UUS! Framer koduleht al. 1500€

14 ideed kuidas koguda kodulehega rohkem kontakte

DigiturundusKoduleht
Hea koduleht ei pea ainult ilus olema. Enamasti sa tahad, et sealt tuleks müüki või vähemalt kliendi päringuid. Aga peaksid arvestama ka sellega, et kõik potentsiaalsed kliendid pole kohe nõus ostma. Allpool annan sulle 14 praktilist ideed, mida võid oma kodulehel kontaktide kogumiseks katsetada.
Kodulehe quiz ja vormide disain - lead generation strateegia juhend

TL;DR: Koduleht saab kontakte tuua, kui pakud väärtust õigel ajal. Ära sunni pop-upidega, testi oma pakkumisi ja loo kasulikke materjale. E-mailide kogumine on pikas plaanis kõige kindlam müügikanal.

Miks e-maile/leade koguda

Kontakte tasub koguda eriti siis kui müüd kallima otsa tooteid. Näiteks kodulehti, päikesepaneele, autosid, kinnisvara jm. Selleks, et koduleht veel efektiivsemalt töötaks võid mõelda ka nö "lead generation" ehk siis kontaktide kogumise peale.

E-maili turundus on üks kõige efektiivsemaid viise.

Kui sa teed e-maili turundust õigesti siis sinu e-maili listi kogunevad ainult kvaliteetsed kontaktid. Ehk inimesed kes on ise tundnud huvi sinu teenuse või toote vastu. Kui jagad neile infot ning sealjuures vahel ka päriselt häid pakkumisi siis on tõenäosus, et keegi ostab oluliselt suurem.

Võid ju mõelda, et koguksid parem Instagrammi või TikToki fänne. See on suurepärane mõte. Aga sa pead arvestama ka platvormi riskidega. Võib juhtuda, et teenusepakkuja leiab, et sa rikud mõnda nende reeglit ja paneb sinu konto kinni. Nii oled hetkega ilma ka aastatepikkusest tööst.

Ja ega tegelikult alati ei pea koguma ju e-maile. Võid näiteks küsida ka telefoninumbrit ja saad oma edaspidised turundustegevused ka selle põhjale ülese ehitada.

E-mail Marketing

  • E-mail toob keskmiselt $42 tagasi iga $1 kulutatud dollari kohta
  • 48% turundajatest väidab, et e-mail on kõige efektiivsem lead generation kanal
  • E-maili konversioonimäärad jäävad 2-5% vahele

E-maili turunduse efektiivsusest saad inglise keeles lugeda:

36+ Lead Generation statistikat 2025 (Email Tool Tester, 2025)

E-maili turunduse konversioonimäärad 2025: Juhend (Mayple, 2025)

Keskmine e-maili turunduse konversioonimäär + professionaalsed nõuanded (Unbounce, 2025)

E-maili turunduse võrdlusandmed 2025: avamismäärad, klikkimismäärad ja konversioonid (Bloomreach, 2025)

Ps! Ära aja e-maili turundust segamini spämmimise ega külm kontaktivõttmisega. See on väga madal lähenemine. Ja eriti hale on see siis kui seda tehakse täiesti tuimalt ka eraisikutele ning ettevõtetele kellel antud teenuse või toote vastu ei ole vähimatki vajadust.

Kodulehe kontaktivorm kliendi kontaktide kogumiseks

1. Klassikaline kontaktivorm

Ära peida kontakt andmeid kuskile väikese e-maili taha. Lisa lühike kontaktivorm ja selge nupp. Kui lugeja on juba huvitatud, peab tal olema lihtne viis ühendust võtta.

Mida vähem välju, seda rohkem täidetakse. Üks e-mailiväli töötab paremini kui 4 erinevat kontakti välja. Küsi ainult seda, mida vajad alguses. Ülejäänud info saad hiljem vestluses või kõnes.

Analüütika põhjal võin kindlalt väita, et kliendile on paar välja väiksem vorm toonud mitu miljonit rohkem käivet.

Pro tip! Võid ka katsetada teistsugust lähenemist. Näiteks. Jäta oma telefoninumber ja helistame 30 minuti jooksul tagasi. Seda peaksid siis kuvama oma kodulehel ainult tööaegadel.

