varasemalt maininud, et kodulehega on nagu Tallinna linnaga. Tegelikult ei saa see kunagi valmis ja alati on midagi testida või täiendada. Lisaks tasub meeles pidada, et praegusel hetkel liiguvad veebimaastikul asjad väga kiiresti ja konkurentsis püsimiseks peab koguaeg asju edasi arendama. Kodulehe optimeerimine toob kindlasti tulemust ja aitab sul oma klientide vajadusi ning soove paremini mõista. Praktikas on juhtunud, et kodulehe analüüsimisel on ettevõtted jõudnud välja uute kasumlike ärimudeliteni.

Vajad abi veebilehe valmistamisega või kodulehe konversiooni optimeerimisega?

Kvaliteetse disainiga ja usaldusväärne kodulehekülg mis on konversioonidele optimeeritud võib tuua sama külastuse juures üsna lihtsasti 2-3x rohkem päringuid. Selleks tuleb

Täpselt suunatud liiklusega koduleht võib anda välja isegi 25% konversioonimäära. (Kliendikontakti või päringu esitamine).

Telli uus koduleht.