Kas su koduleht on tegelikult investorikõlblik?
Investor ei ole tavaline klient. Kodulehe kvaliteet ja bränding loevad
Investorid pole lihtsalt inimesed, kes otsivad järgmist teenust või toodet. Nad tahavad kasvavat oma finantse. Nad ei investeeri brändi, mille perspektiivi nad ei usu. Bränding ja disain on võtmetähtsusega. Need loovad usaldust ja peegeldavad ettevõtte taset ning näitavad kui tõsiselt startupi asutajad sellesse suhtuvad. Kas see on lihtsalt kiire ideega raha kaasamise kalastamine või asi millesse nad on valmis investeerima ja mida tahavad tõesti ära teha.
Kogemus Austraalia startupiga – kuidas me lõime investoritele suunatud kodulehe
Eelmisel aastal töötasin ühe Austraalia startupiga, kes vajas kodulehte mitte klientidele otsemüügiks, vaid pigem investorites usalduse äratamiseks. Kuna nende kliendi sihtrühm on suurettevõtted siis toimis see ühteviisi ka brändinguna.
Eesmärk oli luua puhta ja läbimõeldud disainiga veebileht, mis tõstaks esile nende visiooni ning näitaks mis on seni loodud. Fraimi poolt tuli selge plaan mida ning millise visuaaliga teha. Nende meeskond produtseeris ka kasutatava ekraanigraafika nagu pildid, videod ning illustratsioonid. Minu osa oli nõustada veebistrateegia ja kasutusmugavuse kohapealt. Lisaks vormistada see kõik kodulehe disainiks ning ehitada Frameris valmis kogu leht.
Tegemist on kindlasti esmapilgul väga minimalistliku lehega aga seal on väga palju pisikesi detaile unikaalsetest jutustavatest animatsioonidest kuni omapäraste navigatsiooni menüü lahendusteni.
Tulemus? Edukas. Koduleht keskendus startupi missioonile ja kvaliteedile. Nt 65 billionise väärtusega finants ettevõtte juhtivtöötaja kiitis seda. Võib öelda, et seda märgati ning strateegia tasus ennast ära. Selline koduleht ei peagi jääma veebiruumi aastateks vaid tal on oma missioon ja kui see saab täidetud siis tuleb teha teise strateegiaga leht. ROI oli kindlasti tugevalt positiivne.
Ehk sa ei pea niivõrd mõtlema sellele kuidas võiks koduleht sobida ning köita suurt hulka kasutajaid. Sul on vaja ainult mõnda õiget inimest kellele see avaldab muljet.
Frameri kasutamine
Suureks plussiks kogu projekti juures oli Frameri kasutamine. Kuna kogu loovlahenduse kontseptsioon oli üsna lahtine siis viimase hetkeni sai erinevaid asju muudetud. Kindlasti ei tasu startupil kodulehe alla panna oma arendusmeeskonna resurssi ning valida keerulisi veebitehnoloogiaid. Framer on väga hea võimalus kus saab unikaalse disainiga kodulehe teha valmis suhteliselt lihtsalt. Seal on küll omad piirangud ja kasvava ettevõtte keerukama kodulehe puhul ei pruugi see nii hästi sobida. Loe, miks Framer on hea. Kui on lisaküsimusi võta julgelt ühendust.
Kas su koduleht vastab investorite ootustele?
Kui su koduleht ei suuda mõne sekundi jooksul investoritele edastada, et ettevõte on tõsiseltvõetav ja suure kasvupotentsiaaliga, on midagi valesti. Paljusid detaile märgatakse alateadlikult. Kui sul on tugev ja kvaliteetne koduleht võid olla kindel, et investoritel on palju suurem usk, et sa suudad luua ka tugeva ja proffessionaalse toote.
Investorikõlbuliku kodulehe kontrollnimekiri
Kas visuaalne identiteet on tugev?
Esimene mulje loeb. Professionaalne ja kaasaegne disain loob usaldust. Kui veeb näeb välja kiiruga tehtud või visuaalselt nõrk, võib see peegeldada ka äriküpsust. Samas kindlasti ei tasu ka üle pingutada.
- Kas veeb on kaasaegne ja selge?
- Kas see jätab investori tasemel professionaalse mulje?
- Kas bränding on tasemel?
Kas sõnum on konkreetne ja arusaadav?
Investoritel pole aega süvitsi süveneda. Esimesed 5 sekundit määravad, kas nad jäävad veebilehele või lahkuvad.
- Mis probleem teie startup lahendab?
- Kuidas te seda teete?