Kontaktivormi Optimeerimine

  • Vormid, millel on vaid 3 välja, saavutavad vähemalt 25% konversioonimäära
  • Keskmine vormi konversioonimäär on 1.7%
  • Professionaalsete teenuste sektoris on keskmine 2.5-3.45%

15 vormi konversiooni parimat praktikat (uuringutele tuginev) (WP Forms, 2023)

9 kontaktivormi parimat praktikat kõrge konversiooniga vormidele (Formidable, 2025)

RahvaRaamatu uudiskirjaga liitumis komponendi disain

2. Paku liitumist väärtuspakkumisega

Uudiskirja turundus on ka aastal 2025 üks kõige efektiivsemaid turunduskanaleid. Ära kogu e-maile lihtsalt ühe väljaga kus on kirjas "Liitu uudiskirjaga". Inimesed ei taha liituda järjekordse reklaami kanaliga. Paku välja kasulik väärtuspakkumine. Nt. Kord kuus toome teile kompaktselt tähtsamad digiturundus uudised.

Kui vajad abi e-kirjade kujundamisega siis loe uudiskirjade disainist lähemalt.

Ootenimekirja (waitlist) komponendi UI/UX disain

Siia võiks lisada ka ootenimekirjaga liitumise. Oled alles uue digitootega turule tulemas või plaanid oma olemasoleva ettevõtte juurde midagi uut teha? Sellisel juhul võid kasutada ka ootenimekirja (waitlist) lahendust. Külastaja saab jätta oma e-maili ning kui toode või teenus on saadaval teavitad neid sellest. See lahendus sobib ideaalselt ka ideede valideerimiseks. Valideerid huvi enne arenduskulu. Kui on huvi = ehita. Kui saad veebilehele külastajaid aga keegi ei liitu siis võibolla on see märk.

3. Lisa juturobot või live-chat kliendiküsimustele

Tavaliselt lehekülje all paremal nurgas olevad chat moodulid. See on hea viis pakkuda külastajale kiiret ja personaalset klienditeenindust. Teoorias peaks see kõik super olema. Aga veendu, et sul oleks keegi kes seal klientidega ka adekvaatselt ja kiirelt on valmis suhtlema.

Sulle on võibolla proovitud müüa ka AI põhiseid juturoboteid mis peaks maagiliselt ise õppima ja vastama. Teoorias on see hea praktikas aga mitte. Kui sa ehitad endale hea informatsiooni arhitektuuriga kodulehe siis leiavad külastajad ka sealtkaudu endale olulise info. Loe kuidas teha enda kodulehele kasutajasõbralik struktuur.

Isiklikult olen mitu asja jätnud ostmata kui juturobot ei paku väärtust ja tegelikult ei vasta küsimusele.

Juhul kui valid juturobotit või chat widgetit siis soovitan kasutada ainult maailma tipptegijate pakutavat. Nende toote kvaliteet ja kasutusmugavus on lihtsalt niipalju parem. Vali kas Intercom või Zendesk Chat

Kui chat-widget on hästi seadistatud, võid kasutaja küsimuste lõpus küsida ka e-maili, et saata detailsem vastus või pakkumine.

Veebilehe quiz/küsimustiku UI disain lead generation jaoks - interaktiivne kontaktide kogumise tööriist

4. Tee test või küsimustik

Testid on interaktiivsed ja loovad huvi. Lisaks kui paned kasutaja kodulehega suhtlema investeerivad nad juba oma aega ning on palju suurema tõenäosusega nõus jätma oma kontaktandmed.

Näiteks “Milline kaalulangetus viis on sulle parim?” või “Milline visuaalne stiil sobib su brändile?”. Inimene saab vastuse ja tunneb, et õppis midagi enda kohta. Sina saad tema e-maili.

Interaktiivse mobiilirakenduse UI/UX disain - kontaktide kogumise tööriist

5. Paku interaktiivset kalkulaatorit või tööriista

Paku kasutajale interaktiivne lahendus mis annab talle väärtust või on lihtsalt lahe. Kui müüd päikesepaneele lase kasutajal arvutada tasuvusaeg. Köögimööbli müümisel võid lasta kasutajal ise köögi valmis kujundada ja tulemuse saata e-mailile.

