21 ideed e-poe mĂŒĂŒgi suurendamiseks

Mis on e-poodides valesti?
E-poe lehv kasutusmugavus, aeglane server ja ebausaldusvÀÀrne disain vĂ€hendavad mĂŒĂŒki. Valmis kujunduste kasutamisega saad teha ĂŒsna viisaka e-poe mis tehniliselt töötab ning nĂ€eb igav aga moodne vĂ€lja. VĂ€heste kohanduste tegemine ei pruugi olla piisav, et e-pood oleks meeldejÀÀv. Vajaduse tĂ”ttu vĂ”ibolla isegi ostetakse. Kliendina tunnen pĂ€ris paljudes e-poodides, et mulle ei tahetagi mĂŒĂŒa. VĂ”i ei teki brĂ€ndiga sidet, et tahaks just sellest e-poest veel osta. Nii jÀÀb korduv ost sooritamata. VĂ€ikesed detailid vĂ”ivad muuta e.poodides ostude hulka mĂ€rkimisvÀÀrselt.
Ideed mida e-poes testida
-
Vaata, et toodete otsingu kast oleks esimeses vaates ja kiirelt leitav. Kui kasutajad saavad kiirelt leida soovitud tooted siis see kindlasti tĂ”stab e-poe mĂŒĂŒki.
-
Ăra koorma e-poe esilehte ĂŒle erinevate kategooriatega. Fokuseeri paarile olulisemale tootele ja kategooriale mida ostetakse kĂ”ige rohkem.
-
NĂ€ita kasutajale miks tasub sinu e-poest osta. NĂ€iteks tooted laos olemas, tasuta transport, pikendatud garantii jms. Eristu konkurentidest ja tee oma pakkumine ahvatlevamaks ning anna sellest selgelt teada. Leia Ă€riliselt kasulikud unikaalsed lahendused mis on konkurentidest ahvatlevamad. Tihti on see ainult sĂ”numi edastamise kĂŒsimus.
-
Kasuta klientide tagasisidet. NĂ€ita kui palju oled juba mĂŒĂŒnud vĂ”i kui tihti keegi sinu poest ostab. Planeeri juba e-poodi disainides kuidas ja kus kohas klientide tagasisidet nĂ€itad. Ole loov ja kasuta erinevaid lahendusi.
-
Paku uutele klientidele âkommiâ. See vĂ”ib olla nĂ€iteks allahindlus esimeselt ostult vĂ”i uudiskirjaga liitumise puhul. Tasuta tootenĂ€idis vĂ”i mĂ”ni muu boonus materjal, nĂ€iteks e-raamat. Kindlasti ei tasu aga kliendile kes just e-poodi jĂ”uab visata ette pop-upi 5% allahindlusega. Lase tal ikka natukene enne ringi vaadata.
-
Ăllata lahkuvaid kasutajaid exit intent pop-upiga. Ehk siis kui kasutaja hakkab brauseri tabi vahetama vĂ”i lahkub ostu sooritamata paku ka talle "kommi". Samas siinkohal ole aus. Sa ei taha kasutajatele Ă”petada harjumust, et parimate pakkumiste saamiseks peavad nad lehelt lahkuma.
-
Allahindlusega tooted muuda selgelt eristatavaks ja tÔsta teistest esile.
-
Kasuta allahindlusi targalt. VĂ”id katsetada vaid piiratud ajaga allahindlusi. Siinkohal tasub tĂ€hele panna, et e-poes allahindluste pakkumine on oluline mĂ”ttekoht Ă€ri strateegias. Kui pakud suuri allahindlusi vĂ”ivad kasutajad neid jÀÀda ootama ja lĂŒkkavad oma ostud edasi. Kui sa allahindlusi ei tee kasuta toodete esile tĂ”stmiseks muid viise. NĂ€iteks enim ostetud, uus, kindel kvaliteet jne.
-
Kasuta suuri ja kvaliteetseid toote pilte. Inimesed ostavad silmadega. Vaata, et e-poe pildid oleks kvaliteetsed ja annaks tootest selge ĂŒlevaate. JĂ€lgi ka, et kĂ”ik pildid nĂ€eksid ĂŒhtsed vĂ€lja ning oleks pildistatud sama motiivi ja vĂ€rvigammaga. Tehnilise poole pealt tasub jĂ€lgida, et pildi failid oleks optimiseeritud ja neid kasutatakse Ă”iges mÔÔdus. Pakkudes e-poe kĂŒlastajale liialt suuri pildifaile vĂ”ite muuta oma e-poe laadimise vĂ€ga aeglaseks ja see mĂ”jub e-poe kasutusmugavusele negatiivselt.
