UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
KodulehtDisain

Psühholoogia veebidisainis

Mõeldes veebidisainile, siis enamasti kujutame ette kodulehe välimust. Kas olete mõelnud, kuidas psühholoogia mängib kodulehtede kujunduses rolli? Veebilehtede kujundamisel on oluline mõista kasutajate käitumist ja mõtteprotsesse. Vaid nii saab valmistada hästi töötava kodulehe. Siin on lihtne ülevaade enamlevinud aspektidest millele tähelepanu pöörata. Loodan, et leiate kasulikke nippe kuidas enda kodulehte arendada.

Värviteooria

Üks oluliseim psühholoogia põhimõtte, mis veebidisainis rolli mängib, on värviteooria. Värvidel on inimeste emotsionaalsele seisundile tugev mõju. Õige värvivalik loob veebilehele külastajale sobiva meeleolu.

Sinist või rohelist värvi kasutatakse sageli finants teenuste kodulehtedel, kuna see loob kasutajatele turvalise ja usaldusväärse tunde.

Konkreetsesse värvidesse ei tasu liialt kinni jääda ja tänapäeval leiab fintech kodulehti nii roosades kui muudes kirevates värvides. Kui kõik pangad kasutaks kodulehe disainis samu värvitoone siis õige pea ei eristaks miski neid konkurentidest.

Konkreetsete värvide asemel on oluliseim valida sobivad värvitoonid. Kas kasutata kirkamat neoonset värvi, traditsioonilist keskset tooni või hoopis midagi mahedat. Eredamad ja aktiivsemad toonid võiksid sobida noortele või tehnoloogiliselt uuenduslikele ettevõtetele ja pastellsemad näiteks loodustoodetega tegeleva ettevõtte kodulehele.

Agressiivsema värvikasutusega saate rõhutada soovitud sõnumeid või suunata kasutajat edasi. Värvide valimisel tasub arvestada sihtgrupiga kellele koduleht on suunatud ning millist toodet või teenust pakutakse. Pannes kasutajad end mugavamalt ja positiivsemalt tundma suureneb huvi teie veebilehte pikemalt kasutada.

Kasutades kontraste saab tuua sisu fookusesse ja vähem olulist viia tahaplaanile. Tänapäeval koosnevad paljud kodulehe alamlehed mitmest seksioonist või on terve veeb ühe leheline. On teada, et veebikasutajad pigem skänneerivad silmadega ja kerivad kuni leiavad neile huvi pakkuva informatsiooni. Siin saab värvide kasutusega anda signaali, et nüüd algas uus sektsioon ja uus info.

Kuidas kasutajaid mõjutada

Värvide kõrval on oluline roll ka kognitiivsetel moonutustel, mis mõjutavad kasutajate otsustusprotsessi. Kognitiivsed moonutused on inimese mõtlemise vead, mis põhjustavad ebatüüpilist või ebasobivat käitumist.

Disainerid saavad neid ära kasutada, et juhtida kasutajate tähelepanu soovitud tegevustele või linkidele, suurendada huvi veebisaidi vastu või hoida külastajaid kauem veebilehel. CTA (call-to-action) nupule panna sõnu, mis ahvatlevad kasutajat klikkima. Kasutajale võib näidata infot ajaliselt piiratud pakkumise kohta, mis sunnib teda kiiremini otsustama. Sellised terminid on näiteks: “ainult täna”, “kuni kuu lõpuni” jne. Kindlasti oled näinud ka seda, kui e-poodides näidatakse, et lattu jäänud vaid üksikud tooted või ilmuvad pop-up aknad teatega, et keegi just ostis midagi.

On olukordi, kus inimene otsib ainult sellist infot, mis kinnitab tema juba olemasolevaid uskumusi või seisukohti.

Teine näide on valikuparalüüs, kus inimene ei suuda valida, sest valikuid on liiga palju. Disainerid saavad arvestada nende kognitiivsete moonutustega ja luua veebilehe, mis aitaks kasutajatel leida infot ja teha otsuseid. Üks levinud näide on hinnapakettide tabel, kus on kolm valikut. Esimene valik on odav, aga ei rahulda enamiku kasutajate vajadusi. Teine valik on see, mida ettevõte tahab müüa ja mis toob neile kasumit ning vastab enamiku klientide ootustele. Kolmas valik on pro pakett, mis on tehtud pigem kalliks, aga erineb teisest paketist väheste ja ebaoluliste omaduste poolest.