Võid näiteks kasutajat premeerida päris puu istutamisega. Kui oled eriti kaval siis tekitad sinu kodulehe külastajast turundusmasina. Kasutaja A saadab sinu bränditud kingituse edasi oma sõpradele. Nii muudad tavalise külastaja influenceriks kes sinu brändi turundab. Sellise lahenduse disainimine ja arendamine on väikeettevõtte jaoks küll kallis seega soovitan pigem vaadata valmis toodete poole mida saad oma kodulehega integreerida.

Kui sinu interaktiivne tööriist on kasulik. Näiteks raamatupidamisettevõttel palga maksude kalkulaator siis see võib tuua sulle ka otsingumootorite kaudu külastajaid ning osutub uueks turunduskanaliks.

Kuidas oma kodulehe leitavust parandada saad lugeda detailsest SEO optimeerimise juhendist, kuidas oma kodulehe leitavust parandada.

6. Korralda veebiseminar ja kogu B2B leadide e-maile

Veebiseminar on hea viis näidata oma teadmisi ja koguda huviliste e-maile. Näiteks “Kuidas seadistada üles Facebooki reklaame” või “SaaS toote kasutamisest”. Isegi kui osa ei tule kohale, jääb kontakt sinu nimekirja.

Veebiseminarid

  • 73% B2B turundajatest usuvad, et veebiseminarid on kõige efektiivsem meetod leadide genereerimiseks
  • 20-40% veebiseminari osalejast muutuvad kvalifitseeritud leadideks
  • 62% osalejast palub pärast veebiseminari tootedemonstratsiooni

Parimad veebiseminaride turunduse statistikad 2025 (Amraandelma, 2025)

21+ veebiseminari statistikat igale ettevõttele 2025 (Zoom, 2025)

35 veebiseminari statistikat mida peaksid teadma [Veebiseminari aruanne 2026] (Univid, 2025)

Veebiseminari statistika 2025: Võtmetrendid ja teadmised (Teleprompter, 2025)

7. Paku tasuta auditit ja saad potentsiaalseid kliendikontakte

Näiteks “Saada oma kodulehe link ja saad 3 ideed, kuidas see paremini müüks”. Või kui müüd disainkööke. Saada mõõdud ja teeme sulle tasuta köögikujunduse. Selline pakkumine toob kvaliteetseid kontakte, mitte lihtsalt huvilisi. Kui teed analüüsi käsitsi, saad juba esmase mulje võimalikust kliendist.

Kodulehe kriitika teenuse veebidisain - madala hinnaga pakkumine leadide kogumiseks

8. Tee väikese eelarvega pakkumine

Võid tasuta auditist astuda ka sammu edasi. Paku madala riskiga mini-teenust. Näiteks “Kodulehe kriitika 19€+km”. https://kodulehekriitika.framer.website/

See on odav viis näidata, kuidas sa töötad, ja kui palju väärtust võid luua. Suur samm usalduse võitmiseks ja suuremaks koostööks. Näiteks mina olen peale disainikriitikat teinud 2 Framer kodulehte. Kui tahad endale ka kaasaegset, kiiret ja kvaliteetset kodulehte loe Framer veebilehe pakkumisest.

9. Paku e-mailiga piiratud sisu ehk maksumüüri

Kui juba raha teenimisest rääkisime siis järgmine nipp võiks olla nö maksumüüri loomine. See ei pea tingimata tähendama makset.

Loo unikaalset ja külastajale vajaliku veebisisu ja sellega tutvumiseks küsi kasutaja e-maili või sisselogimist. Sobib eriti hästi uuringute, töölehtede, kontrollnimekirjade, interaktiivsete kalkulaatorite täisversioonidele.

10. Tee e-kursus

5-päevane või 7-päevane e-kursus on hea viis luua kontakt ja usaldus. Näiteks “Kuidas parandada oma kodulehe müüki 5 päevaga”. Iga päev saadetakse uus e-mail. Selline formaat hoiab inimest aktiivsena. E-mailide kogumine e-kursuse kaudu maksimeerib kvaliteetsete kontaktide hulka.

