UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
DisainBränding

Korduma Kippuvad Küsimused

Küsimused mida on tulnud rohkem kui kord vastata. Siit leiad vastused enamlevinud küsimustele mida digiagentuuris peame vastama.

Kui palju maksab koduleht?

Palju ja samas mitte üldse palju, vaadates kui suurt kasu üks korralik kodulehekülg toob. Täpset numbrit ei oska öelda. Mõne teise tegija juures võib kodulehekülje hind jääda 200€ kanti. Meie projektide puhul räägime alates neljakohalisest numbrist. Kodulehtede vajadused võivad olla erinevad ja seetõttu ei oska me täpset hinda ka karbitootena välja pakkuda.

Hinda mõjutab konkreetselt töömaht. Millise struktuuriga ning kui palju alamlehti tuleb. Kas pigem on tegemist tavapärase lehega või soovitakse midagi erilisemat? Kas on vaja luua sisu, fotosid, illustratsioone, 3D graafikat või muud? Milline peab olema funktsionaalsus ja millega tuleb liidestada? Kasutatava sisuhaldussüsteemi vajalikkus ja funktsioonid? Teinekord on otstarbekam läheneda kodulehe projektile ka probleemi ja eelarve suunalt. Defineerida ära probleem, mida on vaja lahendada ning kui suur on selleks eelarve. Vastavalt sellele saab planeerida vajalikud tööd. Meie teenuste alamlehelt saad lugeda kodulehtede tegemisest lähemalt.

Kui kaua läheb aega?

See on üks küsimusi, mida kuuleme igapäevaselt. Ausalt öeldes on meil alati tükk nuputamist, et sellest küsimusest aru saada. Seda saab võtta kahte pidi. Mis kuupäevaks võiks projekt valmis olla? Või siis kui mitu tundi kulub selle töö tegemiseks?

Projekti valmimise kuupäev sõltub väga palju ka kliendist. Kui kiiresti on meil olemas lähteülesanne. Kui tekib lisaküsimusi, kui kiiresti saame vastused või vajalikud andmed? Millises vormis toimub suhtlus. Ehk millal midagi valmib, sõltub väga palju klientide reageerimiskiirusest.

Mitu tundi kulub? Kui on teada täpne lähteülesanne, siis üldiselt oskame vastata. Ette hinnates peame arvestama olukorraga, kus kõik asjad ei lähe plaanipäraselt ja ajakulu andma varuga.

Kas praktikale saab tulla?

Hea meelega tahaksime oma oskuseid ja teadmisi jagada ka nooremate kolleegidega ning aidata neid karjääriredelil edasi. 2023. aastal ei saa. Reaalselt on meie töövorm antud hetkel selline, et praktikantide koolitamine ei ole võimalik. Esiteks me usume, et praktikanti ei ole mõtet võtta tööle orjana, kes teeb lihttöid. Temaga peaks igapäevaselt tegelema ja arendama. Meie enda tööd on kohati niivõrd kiire tempoga, et kvaliteetseks õpetamiseks ei jää aega. Teine probleem on see, et me tegeleme nii back- kui front-end arendusega. Kasutame erinevaid programmeerimiskeeli vastavalt projektile ja vajadusele. Disaini poole pealt on projektid brändi identiteedist ja lihtsamast turundusgraafikast kuni keerukate digitaalsete tootedisainideni. Kujundame nii mobiiliäppe kui ka veebilehti ja rakendusi.

Milline sisuhaldussüsteem (CMS) on parim?

Kõige enam oleme kasutanud Wordpressi sisuhaldussüsteemi. Tegemist ei ole parima CMS süsteemiga, kuna sellist asja ei eksisteeri. Veebiprojektide vajadused on erinevad ja sellest lähtuvalt tuleb valida ka sisuhaldussüsteem. Esmalt peaks mõtlema, kas CMSi üldse vaja on? Mõne pisema turundusveebi puhul võib sisuhaldussüsteemiga sidumise peale kuluda rohkem aega, kui läheks 5 aasta jooksul mõne pisimuudatuse tegemisele.

Enda praktikas omame kogemust Joomla, Drupal, mainitud Wordpress, Subdreamer, Webflow, Framer CMS-idega. Headless süsteemidest võiks välja tuua Contentful ja Sanity, samas saab ka Wordpressi kasutada headless versioonina läbi Rest API.

