UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
Ux

21 ideed e-poe müügi suurendamiseks

Olen märganud, et paljud e-poed jätavad raha õhku rippuma ja teinekord isegi takistavad ostu sooritamist. Toon sulle 21 ideed, mis parandavad sinu e-poe konversiooni määra. Need testitud ja tõestatud meetodid aitavad suurendada e-poes müüki ning muuta ostukogemuse meeldivaks. Loe edasi, kui tahad teada, kuidas e-poodi optimeerida ja klientidele paremat ostukogemust pakkuda.

Mis on e-poodides valesti?

E-poe lehv kasutusmugavus, aeglane server ja ebausaldusväärne disain vähendavad müüki. Valmis kujunduste kasutamisega saad teha üsna viisaka e-poe mis tehniliselt töötab ning näeb igav aga moodne välja. Väheste kohanduste tegemine ei pruugi olla piisav, et e-pood oleks meeldejääv. Vajaduse tõttu võibolla isegi ostetakse. Kliendina tunnen päris paljudes e-poodides, et mulle ei tahetagi müüa. Või ei teki brändiga sidet, et tahaks just sellest e-poest veel osta. Nii jääb korduv ost sooritamata. Väikesed detailid võivad muuta e.poodides ostude hulka märkimisväärselt.

Ideed mida e-poes testida

  1. Vaata, et toodete otsingu kast oleks esimeses vaates ja kiirelt leitav. Kui kasutajad saavad kiirelt leida soovitud tooted siis see kindlasti tõstab e-poe müüki.

  2. Ära koorma e-poe esilehte üle erinevate kategooriatega. Fokuseeri paarile olulisemale tootele ja kategooriale mida ostetakse kõige rohkem.

  3. Näita kasutajale miks tasub sinu e-poest osta. Näiteks tooted laos olemas, tasuta transport, pikendatud garantii jms. Eristu konkurentidest ja tee oma pakkumine ahvatlevamaks ning anna sellest selgelt teada. Leia äriliselt kasulikud unikaalsed lahendused mis on konkurentidest ahvatlevamad. Tihti on see ainult sõnumi edastamise küsimus.

  4. Kasuta klientide tagasisidet. Näita kui palju oled juba müünud või kui tihti keegi sinu poest ostab. Planeeri juba e-poodi disainides kuidas ja kus kohas klientide tagasisidet näitad. Ole loov ja kasuta erinevaid lahendusi.

  5. Paku uutele klientidele “kommi”. See võib olla näiteks allahindlus esimeselt ostult või uudiskirjaga liitumise puhul. Tasuta tootenäidis või mõni muu boonus materjal, näiteks e-raamat. Kindlasti ei tasu aga kliendile kes just e-poodi jõuab visata ette pop-upi 5% allahindlusega. Lase tal ikka natukene enne ringi vaadata.

  6. Üllata lahkuvaid kasutajaid exit intent pop-upiga. Ehk siis kui kasutaja hakkab brauseri tabi vahetama või lahkub ostu sooritamata paku ka talle "kommi". Samas siinkohal ole aus. Sa ei taha kasutajatele õpetada harjumust, et parimate pakkumiste saamiseks peavad nad lehelt lahkuma.

  7. Allahindlusega tooted muuda selgelt eristatavaks ja tõsta teistest esile.

  8. Kasuta allahindlusi targalt. Võid katsetada vaid piiratud ajaga allahindlusi. Siinkohal tasub tähele panna, et e-poes allahindluste pakkumine on oluline mõttekoht äri strateegias. Kui pakud suuri allahindlusi võivad kasutajad neid jääda ootama ja lükkavad oma ostud edasi. Kui sa allahindlusi ei tee kasuta toodete esile tõstmiseks muid viise. Näiteks enim ostetud, uus, kindel kvaliteet jne.