-
Katseta erinevat toodete paigutust. Tooted ruudustikus vÔi horisontaalselt. Ruudustiku puhul saad katsetada erineva toodete arvuga. NÀiteks 4 vÔi 3 toodet reas.
-
NĂ€ita toodetel hinnangut ja kasutajate tagasisidet. Ole aus ja nĂ€e vaeva nende kogumisega. Kui kasutajad on ostu sooritanud siis mĂ”ne aja pĂ€rast on hea mĂ”te nendega ĂŒhendust vĂ”tta ja uurida kuidas neile antud toode meeldib. Esiteks on see hea viis oma e-poodi uuesti meelde tuletada ja teiseks saab just kasutajatelt saadud tagasiside pĂ”hjal teha olulisi jĂ€reldusi. Pane kindlasti tĂ€hele, et kasutajad oleksid andnud nĂ”usoleku sellisteks kĂŒsimusteks. Kui vajad selleks abi e-kirjade kujundamisega loe uudiskirjade disainimisest.
-
Paku inimestele vĂ”imalust tooteid vĂ”rrelda. Kindlasti pead jĂ€lgima, et toodete andmed oleks esitatud ĂŒhtsel viisil ja omavahel vĂ”rreldavad. Kuna paljud e-poed kasutavad automaatset toodete sisselaadimist siis see vĂ”ib suurematel poodidel osutuda ĂŒsna keerukaks, aga siinkohal on ka head vĂ”imalused automatiseerimiseks.
-
Kirjuta selgelt postitamise ja tagastamise tingimused. Kui mĂŒĂŒd suuremaid tooteid ja kuller toob kauba ainult vĂ€lisukseni siis anna sellest selgelt teada. Kui pakud ise jĂ€rele tulemise vĂ”imalust siis vaata, et kasutaja saaks tĂ€psed juhised kuhu tulla ja mis aegadel.
-
VĂ”imalusel paku e-poest ostjatele tasuta postitamist vĂ€hemalt Eestis. Kui tasuta saatmine rakendub ĂŒle kindla ostusumma suuruse tehingu puhul siis nĂ€ita ostukorvis palju kasutajal on sellest puudu.
-
Kasuta turvalisuse mĂ€rgiseid. Ătle selgelt vĂ€lja, et tegemist on usaldusvÀÀrse ostukohaga.
-
Testi erinevaid nuppe. VÔid testida nii kujundust kui ka nupu teksti. Ja testi ka muid e-poe kasutajaliidese kujunduse elemente.
-
Teavita e-poe kĂŒlastajat selgelt madalast lao seisust. Kui kasutaja lisab madala laoseisuga toote ostukorvi nĂ€ita selgelt kui kaua hoiad seda reserveerituna.
-
Kui teie e-poes on kasutusel sooduskupongid siis proovi selle kasti olulisust minimeerida. Vastasel juhul vÔivad kasutajad minna kuponge otsima ja ost jÀÀb sooritamata.
-
Paku e-poe klientidele ĂŒllatusi. NĂ€iteks istuta puid oma sĂŒsiniku jalajĂ€lje vĂ€hendamiseks.
-
Luba ost sooritada kĂŒlalisena.
-
Kuva lihtsasti leitavaid kontaktandmeid ja aegasid millal klienditugi on aktiivne. VĂ”ta kasutusele online chat lahendus klientide kiiremaks teenindamiseks. Viimasel juhul vĂ”iksid kasutajad saada chati kaudu ka ostu sooritada. Ehk kui klienditeenindaja saadab neile lingi siis saavad nad kohe kas arve e-mailile vĂ”i toote osta. Selline lahendus vĂ”ib mĂŒĂŒki oluliselt tĂ”sta.
E-poe pidamine nĂ”uab pĂŒsivat kasutusmugavuse arendust
On oluline meeles pidada, et iga e-pood on erinev ning mitte kĂ”ik esitatud ideed ei pruugi kĂ”igile sobida. E-poe omanikud peaksid hoolikalt kaaluma, millised ideed on nende jaoks kĂ”ige asjakohasemad ja rakendatavad. Testides saab ĂŒsna kiirelt selgeks millised muudatused disainis vĂ”i kasutusmugavuses suurendavad ostude hulka.