UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
Koduleht

Miks peaks kodulehe tegemisel kasutama animatsioone?

Veebidisain on pidevas muutumises ja uued trendid ning tehnikad mõjutavad kasutaja kogemust. Viimastel aastatel on kodulehel animatsioonide kasutamine populaarsust koguv trend. Sellele on kaasa aidanud nii sobivate tarkvaralahenduste tulek kui ka veebitehnoloogiate üldine areng. Animatsioonide lisamine tõstab kodulehe kasutajate kaasatust ja muudab kogemuse meeldejäävamaks. Vaatleme, millised on animatsioonide kasutamise eelised ja kuidas neid kodulehe tegemisel õigesti kasutada.

Veebikülastaja kaasatus

Animatsioonid tõstavad kasutajate kaasatust, muutes veebilehe külastamise interaktiivsemaks. Liikumine juhib tähelepanu olulistele elementidele. Samuti on animeeritud kodulehed meeldejäävad ja eristavad teie veebilehte konkurentidest, mis omakorda tõstab brändi väärtust.

Kui kasutajad näevad teie veebisaidil huvitavaid ja kaasahaaravaid animatsioone, on suurem tõenäosus, et nad jäävad teie kodulehele kauemaks ja uurivad seda põhjalikumalt. See suurendab teie veebisaidi külastuse aega ja lehekülgede vaatamise arvu ning lõpuks tõstab ostvate klientide arvu. Mida rohkem veedab klient kvaliteetselt aega teie brändiga, seda suurema tõenäosusega jääb see talle meelde.

Kogemuse meeldejäävus

Animatsioonid aitavad rõhutada sõnumit ja luua kasutajaga emotsionaalset sidet. Tänapäeval on võimalik luua ka mängulisi kasutajakogemusi, kus kodulehe külastaja saab ise kontrollida ekraanil toimuvat. Kindlasti ei ole sellised lahendused sobilikud igale kodulehele, aga kampaaniate või teatud tüüpi erilahenduste valmistamisel võivad osutuda väga efektiivseks.

Huvitavat ja omanäolist kodulehte levitatakse ilma küsimata. Kui kasutaja saab erilise kogemuse tahab ta seda jagada sotsiaalmeedias või räägib sellest oma sõpradele. See aitab teie brändi tutvustada uutele kasutajatele ja suurendada sihtgrupi ulatust.

Kodulehe ja rakenduste kasutusmugavus

Veebianimatsioonide kasutamine muudab veebilehe kasutamise kasutajasõbralikumaks ja intuitiivsemaks. Näiteks saab animeerides juhtida kasutaja tähelepanu teatud elementidele, mis tõstab konversioonimäärasid. Interaktsioonid muudavad kodulehel või rakenduses navigeerimise selgemaks ja hõlpsamaks. Oskuslikult kasutatud liikumine annab kasutajale ülevaate tegevuse tagajärgedest ning suunab kasutajat edasi.

Animatsioonid aitavad parandada kasutajaliidese sujuvust. Kui kasutaja teeb mingi toimingu, võib animatsioon aidata seda mõista, suurendades seeläbi kasutajakogemust.

Liiga paljude või ebavajalike animatsioonide kasutamine halvendab kasutusmugavust. Kindlasti ei tasu sattuda hoogu ja asju üle animeerida. Sellised lahendused kurnavad kasutajat. Kõike tuleb teha maitsekalt ja kasutadalahendusi, mis ei koorma üle kasutatavaid seadmeid.

Tehnilised eelised

Lisaks visuaalsetele eelistele pakuvad animatsioonid ka mõningaid tehnilisi eeliseid. Näiteks saab parandada veebisaidi laadimiskiirust, esialgu näidata väiksemaid pilte või videosid ning need hiljem suurema mahuga sisuga asendada.

