UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
Koduleht

Veebilehe tegemine - Osa 3. Sisuloome ja selle optimeerimine

Veebilehe tegemise postituste seeria kolmandas osas käsitleme kodulehe sisuloome ja selle optimeerimise teemat. Saad teada, kuidas luua kvaliteetset ja kaasahaaravat sisu, mis mitte ainult ei köida külastajaid, vaid arvestab ka otsingumootorite optimeerimise (SEO) põhimõtteid.

Kui sa pole veel jõudnud siis loe veebilehe valmistamise esimest artiklit teemal kuidas valida veebilehe tegemiseks õige partner ja teist artiklit informatsiooni arhitektuuri kohta.

Miks on kvaliteetne sisu veebilehel oluline?

Sisu on peamine põhjus, miks inimesed sinu lehele tulevad ja miks nad seal püsivad.

Hea sisu:

  1. Köidab külastajate tähelepanu ja hoiab neid lehel kauem
  2. Annab väärtuslikku teavet, mis aitab külastajatel langetada otsuseid
  3. Tõstab sinu brändi usaldusväärsust ja autoriteeti
  4. Parandab sinu veebilehe positsiooni otsingumootorites
  5. Suurendab tõenäosust, et külastajad jagavad sinu sisu ja tulevad tagasi

Sisuloome strateegia väljatöötamine

Enne kui hakkad sisu looma, on oluline välja töötada selge strateegia. See aitab sul keskenduda ja luua sihipärast sisu, mis toetab sinu ärilisi eesmärke.

Defineeri oma sihtgrupp

Kes on sinu ideaalne klient või lugeja? Millised on nende vajadused, huvid ja probleemid?

Määratle oma eesmärgid

Mida sa tahad oma sisuga saavutada? Kas soovid suurendada teadlikkust, genereerida müügiliide või otseselt müüa?

Vali sisutüübid

Milliseid sisuvorme kasutad? Artiklid, videod, infograafikud, juhendid, uudiskirjad?

Loo sisukalender

Planeeri, millal ja kui tihti sa sisu avaldad. Regulaarsus on võtmetähtsusega.

Määra mõõdikud

Kuidas sa hindad oma sisu edukust? Vaatamised, jagamised, kommentaarid, konversioonid?

Sisuloome või veebidisain, kumb tuleb enne?

Sisuloome ja veebidisain on tihedalt seotud protsessid, mis ideaaljuhul toimuvad paralleelselt. Kui informatsiooni arhitektuur (IA) on paigas, on järgmine loogiline samm alustada põhisisu loomisega või vähemalt selle planeerimisega.

Sisu ja veebidisain toetavad ja täiendavad üksteist. Sisu ei ole lihtsalt "täide" disaini jaoks, vaid keskne element, mis juhib kogu veebilehe struktuuri ja välimust. Seetõttu on oluline, et kliendid, sisuloojad ja disainerid teeksid tihedat koostööd kogu veebilehe loomise protsessi vältel.

Kui veebilehel on artiklid, blogipostitused või muu sisu siis sisuloojad saavad disainiprojekti ajal tegeleda juba selle loomisega. Päris tihti juhtub, et kliendid hindavad nii sisu tähtsust kui seda kui kaua selle loomiseks aega kulub.

Veebilehe sisu enne disaini

Paljud eksperdid soovitavad lähenemist "sisu enne disaini" (content-first approach). See tähendab, et enne veebilehe visuaalse disaini alustamist luuakse või visandatakse põhisisu. See aitab disaineritel luua kujundust, mis tõesti toetab ja rõhutab sisu, mitte vastupidi.

Veebilehe disainimisel ei ole mõistlik kasutada nö sisutäidet ehk "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit..."

Wireframe'id ja siis sisu

Wireframe'ide ehk traatmudelite loomine on hea viis visualiseerida, kuidas sisu lehel paikneb, ilma et keskendutaks veel visuaalsetele detailidele. See etapp võimaldab sul luua, sisu mis sobib loogiliselt kodulehe struktuuriga ja kas täidab oma eesmärki.