Lihtsamate kodulehtede puhul tundub tänasel päeval kõige parem valik Webflow (loe lähemalt siit) või Framer (loe lähemalt siit). E-poodide puhul on valik aga veelgi laiem. Valida võib Magento, Shoppify, Woocommerce (Wordpressi põhine) jm. vahel. Lihtne ja konkreetne reegel võiks olla järgmine: pisem pood Eesti turule Woocommerce, suuremad e-kaubamajad Magento. Shoppify - kui tegemist on rahvusvahelise e-poega.

Mis on vektor logo?

Vektorlogo on logo, mis on tehtud vektorgraafikas. Logo kujund hulkadest koordinaatidest. Vektorlogo eelis on see, et seda saab nii suurendada kui vähendada kvaliteeti kaotamata. Vektorlogo saab enamasti kasutada lihtsalt ilma taustata või vahetada vajadusel värvi. Mitte alati aga üldiselt võib vektorlogo ära tunda failiformaatidest .ai, .eps, .pdf, .svg. Raster ehk pikselgraafikas tehtud logo on aga alati failiformaatides .jpg, .png, .gif. Oma klientidelt palume alati vektorlogosid, kuna see annab meile vabaduse valida antud projekti jaoks kõige parem logo esitlusviis.

Kui sul logo ei ole või see on vananenud siis tutvu meie firmastiili loomise teenusega.

Kas saad selle ASAP teha?

ASAP - as soon as possible ehk niipea kui võimalik. Meil on seda väga raske mõista. Palume väga sellest mõistest loobuda või seda kasutada konkreetsete tähtaegadega. Üldiselt, kui on kiire, on meil võimalik hetkel töös olev projekt ka peatada ja kohe pusima asuda. Aga kui ASAP ei tähenda tegelikult loetud tundide jooksul, siis võibolla saaks selle asja ette võtta lähipäevadel. Ehk kui on midagi plaaniväliselt vaja teha, oleks hea kirjutada mis ajaks. On suur vahe, kas homme ilmuvasse ajalehereklaami on vaja teha kiire parandus või soovite nädala pärast alustavale töötajale trükkida visiitkaardid.

Mis programmis te kujundate ja prototüübite?

Kasutame erinevaid programme. Veebikujundused valmivad Figmas. Eri meeskondadele tööd tehes saame hästi hakkama ka Sketchi ja Adobe XD kasutamisega. Prototüüpimisel kasutame enamasti Figmat, aga liikuva graafika puhul ka After Effectsi. Invision, Protopie, Axure on ka kasutust leidnud. Reklaamtrükiste puhul kasutame Illustraatorit ja InDesigni. Photoshopis teeme fototöötlust ja muud graafikat. Ehk üldiselt saame hakkama kõigi enamlevinud kujundusgraafika programmidega ja valime sobiva vastavalt ülesandele või meeskonnale kellega töötame.

Miks see asi ei tööta?

Digitöö on keeruline ja vahel juhtub, et teeme vigu. Üldiselt me proovime oma loodud digilahendused testida läbi erinevate seadmete ja internetibrauseritega. Kui midagi ei tööta või märkate kuskil viga, siis lisaks küsimusele, miks see ei tööta sooviksime saada olukorra kirjeldust. Kuidas viga tekkis? Mis kasutaja tegi? Kas see viga esines ühe korra või korduvalt? Kas varasemalt on see asi toiminud? Millises seadmes, mis operatsioonisüsteemiga ja mis brauseri versiooniga antud viga märkasite? Mida täpsema kirjelduse annate, seda suurem tõenäosus on, et oskame öelda, miks nii juhtus ja vajadusel viia sisse parandused.

Meil on uus geniaalne idee, kas tahate tasuta tööd teha?

Tänan, ei. Me teeme head ning vajalikku tööd ja eeldame selle eest ka väärilist tasu. Mis seal salata, oleme ka kunagi uskunud neid lubadusi, et tee midagi tasuta ja küll siis edaspidi hakkab raha voolama. Oleme teinud ja omaarust väga head tööd. Paraku on nii, et mis kergelt tulnud, seda ei hinnata. Usume, et inimesed, kes on ise oma ideedes veendunud, leiavad ka vahendid. Alustavatele startuppidele, mille ideesse me usume, oleme valmis osaluse eest pakkuma soodsamat hinda.