KISS

Veebikasutajad eelistavad lihtsat kujundust ja selget ning intuitiivset navigeerimist. Kui koduleht on segane või keeruline, kurnab see kasutajat ja tõrjub eemale. Seetõttu on kodulehe disaini lihtsus ja kasutatavus oluline, et hoida kasutajate tähelepanu.

KISS ehk siis "keep it stupidly simple". Kasutajatele ei meeldi mõelda ja nad eeldavad, et teie veebileht toimib nii nagu toimivad teised veebilehed. Kogenud veebidisainer oskab disainida huvitavaid interaktiivseid lahendusi mis on lihtsad kasutada aga näevad unikaalsed välja. Sellisel juhul tuleb seda teha teadlikult arvestades kodulehe eesmärki ja sihtgruppi.

Gives kujundame minimalistlike ja kasutajasõbralike kodulehti. Tutvu kodulehtede valmistamise teenusega.

Taju künnis

Taju künnis on hetk, mil inimesed hakkavad märkama muutusi keerukamate veebilehtede kujunduses. Kui muutused veebilehe kujunduses on liiga drastilised ja ületavad taju künnise, võib inimene tunda end ebamugavalt või segaduses.

Lisaks võib muutunud kasutusmugavus olla kasutajale harjumatu ja tekitada pingeid. Seega on suuremates projektides oluline hoida muutused piisavalt väikesed ja järk-järgulised, et kasutajad saaksid harjuda uue kujundusega ning taju künnist ei ületataks.

Taju künnis mõjutab oluliselt kasutajakogemust. Liiga suurte muutustega veebileht võib kasutajaid hirmutada ja neid eemale peletada. Samas, kui muutused on väikesed, ei pruugi need olla kasutajale tajutavad ja kasutajad ei pruugi neile tähelepanu pöörata.

Digitaalsete tootedisainerite jaoks on oluline leida tasakaal muudatuste suuruse ja kasutajakogemuse vahel. Väikesed muudatused ei pruugi tuua soovitud kasu. Kuid kui muudatused on suuremad, peaksid need olema tehtud strateegiliselt. Taju künnise mõistmine aitab keerukamates pikaaegsetes projektides disaineritel luua head kasutuskogemust. Nii suureneb kasutajate rahulolu ja nad eelistavad just seda veebilehte või rakendust konkurentide asemel.

Mälu

Inimesed mäletavad visuaalset infot paremini kui tekstilist. Mälu on jagatud lühiajaliseks ja pikaajaliseks. Lühiajaline mälu võimaldab meil meelde jätta infot lühikesteks perioodideks, samal ajal kui pikaajaline mälu võimaldab meil infot meeles pidada pikema aja jooksul. Disainerid saavad kasutada erinevaid meetodeid, et aidata kasutajatel meelde jätta infot veebilehelt, nagu näiteks värvid, kujundid ja visuaalid.

Milleri seadus ütleb, et inimeste töö mälu suudab hoida keskmiselt 7±2 informatsiooni tükki. Seetõttu soovitatakse disaineritel jaotada informatsioon väiksemateks ja lihtsamini töödeldavateks osadeks. Lähemalt kirjutasime UX reeglitest siin.

Lisaks võivad disainerid kasutada ka psühholoogilisi võtteid, et suurendada bränditeadlikkust ja lojaalsust. Näiteks võib logo disainil ning üldisel firmastiilil olla suur mõju kasutajate mälestuste loomisele ja brändi tugevdamisele. Kui logo on eristuv ja meeldejääv, aitab see brändil silma paista. Kui sinu brändil veel ei ole tugevat logo siis mine loe meie teenuste lehelt kuidas saame logo kujundamisega aidata.

Psühholoogial on tähtis roll kodulehtede valmistamisel

Veebi ddisaineritel võiks olla arusaam erinevatest psühholoogilistest mõjudest ja nende rakendamise viisidest. Nii saab kohandada disaini vastavalt sihtgrupi vajadustele ja projekti eesmärkidele. Erinevate psühholoogiliste põhimõtete kasutamine aitab luua tulemusitoovamaid kodulehti. Kasutaja uuringute ja testidega saab hinnata, kuidas kodulehe külastajad tegelikult reageerivad disainivalikutele. See omakorda võimaldab disaini optimeerida parema kasutajakogemuse saavutamiseks.

Kui teie ettevõttel on vaja müügile suunatud maandumislehti siis nende valmistamise protsessist saate lugeda teenuste lehelt. Lisaks saame teid aidata UI/UX disainiga ja kodulehtede valmistamisega