Paralleelne töö sisu ja veebidisainiga

Praktikas töötab kõige paremini kui sisuloome ja disain tehakse paralleelselt. Sisu loojad ja disainerid teevad tihedat koostööd, et tagada, et lõpptulemus oleks sidus ja efektiivne. Näiteks võib disainer anda sisuloojale teada, kui mingi lõik on liiga pikk või kui mõnda sektsiooni oleks vaja rohkem sisu.

Gives kasutame päris tihti mitme sammulist lähenemist. Algne sisuloome tuleb kliendilt. Klient tunneb oma teenust, toodet, pakutavad sihtrühma ning seda mida ta soovib suures pildis edasi anda.

Edasi teeb veebidisainer/strateeg selle põhjal kõik kodulehe unikaalsed kujundusvaated ja ehitab ülese loogika kuidas panna veebileht oma eesmärke täitma. Kui üldpilt on selge siis copywriterid ja sisukirjutajad viimistlevad sõnumid, parandavad lauseehitused ja korrigeerivad kirjavead.

On oluline säilitada paindlikkus, sest mõnikord võib disainiprotsessi käigus selguda, et algne sisustruktuur vajab kohandamist. Selline töömudel tagab selle, et veebilehe lõpptulemus on nii visuaalselt atraktiivne kui selgesti mõistetav ja kasulik.

Kvaliteetse veebilehe sisu loomise põhimõtted

Keskendu väärtusele

Sinu sisu peaks alati pakkuma midagi väärtuslikku lugejale, olgu see teave, meelelahutus või lahendus probleemile.

Ole originaalne.

Isegi kui käsitled levinud teemasid, lisa oma unikaalne vaatenurk või kogemus.

Kasuta selget ja haaravat keelt

Väldi keerulist terminoloogiat ja pikki lauseid. Kirjuta nii, nagu räägiksid sõbraga.

Struktureeri oma sisu

Kasuta pealkirju, alapealkirju, loetelupunkte ja lühikesi lõike, et muuta sisu kergesti loetavaks.

Lisa visuaale

Pildid, videod ja infograafikud muudavad sisu atraktiivsemaks ja aitavad edastada teavet efektiivsemalt.

Kontrolli fakte ja õigekirja

Veendu, et sinu sisu on täpne ja vigadeta. See tõstab sinu usaldusväärsust.

SEO põhimõtted sisuloomes

SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine on protsess, mis aitab sinu veebilehel paremini otsingumootorites nähtav olla. Siin on mõned põhilised SEO põhimõtted, mida sisuloomes järgida:

Võtmesõnade uurimine

Kasuta tööriistu nagu Google Keyword Planner või SEMrush, et leida asjakohaseid võtmesõnu, mida sinu sihtgrupp otsib.

Võtmesõnade strateegiline kasutamine

Lisa võtmesõnu oma sisu pealkirjadesse, alapealkirjadesse ja sisu sisse, kuid tee seda loomulikul viisil.

Meta kirjeldused

Kirjuta igale lehele unikaalne ja ahvatlev meta kirjeldus, mis sisaldab võtmesõna ja annab ülevaate lehe sisust.

Sisemine linkimine

Lisa oma sisule linke teistele asjakohastele lehtedele oma veebisaidil. See aitab nii külastajatel kui ka otsingumootoritel sinu saidil paremini navigeerida.

Pikk ja põhjalik sisu

Otsingumootorid eelistavad sageli pikemat ja põhjalikumat sisu. Püüdle vähemalt 1000 sõna pikkuste artiklite poole, kui teema seda võimaldab.

Sisu värskendamine

Uuenda regulaarselt oma olemasolevat sisu, et see püsiks asjakohane ja väärtuslik.

Erinevad sisutüübid ja nende kasutamine

Blogipostitused ja artiklid

Ideaalsed regulaarse sisu loomiseks ja SEO parandamiseks. Sobivad hästi nii lühemate uudiste kui ka põhjalike juhendite jaoks.

Toote- või teenusekirjeldused

Olulised e-kaubanduse saitidel või teenusepakkujate veebilehtedel. Peaksid olema informatiivsed, veenvad ja optimeeritud.

Juhendid ja õpetused

Pakuvad suurt väärtust lugejatele ja võivad meelitada palju orgaanilist liiklust.

Uudised ja pressiteated

Hoiavad külastajaid kursis sinu ettevõtte või valdkonna uudistega.

