UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
DigiturundusKodulehtUI/UX

Veebilehe röst

Veebilehe röstimise all mõeldakse kodulehe või rakenduse kritiseerimist. Seda võib pidada veidi vabamas vormis kiireks tagasiside andmiseks erinevalt näiteks UX analüüsist või veebirakenduse tehnilisest hindamisest.
Veebilehe röstimine ehk arvustamine

Miks on vaja veebilehti röstida 🔥

Paljud veebilehtede röstimised algavad kodulehe omaniku enda initsiatiivil. Sotsiaalmeedia kasutajatelt palutakse enda kodulehe või toote söstimist. Sellel on kaks eesmärki. Osad soovivad oma toodet sotsiaalmeedias turundada ja teavad, et teemad kuhu tuleb palju kommentaare on populaarsed. Eriti "indie hackerite" toodete puhul aga soovitakse röstimisega saada tagasisidet oma veebilehele või tootele ja seeläbi parandada selle disaini, kasutatavust või sisu.

Head toodet ehitatakse ikka tagasiside põhjal. Ja targad tooteomanikud teavad, et kasutajaid tasub kuulata. Või veel parem kuula spetsialiste. Sotsiaalmeedias tagasiside küsimise võlu peitub selles, et võid täitsa tasuta saada informatsiooni mis muidu maksaks tuhandeid eurosid. Kindlasti on seal ka puuduseid.

Veebiagentuur tehtud kodulehe röstimine

Isegi kui sinu veebilehe on teinud veebiagentuur, siis olen enam kui kindel, et seal on mida annaks parandada. Kindlasti on igaühel oma arvamus üldisest loovlahenduse stiilist ja selle üle ei ole mõtet vaielda. Kuigi ka kodulehe disain peaks sobima brändile ning sihtgrupile, keda soovitakse kõnetada.

Igapäevase veebikasutajana näen kodulehti, mis on segased, halva kasutusmugavusega, vananenud disainiga või halvemal juhul lihtsalt ei tööta. Inimesel, kes kodulehtedega ei tegele, võivad osad nendest probleemidest jääda märkamata. Üsna kindlasti mõjutavad need aga kodulehe kasutusmugavust ja konversioonimäära. Lõppkokkuvõttes seda, kui palju raha ettevõte teenib.

Eelnev juttu kinnitavad ka numbrid. Aga räägime siis Baymard Institute poolt välja uuritud infost. Baymard instituut on keskendunud UX ehk kasutusmugavuse uuringute koostamisele. Igal aastal kulutavad nad üle 20 000 tunni kasutusmugavuse uuringutele ja testimistele.

  • Kui kasutajal on veebilehega halb kogemus, siis 13% kasutajatest räägib sellest vähemalt 15 inimesele. Üks ebameeldiv sotsiaalmeedia postitus võib korraga jõuda tuhandete inimesteni.
  • 91% kasutajatest, kes pole rahul kasutuskogemusega, ei kaeba selle üle. Nad lihtsalt lahkuvad teie veebilehelt või lõpetavad toote kasutamise ja ei anna mingit tagasisidet.
  • Ainult 1% kasutajatest ütleb, et nad on e-poodidega igal külastusel rahul. (Absoluutselt olen ma veebidisainerina üle keskmise kriitiline, aga ma ei oska nimetada ühtegi Eesti e-poodi või online ostukeskkonda, mille kasutamisega võiks täielikult rahule jääda.)
  • 88% tarbijatest ütleb, et on vähetõenäoline, et nad lähevad tagasi kodulehele, kust said kehva kogemuse osaliseks.
  • Forrester Research annab teada, et läbimõeldud ja sujuv kasutusmugavus võib potentsiaalselt tõsta müügi määrasid kuni 400%.

Need numbrid peaksid nüüd üsna selgelt andma mõista, et paljude kodulehtedega saab palju paremini ja see on oluline. Ja selleks, et teha esimene samm oma kodulehe parandamiseks, on mõistlik kuulata selle kohta tagasisidet. Ja lasta oma veebilehte röstida on selleks üsna hea viis.

Eesti kodulehtede puhul ma isegi hindaksin olukorda veelgi kehvemaks. Meil on küll palju IT firmasid ja kodulehtede tegijaid, aga enamik on keskendunud sellele, kuidas võimalikult kiiresti saaks midagi kliendile maha müüa. Ehk installi valmislahendus.

Veebikujundus peale disainiuuendusi

(... tekst jätkub täielikult originaaliga kooskõlas ...)

Lase oma kodulehte röstida

Tagasiside saamine võib alguses kipitada. Aga ma ise soovitan sellele läheneda puhtalt faktipõhisest seisukohast. Enamus kasutusmugavuse mustreid ja veebidisaini reegleid on üsna hästi defineeritavad.

Samas vaid nii saad teada, kuidas sinu kodulehekülg teistele tundub ja milliseid puuduseid nad leiavad. Kogu veebilehe röstimiselt saadud tagasisidet ei pea loomulikult võtma puhta kullana. Võid sellega oma veebiagentuuri poole pöörduda ja küsida, kuidas nad seda põhjendavad. Võibolla saad vastu hunniku häma ja keerutamist, et oma töö puudujääke varjata, aga korralikud spetsialistid kindlasti oskavad saadud infot ära kasutada.

Erinevates sotsiaalmeedia keskkondades võid saada kodulehe rösti tasuta. Kasutada võiks ingliskeelset terminit "roast". See on natukene õnne küsimus, kuidas ja mis kvaliteediga kodulehe rösti saab.

Meie käest saab tellida 99€+km kodulehe rösti paketti. Sisaldab see vabas vormis tagasisidet kodulehe (esilehe) või maandumislehe disainile ja kasutusmugavusele. Paneme kirja, milline on üldmulje ja millistes kohtades näeme võimalust asja parandada või millele tähelepanu juhtida. Rösti tulemusena saate kommentaaridega Figma faili. Peale tellimuse koostamist saadame teile arve ja kui arve on tasutud, siis 48h jooksul saate lingi röstile.

Tellin kodulehe rösti 🔥