Mõningatel juhtudel kasutakse tarbetult pikki laadimisanimatsioone ka juhul kui tahetakse jätta mulje, et sooritatav tegevus on keerukas ning nõuab palju aega. Paljud on kindlasti puutunud kokku lennupiletite võrdlusportaaliga, mis laeb tükk aega infot. Siin ei ole tingimata tegemist olukorraga kus kõikide päringute saatmine nii kaua aega võtaks, vaid kasutajale proovitakse luua muljet, et tegemist on keeruka protsessiga.

Kliendi teavitamine

Animatsioonid võivad olla kasulikud ka selleks, et anda kasutajale teavet toote või teenuse kohta. Näiteks võib liikuv graafika selgitada, kuidas toode töötab või millised on teenuse põhifunktsioonid. Huvitav ja meelelahutuslik liikumine kutsub kasutajat rohkem uurima. Kasutades animatsioone saab ühele ühikule ekraanipinnale kuvada mitut sõnumit ja neid vastavalt vajadusele järjestada.

Suurendatud mõju

Animatsioonid võivad ka oluliselt suurendada teie veebisaidi mõju. See on eriti oluline siis, kui soovite luua tugevat brändiidentiteeti ja muuta oma kaubamärk meeldejäävaks. Veebianimatsioonid võivad aidata teil esile tõsta oma toodete ja teenuste omadusi ning muuta need selgemaks. Näiteks võite kasutada interaktsioone, et rõhutada teie toote unikaalseid eeliseid. Muutes tavapärast kasutuskogemust haarate kodulehe külastaja pilku ja panete ta hetkeks peatuma. See suurendab omakorda müüki.

Praktilised näited, kus saab animatsioone kasutada

Laadimisanimatsioonid

Kui kasutaja ootab lehe laadimist, muudab ekraanil toimuv liikumine ootamise huvitavamaks. Kasutaja saab selge signaali, et süsteem ei ole kokku jooksnud ja midagi hakkab juhtuma. Laadimisanimatsioonid võivad olla midagi lihtsat, nagu pöörlev ikoon või mõni keerukam visuaalne efekt, mis tekitab kasutajas ootusärevust.

Hover-animatsioonid

Hover-animatsioonid on animatsioonid, mis käivituvad siis, kui kasutaja hiirekursor liigub üle elemendi, nagu näiteks pildi või nupu. Need animatsioonid võivad lisada interaktiivsust ja muuta veebisaidi navigeerimise lõbusamaks. See on kasutajale ka selge signaal, et siia võib vajutada ning siis juhtub midagi. Näiteks võib hover-animatsioon muuta pildi suurust või värvi, et anda kasutajale parem ülevaade sellest, mida nad klikkida saavad.

Nuppude ja lingi vajutamine

Nupule vajutamine võib vajutamine põhjustada animatsiooni, mis näitab, et kasutaja on toimingu edukalt sooritanud. See parandab kasutusmugavust ja julgustab kasutajaid tegema rohkem toiminguid.

Teavitus-animatsioonid

Teavitus-animatsioonid tekivad siis, kui kasutaja midagi veebisaidil valesti sisestab või valesti klõpsab. Või kui kasutaja tehtud toiming õnnestub. Näiteks võib animatsioon kuvada hoiatuse, kui kasutaja sisestab vormi valesti või proovib saata tühja vormi. See võib aitab teada saada, mida nad valesti tegid ja muuta veebisaidi kasutamise selgemaks.

Menüü-animatsioonid

Menüü-animatsioonid võivad parandada kasutajakogemust, muutes veebisaidi navigeerimise selgemaks. Näiteks võib menüü-elementide avamine ja sulgemine olla lihtsam ja intuitiivsem, kui on kasutatud loogilist animatsiooni.

Liikuvad taustad

Liikuvad taustad annavad teie veebisaidile isikupära ja eristavad seda teistest. Liikuv taust võib olla midagi lihtsat, näiteks lihtne tekstuur või ka midagi keerukamat, nagu liikuv linnamaastik. Selline animatsioon võib püüda kasutaja tähelepanu ja parandada nende veebisaidil viibimise kogemust. Siinkohal tasub tähele panna, et see ei segaks kasutajatel sisuga tutvumist.