Juhtumiuuringud

Näitavad sinu toodete või teenuste praktilist väärtust ja tõstavad usaldusväärsust.

Videosisu

Üha populaarsem sisutüüp, mis võib oluliselt suurendada kaasatust. Lisaks saad videosisu kasutada sotsiaalmeedias. Võid ühest pikemast videost luua mitu erinevat sotsiaalmeedia postitust.

Infograafikud

Suurepärased keerulise teabe visualiseerimiseks ja jagamiseks sotsiaalmeedias.

Sisuloome tööriistad

Kirjutamise ja redigeerimise tööriistad:

Grammarly

Aitab parandada õigekirja ja grammatikat inglise keeles https://www.grammarly.com/

Eesti Keele Instituudi Keelenõu

Pakub abi eesti keele õigekirja ja grammatika küsimustes https://keeleabi.eki.ee/

Hemingway App

Muudab sinu teksti selgemaks ja loetavamaks https://hemingwayapp.com/

Visuaalide loomise tööriistad:

Canva

Lihtne tööriist kujunduste ja infograafikute loomiseks. Graafiline disain on väga spetsiifiline pigem soovitaks proffessionaalse üldmulje loomiseks jätta selle töö spetsialistidele. https://www.canva.com/

Adobe Spark

Fotode, videote ja veebigraafikate loomiseks https://www.adobe.com/express/

Sisukalendri tööriistad

CoSchedule

Spetsiaalne tööriist sisuturunduse planeerimiseks https://coschedule.com/

SEO tööriistad

Google Keyword Planner

Võtmesõnade uurimiseks https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/

Analüütika tööriistad

Google Analytics

Jälgib sinu veebilehe liiklust ja kasutajate käitumist https://analytics.google.com/

SEMrush

Pakub põhjalikku SEO ja sisuturunduse analüüsi https://www.semrush.com/

Sisuloome väljakutsed ja nende ületamine

Ideede puudus

Lahendus: Loo ideede pank, kus kogud pidevalt teemasid. Jälgi oma valdkonna uudiseid, foorumeid ja sotsiaalmeedia vestlusi inspiratsiooni saamiseks.

Ajapuudus

Lahendus: Planeeri oma sisu ette ja loo sisukalender. Kaalutle ka väliste autorite või sisuloojate kaasamist.

Järjepidevuse säilitamine

Lahendus: Sea realistlikud eesmärgid ja loo rutiin. Isegi kui sa ei suuda igal nädalal uut sisu luua, püüa hoida kindlat avaldamise rütmi.

SEO ja lugejasõbralikkuse tasakaalustamine

Lahendus: Kirjuta alati esmalt inimestele, seejärel optimeeri otsingumootoritele. Hea sisu, mis pakub väärtust, on lõppkokkuvõttes kõige olulisem.

Tulemuste mõõtmine:

Lahendus: Kasuta analüütika tööriistu, et jälgida oma sisu toimivust. Sea selged KPI-d (võtmenäitajad) ja kohanda oma strateegiat vastavalt tulemustele. Võid pöörduda ka veebispetsialistide poole kes oskavad analüütika põhjal anda paremat tagasisidet.

Loo kvaliteetset sisu

Kvaliteetne ja optimeeritud sisu on eduka veebilehe alustala. See mitte ainult ei meelita külastajaid, vaid aitab saavutada sinu ärilisi eesmärke. Sisuloome on pidev protsess, mis nõuab planeerimist, loomingulisust ja järjepidevust. Järgides selles artiklis toodud põhimõtteid ja soovitusi, oled sa teel hästi toimiva ja kasuliku veebilehe loomise poole.

Pea meeles, et sisu loomine on nii teadus kui ka kunst. Kasuta andmeid ja parimaid praktikaid, kuid ära unusta lisada oma unikaalset häält ja perspektiivi.

Lõppkokkuvõttes on just see, mis eristab sinu veebilehte teistest ja loob tõelise sideme sinu külastajatega. Kui vajad abi oma veebilehe sisu loomisel või optimeerimisel, ära kõhkle meiega ühendust võtta. Aitama sul luua veebilehte, mis mitte ainult ei näe hea välja, vaid ka toimib efektiivselt.

Loe kodulehtede valmistamisest lähemalt.