UUS! Framer koduleht al. 1500€

Kuidas valida õige veebilehe tegija?

Koduleht
Veebilehe tegemisel on õige tegija valik üks olulisemaid otsuseid. Hea veebipartner tagab, et projekt valmib õigel ajal, püsib eelarves ja vastab sinu ootustele. Kui aga koostööpartneri valik läheb mööda, võib kaasneda palju peavalu. Kui sa ei tööta iga päev digimaailmas, võib olla keeruline otsustada, kas kodulehe tegemiseks sobib paremini agentuur, vabakutseline või oma tiim.
Kodulehe tegemise algus

Millised valikud on veebilehe tegija valimisel?

Kui hakkad uut veebilehte tegema, on sul mitu valikut: proovid ise teha, küsida abi sõbralt, tellid agentuurilt või vabakutseliselt. Mõnel juhul tasub isegi mõelda oma väikese veebitiimi loomisele.

Igal variandil on oma tugevused ja sobiv hetk. Õige valik sõltub projekti keerukusest, eelarvest ja sellest, kui palju soovid ise protsessis osaleda.

Tee ise oma veebileht

Internetis on tohutult õpetusi ja tööriistu, mis muudavad veebilehe tegemise "lihtsaks". Abi võid küsida ka mõnelt IT-teadlikumalt sõbralt.

Kui tahad ise veebilehe teha, siis 2025. aastal soovitan Framerit. Olen sinna loonud mõned täiesti tasuta valmiskujundused visuals.lemonsqueezy.com.

Kui aga soovid professionaalset ja äriliselt toimivat veebilehte, pole ise tegemine ega valmiskujunduste kasutamine parim valik. Lihtsustatult jääb sulle kolm varianti: palka meeskond, kasutada vabakutselist või tellida töö agentuurilt.

Palka töötaja(d) - veebidisainer ja programmeerija

See lahendus sobib eelkõige suurematele ettevõtetele ja IT-valdkonna startup’idele, kellel on vaja oma veebilehte pidevalt arendada. Tavaliselt on vaja vähemalt kahte inimest – disainerit ja arendajat. Ka sisuloomet ei tasu kõrvale jätta.

Aastal 2025 on turundusveebide tegemine muutunud: no-code-tööriistad võimaldavad kogenud disaineril lihtsama veebilehe iseseisvalt valmis teha, kuid suurema projekti puhul on endiselt vaja arendajaid.

Heade spetsialistide leidmine on keeruline. Disaineri või arendaja palkamine tähendab, et pead neid juhtima, motiveerima ja vajadusel asendama. Oma tiimi loomine on mõistlik siis, kui veebilehega on regulaarselt tööd.

Kui vajad professionaalset disaini, aga ei soovi hakata inimesi palkama, võib heaks alternatiiviks olla ka piiramatu kuumaksupõhise disainipaketi kasutamine. See annab ligipääsu kogenud disainerile ilma töölepinguta.

Vabakutseline veebilehe tegija

Vabakutseline veebilehe tegija sobib hästi siis, kui projekt on selge ja vajad kedagi, kes viib töö kiiresti ellu. Võid koostööd alustada disaineri, arendaja või sisuloojaga. Kaasa vabakutselise projektijuhi, kui tahad, et keegi juhiks kogu protsessi.

Paljud vabakutselised teevad valmis veebilehe täislahendusena disainist arenduseni. Samas on vähe neid, kes valdavad mõlemat ala tipptasemel.

No-code-tööriistad on disaineritele andnud võimaluse luua kvaliteetseid turundusveebe ilma programmeerijat kaasamata, nii et vabakutseline võib olla täiesti toimiv lahendus. Kui sa ei tea mida no-code arendus tähendab, loe artiklit Mis on no-code?

Freelancer on hea valik ka siis, kui vajad eksperdi abi ainult kindlas projekti etapis ja väiksemas mahus. Näiteks startup’is, kus oma tiim tegeleb tootearendusega, kuid disaini või turundusveebi teeb vabakutseline.