  9. Kasuta suuri ja kvaliteetseid toote pilte. Inimesed ostavad silmadega. Vaata, et e-poe pildid oleks kvaliteetsed ja annaks tootest selge ülevaate. Jälgi ka, et kõik pildid näeksid ühtsed välja ning oleks pildistatud sama motiivi ja värvigammaga. Tehnilise poole pealt tasub jälgida, et pildi failid oleks optimiseeritud ja neid kasutatakse õiges mõõdus. Pakkudes e-poe külastajale liialt suuri pildifaile võite muuta oma e-poe laadimise väga aeglaseks ja see mõjub e-poe kasutusmugavusele negatiivselt.

  10. Katseta erinevat toodete paigutust. Tooted ruudustikus või horisontaalselt. Ruudustiku puhul saad katsetada erineva toodete arvuga. Näiteks 4 või 3 toodet reas.

  11. Näita toodetel hinnangut ja kasutajate tagasisidet. Ole aus ja näe vaeva nende kogumisega. Kui kasutajad on ostu sooritanud siis mõne aja pärast on hea mõte nendega ühendust võtta ja uurida kuidas neile antud toode meeldib. Esiteks on see hea viis oma e-poodi uuesti meelde tuletada ja teiseks saab just kasutajatelt saadud tagasiside põhjal teha olulisi järeldusi. Pane kindlasti tähele, et kasutajad oleksid andnud nõusoleku sellisteks küsimusteks. Kui vajad selleks abi e-kirjade kujundamisega loe uudiskirjade disainimisest.

  12. Paku inimestele võimalust tooteid võrrelda. Kindlasti pead jälgima, et toodete andmed oleks esitatud ühtsel viisil ja omavahel võrreldavad. Kuna paljud e-poed kasutavad automaatset toodete sisselaadimist siis see võib suurematel poodidel osutuda üsna keerukaks, aga siinkohal on ka head võimalused automatiseerimiseks.

  13. Kirjuta selgelt postitamise ja tagastamise tingimused. Kui müüd suuremaid tooteid ja kuller toob kauba ainult välisukseni siis anna sellest selgelt teada. Kui pakud ise järele tulemise võimalust siis vaata, et kasutaja saaks täpsed juhised kuhu tulla ja mis aegadel.

  14. Võimalusel paku e-poest ostjatele tasuta postitamist vähemalt Eestis. Kui tasuta saatmine rakendub üle kindla ostusumma suuruse tehingu puhul siis näita ostukorvis palju kasutajal on sellest puudu.

  15. Kasuta turvalisuse märgiseid. Ütle selgelt välja, et tegemist on usaldusväärse ostukohaga.

  16. Testi erinevaid nuppe. Võid testida nii kujundust kui ka nupu teksti. Ja testi ka muid e-poe kasutajaliidese kujunduse elemente.

  17. Teavita e-poe külastajat selgelt madalast lao seisust. Kui kasutaja lisab madala laoseisuga toote ostukorvi näita selgelt kui kaua hoiad seda reserveerituna.

  18. Kui teie e-poes on kasutusel sooduskupongid siis proovi selle kasti olulisust minimeerida. Vastasel juhul võivad kasutajad minna kuponge otsima ja ost jääb sooritamata.

  19. Paku e-poe klientidele üllatusi. Näiteks istuta puid oma süsiniku jalajälje vähendamiseks.

  20. Luba ost sooritada külalisena.

  21. Kuva lihtsasti leitavaid kontaktandmeid ja aegasid millal klienditugi on aktiivne. Võta kasutusele online chat lahendus klientide kiiremaks teenindamiseks. Viimasel juhul võiksid kasutajad saada chati kaudu ka ostu sooritada. Ehk kui klienditeenindaja saadab neile lingi siis saavad nad kohe kas arve e-mailile või toote osta. Selline lahendus võib müüki oluliselt tõsta.

E-poe pidamine nõuab püsivat kasutusmugavuse arendust

On oluline meeles pidada, et iga e-pood on erinev ning mitte kõik esitatud ideed ei pruugi kõigile sobida. E-poe omanikud peaksid hoolikalt kaaluma, millised ideed on nende jaoks kõige asjakohasemad ja rakendatavad. Testides saab üsna kiirelt selgeks millised muudatused disainis või kasutusmugavuses suurendavad ostude hulka.