- Milline on kasvupotentsiaal?
Kas koduleht toetab skaleeritavuse visiooni?
Investorid tahavad näha, et ettevõte on suure kasvupotentsiaaliga ja mitte lihtsalt ühe teenusepakkuja.
- Kas on olemas selge roadmap?
- Kas veeb kajastab, kuidas ettevõte suudab turul skaleerida?
Kas meeskond ja ettevõtte väärtused on esile toodud?
Investorid investeerivad rohkem inimestesse kui ideesse. Kui su tiim pole veebilehel nähtav, võib see tekitada kahtlusi.
Alternatiivne lähenemine: Juhul kui sa ei taha või sul ei ole veel tugevat meeskonda näidata proovi leida usalduse ja personaliseerituse loomiseks teisi lahendusi. Kasuta originaalset videosisu, näita tööruume ja keskkonda, mis loovad usalduse, et tegemist on päriselt tegutseva startupiga, mitte lihtsalt ideega.
Investorikõlbulik koduleht vs müügileht – peamised erinevused
Kui enamik B2B veebilehti keskendub otsesele lead’ide genereerimisele, siis investorite puhul on fookus teine. Mõned põhierinevused:
CTA: Hakka kasutajaks vs Loe meie lugu või vaata demo. Sõnumi fookus: Probleemi lahendamine vs idee ja turu potentsiaal. Disainikeel: Konversioonile optimeeritud vs visuaalselt tugev, prestiižne disain. Meeskond: vähem tähtis vs tähtis
Kui sa päris täpselt ei tea mis võiks sinu ettevõtte jaoks olla õige oleme hea meelega nõus aitama kaasamõelda. Võid lugeda ka kodulehtede tegemisest lähemalt, et mõista kuidas võiksime koos jõuda tulemusi toova veebileheni.
Pitch Deck vs koduleht – kas neid saab ühendada?
Mõned startupid on pannud kogu oma pitch decki otse veebilehele. See võib olla investoritele kasulik, kuid tuleb läbi mõelda.
Plussid:
- Kogu oluline info on kohe kättesaadav
- Vähem barjääre huvilistele
- Ei pea iga investori jaoks eraldi decki saatma
- Võib veebis levida ning jõuda laiema sihtgrupini
Miinused:
- Võib paljastada liiga palju konkurentidele
- Ei ole nii isikupärastatud kui otse investori jaoks koostatud pitch deck
- Kui lugu ei kõneta, võib huvi kiirelt kaduda
Seega, hübriidlahendus võib olla parim: tuua veebis esile olulisimad punktid ja pakkuda täismahus pitch decki valitud investoritele pärast personaalse kontakti loomist.
4. Töötajate bränd ja selle mõju investoritele
Veel üks asi, mida paljud startupid alahindavad – töötajate bränd ja nähtavus. Kui tegemist on varajase faasi startupiga, siis meeskonna taust ja professionaalne kuvand võivad olla määrava tähtsusega.
- Kas su tiimi liikmetel on tugevad isiklikud brändid (LinkedIn, artiklid, konverentsiesinemised)?
- Kas koduleht peegeldab tiimi kultuuri ja väärtusi?
- Kas meeskonnas on eksperdid, kes suudavad ettevõtte viia järgmisele tasemele?
Investorite eesmärk on ettevõtte kiire kasv. Enamik on märganud, et peale edukaid rahastusvoore hakkavad startupid massiliselt palkama. Siin tasub mõelda koheselt ka talendi kättesaadavusele. Kui suudad kommunikeerida investoritele, et sinu ettevõte võiks olla ihaldatud töökohaks paljudele oma ala spetsialistidele siis suurendab see ka nende usku.
Raha kaasava startupi koduleht
Iduettevõte kes kaasab raha võiks oma kodulehe fokuseerida sellele. Peamine eesmärk ei ole ainult klientide leidmine, vaid ka investorite usalduse võitmine.
- Fookus on kvaliteedil, prestiižil ja skaleeritavusel. Mis on turu potentsiaal.
- Bränding ja visuaalne identiteet peavad olema tasemel.
- Investor peab kohe tajuma ettevõtte jätkusuutlikust.
- Pitch deck võib olla osaliselt veebis, kuid täielikult sinna viimine vajab läbimõtlemist.
Kui oled raha kaasamas, aga su koduleht ei kõneta investoreid, võib-olla on aeg see üle vaadata. Kirjuta meile – aitame luua veebilehe, mis mitte ainult ei näe hea välja, vaid aitab raha tõsta.