Võibolla oled kuulnud, et inimesed vajavad enne ostu tegemist vähemalt 7 kokkupuute punkti brändiga. Selliste kirjade saatmine vähemalt teoorias peaks aitama. Ja võid ju alati lõpetada väga tugeva pakkumisega millest ei saa keelduda.

Kui kaua kulub aega müügi tegemiseks:

  • Klassikaline "Rule of 7": inimesed vajavad brändi nägemist vähemalt 7 korda enne ostu
  • B2B keskkonnas on keskmine umbes 60 kokkupuutepunkti enne ostu sooritamist

Turunduse 7 reegel - Kommunikatsiooni ja avalike suhete instituut (The University of Maryland, Baltimore)

B2B klienditee kokkupuutepunktid: Kui palju on vaja tehingu sulgemiseks (Pathmonk, 2025)

Allalaetava treeningplaani kujundus - tasuta lead magnet materjal e-maili vastu

11. Paku e-raamatut või juhendit e-maili vastu

Kui müüd teenust, siis harida on alati kasulik. Pane kokku detailne juhend või midagi mis võiks kasutajate pikemas perspektiivis aidata. Vaheta see e-maili vastu. Selline materjal annab sulle ekspertmaine ja on hea liidimagnet.

Siia alla võiks lisada ka näiteks tasuta ära antavad Frameri templated.

12. Loo liikmelisus või privaatne ala

Luba külastajatel liituda “liikmete alaga”, kus liitujad saavad omavahel suhelda on tööriistad, videod või kontrollnimekirjad. Kommuuni turundus on eriti hot teema 2025 aastal. Selline lahendus sobib hästi, kui pakud koolitusi või regulaarselt uusi materjale.

Kommuuni loomisel võid näiteks mõelda Discordi peale.

13. Kutsu järgima sotsiaalmeediasse

Jah, sotsiaalmeedia pole nii hea kui e-maili saamine. Samas võib see olla natukene kergem. Igaljuhul tasub juba usalduse võitmiseks kodulehele oma sotsiaalmeedia profiilid linkida.

Lisa kodulehele selgelt nähtavad sotsiaalmeedia nupud koos kutsega:

  • "Järgi meid Instagramis uusimate trendide nägemiseks"
  • "Liitu meie LinkedIn grupiga"

14. Kasuta exit-intent pop-upi õigesti

Exit-intent pop-up ehk hüpikaken, mis ilmub siis, kui kasutaja hakkab lehte sulgema, töötab ainult siis, kui ajastus on täpne.
Kui inimene on lahkumas, peata tema tegevus ja paku midagi väärtuslikku. Näiteks “Soovid tasuta SEO kontrollnimekirja?”.
Pop-upi disain peaks olema kiire, selge ja mitte segav. Väärtuspakkumine peab olema nähtav esimestel sekunditel.

Ära küsi e-maili kohe

Pop-upi ei tasu näidata kohe, kui kasutaja veebilehele siseneb. Lase tal esmalt tutvuda sisuga ja aru saada, kas ta üldse kuulub sihtgruppi.
Eriti e-poodides: näita -10% pop-upi alles siis, kui ta on vaadanud vähemalt ühte toodet või jõudnud tootevaatesse.
Liiga varane pop-up rikub esimese emotsiooni. Külastajad on harjunud cookie-teavituste ja muude bänneritega ning kipuvad pop-upid automaatselt sulgema. Kui nad teevad seda enne, kui pakkumist näevad, võib see katkestada hilisema ostuhetke.

Piiratud ajaga pakkumise taimer pop-up disain

Nipp

Kasuta erinevatele külastajatele erineva sisuga pop-upe.

  • Esmakordne külastaja võiks näha pakkumist kontaktijätuks või juhendmaterjaliks.
  • Korduv külastaja võib saada personaalsema pakkumise.
  • Kui kasutajal on tooted ostukorvis, kasuta taimeriga allahindlust, et motiveerida ostu lõpetama.