Pildi- ja videoanimatsioonid

Pildi- ja videoanimatsioonid muudavad sisu tarbimise huvitavamaks ja silmapaistvamaks. See võimaldab edastada meeldivalt rohkem infot või suurendada kasutaja fokusseeritust.

Html5 Veebibännerid

Liikuvad reklaambännerid jäävad silma ja on hea vahend võitlemaks bänneripimeduse vastu. Loe animeeritud bänneritest lähemalt!

Need on vaid mõned näited sellest, kuidas veebianimatsioone ja interaktsioone kasutada. Lisaks visuaalsele efektile võivad need suurendada interaktiivsust ja muuta kasutajatele teatud toimingute sooritamise lihtsamaks.

Kodulehte või mobiilirakendust animeerides vältige neid vigu

Ärge kasutage liiga palju animatsioone

Liiga palju animatsioone võib kasutajat häirida ja segadusse ajada. Veenduge, et teie veebisait oleks visuaalselt atraktiivne, kuid ärge üle pingutage

Kasutage animatsioone mõistlikult

Animatsioonid peaksid olema mõistlikud ja aidata kaasa kasutajakogemusele, mitte segada seda. Animatsioone tuleks kasutada eesmärgipäraselt ja ainult juhul, kui need parandavad veebisaidi funktsionaalsust.

Veenduge, et animatsioonid oleksid kooskõlas teie brändiga

Teie veebisaidi animatsioonid peaksid olema kooskõlas teie brändi identiteediga. Veenduge, et animatsioonid vastaksid teie brändi värvi- ja disainistandarditele.

Optimeerige animatsioonid kiire laadimise jaoks

Liiga rasked animatsioonid võivad aeglustada veebisaidi laadimiskiirust, mis võib kahjustada kasutajakogemust. Optimeerige oma animatsioonid, et need laadiksid kiiresti ja ei segaks kasutajate navigeerimist.

Testige animatsioone

Enne animatsioonide lisamist oma veebisaidile testige neid mitmel erineval seadmel ja brauserites. See kindlustab, et animatsioonid töötavad korralikult ja näevad head välja kõigil seadmetel.

Kasutage animatsioone sihipäraselt

Mõelge hoolikalt läbi, milliseid animatsioone ja interaktsioone teie veebisait vajab. Kasutage neid sihipäraselt, et parandada kasutajakogemust ja suurendada kasutajate kaasatust.

Pöörduge professionaali poole

Kui teil pole kogemusi veebianimatsioonide ja interaktsioonide loomisel, võib olla mõistlik pöörduda professionaali poole. Moodsad kodulehe tegemise programmid või Wordpressi valmiskujundused pakuvad lihtsaid viise animatsioonide lisamiseks. Liiga pikad või valesti kasutatud animatsioonid aga tekitavad rohkem kahju kui kasu, kuna häirivad ning väsitavad kasutajat. Kvaliteetselt ja professionaalselt loodud animatsioon aga aitab teil eristuda konkurentidest ja parandada teie veebisaidi kasutajakogemust.

Veebianimatsioonidesse tasub investeerida

Animatsioonide kasutamine kodulehel pakub palju eeliseid. Need parandavad teie veebisaidi kasutajakogemust, suurendavad brändi mainet, saavad rõhutada teie toodete omadusi ja suurendada müüki või bränditeadlike klientide arvu. Oluline on kasutada animatsioone maitsekalt ja kaalutletult, et need sobituksid teie brändi ja veebisaidi üldise stiili ning eesmärkidega. Üleanimeeriminevõi kehvade animatsioonide kasutamine on aga kahjulik. Juhul kui tunnete huvi erilisema kodulehe valmistamise vastu, siis tasub lugeda kuidas valmistame veebilehti.