Vabakutseliste seas on nii geniaalseid tegijaid kui ka neid, kes õpivad töö käigus ja müüvad enda oskuseid üle. Seepärast tasub enne koostööd kontrollida portfooliot, rääkida otse ja tajuda, kas inimene päriselt on kogenud ja oskab sind aidata.

Tasub ka arvestada, et hea vabakutseline võib ühel hetkel liituda mõne agentuuriga või minna palgatööle.

Kasuta veebiagentuuri.

Agentuurid pakuvad veebilehtede täislahendusi ja on tihti kõige mugavam valik. Töö saab tehtud terviklikult, ilma et peaksid ise meeskonda kokku panema või protsessi juhtima.

Heas agentuuris on koos kogenud disainerid, arendajad ja strateegid, kes tagavad, et töö oleks kvaliteetne ja tähtajaks valmis. Tee alati taustauuring. Turul on ka agentuure, kes lihtsalt vahendavad vabakutseliste tööd ja lisavad sellele oma marginaali.

Isiklikult soovitan vaadata väiksemate butiik-agentuuride ja stuudiote poole. Seal töötavad inimesed iseendale ja eelarvet ei kulu juhtimise või suure büroo haldamise peale. Ka suuremates digiagentuurides tegeleb ühe kliendi projektiga tavaliselt vaid väike meeskond, seega oluline on mitte suur nimi, vaid inimesed, kes sinu veebilehega tegelikult tegelevad.

Väikeagentuurid saavad vajadusel kaasata teisi spetsialiste või partnereid, et katta spetsiifilised arendus- või disainiosad. Kui meeskonnas on vähemalt paar inimest, on ka kindlus suurem, et sa ei jää oma projektiga üksi.

Üks ei välista teist.

Sageli töötab kõige paremini hübriidlahendus, kus kasutatakse erinevaid töövorme koos. See tähendab, et osa tööst tehakse majasiseselt, osa vabakutselise või agentuuri toel.

Näiteks võib ettevõttes olla turundusjuht või projektijuht, kes koostöös vabakutselise disaineriga loob veebistrateegia, kontseptsiooni ja kujundused. Kui disain on valmis, tellitakse arendus sisse tarkvarafirmalt, kes pakub kiiret ja kvaliteetset teostust. Hilisemad täiendused ja hooldus võivad jääda vabakutselise arendaja hooleks.

Selline paindlik mudel annab võimaluse valida iga etapi jaoks parimad inimesed ja hoida kontrolli oma eelarve üle.

Kodulehtede kujundusnäidised

Kuidas ära tunda hea veebipartner

Kui oled otsustanud, kas sobib paremini agentuur, vabakutseline või oma tiim, tee järgmine samm teadlikult. Hinda, kes nende seast on päriselt tugev tegija. Hea veebipartneri tunneb ära mitte hinna, vaid suhtumise ja tööviisi järgi.

Vaata nende varasemaid projekte, küsi kuidas nad tavaliselt töötavad ja milline on protsess. Hea partner räägib avatult, kuidas veebiprojekt päriselt sünnib. Millised on etappid ja kuidas jõutakse tulemuseni. Kui tahad teada, kuidas see Gives välja näeb, broneeri kõne.

Vaata varasemalt tehtud veebilehti

Vaata, milliseid veebilehti partner on varem teinud. Hea portfell räägib rohkem kui ükski müügikõne. Näed nii maitset, mõtteviisi kui ka töö kvaliteeti.

Küsi vajadusel lisa, kui sa ei leia avalikult sarnast näidet oma valdkonnast. Näiteks Gives on meil tehtud töid palju rohkem kui kodulehel näha. Oleme teinud suurematele agentuuridele allhanged, mõnda tööd ei soovi kliendid avalikult näidata või siis pole lihtsalt olnud mahti töid ülese laadida.

Meie tehtud töid näed kodulehtede valmistamise teenuse lehel.