Selline sihitud ajastus ja sõnum aitavad vältida ärritust ning tõsta konversioonimäära.

Exit-intent statistika

  • Exit-intent pop-upid suurendavad keskmiselt konversioonimäära 5–10%.
  • Ostukorvi hülgamise pop-upidel on 17,12% konversioonimäär.
  • Exit-intent tehnoloogia võib päästa kuni 15% külastajaid lahkumisest.

Kvaliteetse ja selge disainiga saame abiks olla.
Vaata graafilist disaini!

Boonus! Ära unusta remarketing-lahendusi

Isegi kui sa ei tee praegu tasulisi reklaame, on mõistlik koguda huvilisi endale listi.
Hiljem saad käivitada remarketing-bännereid ja näidata reklaame juba soojale publikule.

Remarketing bannerreklaam on pärast e-posti turundust üks efektiivsemaid viise jõuda tagasi nendeni, kes on juba sinu lehte külastanud.

Kui kogud e-maile, küsi nõusolekut

E-mailide kogumisel järgi alati seaduslikke ja eetilisi norme.
Selgita kasutajatele, kuidas nende andmeid kasutatakse, ning loetle privaatsuspoliitikas kasutatavad teenusepakkujad.
Pööra tähelepanu andmete turvalisusele – see on usalduse alus.

KKK: Kodulehe kontaktide kogumine

  • Kuidas koguda kontakte kodulehega?

    Parim viis on pakkuda külastajale väärtust. Näiteks e-raamatut, tasuta auditit või kalkulaatorit, mis annab kohe kasu ja põhjuse oma e-mail jätta.

  • Mis on exit-intent pop-up?

    Exit-intent pop-up on hüpikaken, mis ilmub siis, kui kasutaja liigub hiirega brauseri sulgemisnupu suunas. Seda kasutatakse lahkuvale külastajale pakkumise või kingituse näitamiseks.

  • Millal näidata e-maili kogumise pop-upi?

    Ära näita pop-upi kohe saabumisel. Lase kasutajal esmalt tutvuda sisuga ja näita pakkumist alles pärast scrolli või lehel veedetud aega.

  • Kas e-maili kogumine on seaduslik?

    On seaduslik, kui küsid nõusolekut ja selgitad, kuidas andmeid kasutatakse. Lisa link privaatsuspoliitikale ja väldi varjatud nõusoleku välju.

  • Kui tõhus on e-maili turundus?

    Keskmiselt toob e-mailiturundus iga kulutatud 1 euro kohta üle 40 euro tagasi. Tulemus sõltub kontaktide kvaliteedist ja sisu asjakohasusest.

  • Mis on lead magnet ehk liidimagnet?

    Liidimagnet on väärtuspakkumine, mida pakud e-maili vastu. Näiteks juhend, kontrollnimekiri, allalaetav mall või tasuta koolitus.

  • Kas sotsiaalmeedia fännid asendavad e-maililist?

    Ei asenda. Sotsiaalmeedia kontod sõltuvad platvormist, mis võib muuta algoritme või piirata nähtavust. E-maililist on sinu oma ja töötab sõltumatult.

Mängi pikka müügimängu

Internet on täis erinevaid kursuseid ja õpetusi kuidas 30 minuti või 3 päevaga saavutada super tulemusi ettevõtluses. Praktikas see päriselt nii ei tööta. Kui miski on liiga hea, et olla tõsi siis see ei ole.

Erinevalt toote vajadusest ja hinnastamispoliitikast on ka kontaktide kogumise ja müügi protsess erinev. Kui müüd pigem midagi mis pole põhivajadus ning on kallima hinnaga siis peaksid eriti tõsiselt mõtlema soojade kontaktide kogumisele.

Kontakte ei kogu tehnoloogia, vaid sisu ja ajastus. Kui külastaja tunneb, et ta saab midagi kasulikku, annab ta oma e-maili hea meelega. Sinu ülesanne on olla õigel hetkel valmis ja pakkuda väärtust, mitte survet.

Planeerid uut kodulehte või tahad teha vana paremaks ja ei tea kuidas alustada? Broneeri tasuta kõne ja konsultatsioon