21 ideed e-poe müügi suurendamiseks
Mis on e-poodides puudu?
Kehv kasutusmugavus, aeglane server ja ebausaldusväärne disain vähendavad müüki. Valmis kujunduste kasutamisega saab teha üsna viisaka e-poe mis tehniliselt töötab ning näeb igav aga moodne välja. Väheste kohanduste tegemine ei pruugi olla piisav, et e-pood oleks edukas. Ostu võib saada sooritada aga kliendina tunnen päris tihti, et puudub müügi osa. Või ei teki brändi tunnet, et tahaks just sellest kohast osta. Valik on suur aga mida eelistada pole selge ja nii jääb tihti ost sooritamata. Väikesed detailid võivad muuta ostude hulka märgatavalt.
Ideed mida e-poes testida
Vaata, et otsingu kas oleks esimeses vaates ja kiirelt leitav. Kui kasutajad saavad kiirelt leida huvipakkuvad tooted siis see kindlasti tõstab müüki.
Ära koorma esilehte üle erinevate kategooriatega. Fokuseeri paarile olulisemale tootele ja kategooriale mida ostetakse kõige rohkem.
Näita kasutajale miks tasub sinu poest osta. Näiteks tooted laos olemas, tasuta transport, pikendatud garantii jms. Eristu konkurentidest ja tee oma pakkumine ahvatlevamaks ning anna sellest selgelt teada. Leia äriliselt kasulikud unikaalsed lahendused mis on konkurentidest ahvatlevamad.
Kasuta klientide tagasisidet. Näita kui palju oled juba müünud või kui tihti keegi sinu poest ostab. Disainis juba varakult ausa informatsiooni loomine varasema kliendikogemuse kohta tõstab usaldusväärsust märgatavalt.
Paku uutele klientidele “kommi”. See võib olla näiteks allahindlus esimeselt ostult või uudiskirjaga liitumise puhul. Tasuta tootenäidis või mõni muu boonus materjal, näiteks e-raamat.
Üllata lahkuvaid kasutajaid exit intent pop-upiga. Ehk siis kui kasutaja hakkab brauseri tabi vahetama või lahkub ostu sooritamata paku ka talle kommi. Samas siinkohal ole aus. Sa ei taha kasutajatele õpetada harjumust, et parimate pakkumiste saamiseks peavad nad lehelt lahkuma.
Allahindlusega tooted muuda selgelt eristatavaks ja tõsta teistest esile.
Kasuta allahindlusi targalt. Võid katsetada vaid piiratud ajaga allahindlusi. Siinkohal tasub tähele panna, et allahindluste pakkumine on oluline mõttekoht äri strateegias. Kui pakute allahindlusi võivad kasutajad neid jääda ootama ja lükata oma ostud edasi. Kui sa allahindlusi ei tee võid kasutada teatud toodete esile tõstmiseks muid viise. Näiteks enim ostetud, uus, kindel kvaliteet jne.
Kasuta suuri ja kvaliteetseid toote pilte. Inimesed ostavad silmadega. Vaata, et pildid oleks kvaliteetsed ja annaks tootest selge ülevaate. Jälgi ka, et kõik pildid näeksid ühtsed välja ning oleks pildistatud sama motiivi ja värvigammaga. Tehnilise poole pealt tasub jälgida, et pildi failid oleks optimiseeritud ja neid kasutatakse õiges mõõdus. Pakkudes kasutajatele liialt suuri pildifaile võite muuta oma e-poe laadimise väga aeglaseks ja see mõjutab kasutusmugavust negatiivselt.
Katseta erinevat toodete paigutust. Tooted ruudustikus või horisontaalselt. Ruudustiku puhul saad katsetada erineva toodete arvuga. Näiteks 4 või 3 toodet reas.
Näita toodetel hinnangut ja kasutajate tagasisidet. Ole aus ja näe vaeva nende kogumisega. Kui kasutajad on ostu sooritanud siis mõne aja pärast on hea mõte nendega ühendust võtta ja uurida kuidas neile antud toode meeldib. Esiteks on see hea viis oma e-poodi uuesti meelde tuletada ja teiseks saab just kasutajatelt saadud tagasiside põhjal teha olulisi järeldusi. Pane kindlasti tähele, et kasutajad oleksid andnud nõusoleku sellisteks küsimusteks.
Paku inimestele võimalust tooteid võrrelda. Kindlasti pead jälgima, et toodete andmed oleks esitatud ühtsel viisil ja omavahel võrreldavad. Kuna paljud e-poed kasutavad automaatset toodete sisselaadimist siis see võib suurematel poodidel osutuda üsna keerukaks, aga siinkohal on ka head võimalused automatiseerimiseks.
Kirjuta selgelt postitamise ja tagastamise tingimused. Kui müüd suuremaid tooteid ja kuller toob kauba ainult välisukseni siis anna sellest selgelt teada. Kui pakud ise järele tulemise võimalust siis vaata, et kasutaja saaks täpsed juhised kuhu tulla ja mis aegadel.
Võimalusel paku tasuta postitamist vähemalt Eesti siseselt. Kui tasuta saatmine rakendub üle kindla ostusumma suuruse tehingu puhul siis näita ostukorvis palju kasutajal on sellest puudu.
Kasuta turvalisuse märgiseid. Ütle selgelt välja, et tegemist on usaldusväärse ostukohaga.
Testi erinevaid nuppe. Võid testida nii kujundust kui ka nupu teksti.
Kasuta teateid madalast lao seisust. Kui kasutaja lisab madala laoseisuga toote ostukorvi näita selgelt kui kaua hoiad seda reserveeritud.
Kui teie e-poes on kasutusel sooduskupongid siis proovi selle kasti olulisust minimeerida. Vastasel juhul võivad kasutajad minna kuponge otsima ja ost jääb sooritamata.
Paku kasutajatele üllatusi. Näiteks istuta puid oma süsiniku jalajälje vähendamiseks.
Luba ost sooritada külalisena.
Kuva lihtsasti leitavaid kontaktandmeid ja aegasid millal suhtlete klientidega. Võid mõelda ka online chat lahendustele. Viimasel juhul võiksid kasutajad saada chati kaudu ka ostu sooritada. Ehk kui klienditeenindaja saadab neile lingi siis saavad nad kohe kas arve e-mailile või toote osta.
E-poe pidamine nõuab püsivat kasutusmugavuse arendust
On oluline meeles pidada, et iga e-pood on erinev ning mitte kõik esitatud ideed ei pruugi kõigile sobida. E-poe omanikud peaksid hoolikalt kaaluma, millised ideed on nende jaoks kõige asjakohasemad ja rakendatavad. Testides saab üsna kiirelt selgeks millised muudatused disainis või kasutusmugavuses suurendavad ostude hulka.