Oluline pole niivõrd see, kas partneril on kogemus just sinu tegevusalal, vaid kas tema tehtud veebilehed tunduvad usaldusväärsed, hästi läbimõeldud ja professionaalsed. Lõpuks loeb see, kas usaldad inimest, kelle kätte oma veebiprojekti annad.

Aruta veebilehe tegemise tööprotsesse

Hea koostöö algab selgusest. Enne koostöö alustamist lase partneril selgitada, millised sammud on vajalikud, et jõuda kvaliteetse veebileheni. Küsi, kuidas nad projekte planeerivad, millised etapid on, ja mis juhtub siis, kui midagi muutub.

Mõtle ka läbi kui palju soovid protsessis osaleda ja kui palju suudad usaldad professionaale. See aitab vältida olukorda, kus ootused ja tegelikkus lähevad lahku.

Uuri, kui kiiresti vastatakse ja kuidas toimub suhtlus. Juba esimeste kirjade põhjal saad aimu, kas su küsimustesse süvenetakse ja kas partner on päriselt kohal. Kui alguses on suhtlus veniv või vastused pealiskaudsed, siis projekti käigus see tavaliselt ei parane.

Veebipartneri testimine

Õige partneri valik on alati finantsrisk. Mõni koostöö tundub alguses ideaalne, aga reaalsus võib olla teine. Hea müügijutt ei tähenda veel head tulemust. Usalda, aga kontrolli.

Tavaliselt ei meelita tasuta proovitööga enda juurde ühtegi tõsiseltvõetavat agentuuri ega vabakutselist. Suurettevõtetes tehakse vahel tasulisi “pitch’e”, kus valitakse parim pakkuja proovitöö põhjal, aga väiksemate projektide puhul pole see realistlik.

Hea viis partnerit testida on alustada väikeselt. Võid näiteks küsida oma olemasolevale veebilehele tagasisidet.

Gives jagame sageli veebiprojekti väiksemateks osadeks ja liigume samm-sammult. Nii saab mõlemad pooled aru, kas koostöö sujub ja kas usaldus tekib. Kui keemia klapib, liigume edasi. Kui mitte, ei lähe kellelgi aega ega raha raisku.

Veebilehe valmistamisel vali kas hind - kvaliteet - kiirus

Veebilehe hind ja eelarve

Partneri valikul mängib hind alati rolli, kuid see ei tohiks olla otsustav tegur. Olulisem on mõista, mida ja kuidas selle hinna eest tehakse. Odav tund võib lõpuks osutuda kalliks, kui töö võtab kolm korda kauem.

Küsi alati, kuidas töö on hinnastatud – kas tundide, etappide või tulemuste põhiselt. Ja ära pelga arutada, mis juhtub siis, kui töömaht muutub või vajad midagi lisaks. Läbipaistev partner räägib hinnast ja piiridest ausalt.

Hea koostöö algab ausast eelarvest. Ära küsi lihtsalt “mis on teie pakkumine?”, vaid räägi avameelselt oma võimalustest: mis on sinu mugavustsoon ja mis on absoluutne maksimum. Nii saad erinevate agentuuride pakkumisi võrrelda võrdsetel alustel – vastasel juhul müüb üks sulle Porschet ja teine vana Daciat.

Kogenud tegijad oskavad ka piiratud eelarvest võtta maksimumi. Kui sul pole veebilehe hindadest aimu siis loe ülevaadet veebilehe hindadest 2025 aastal.

Kui keegi lubab sulle odavalt ja kiiresti ‘täiusliku’ veebilehe, siis tea ta valetab kas sulle või endale. Nurki saab maha lõigata ja kogemuse põhjal vajadusel kiiresti tööd teha. Aga ideaalse tulemuse saavutamiseks tuleb näha palju vaeva. Ei AI ega valmislahendused ei suuda 2025 aasta sügisel midagi väga kirgast luua.

Veebipartneri valikul arvesta järgmisega

Hea koostöö algab õigetest ootustest. Mõtle enne alustamist, miks soovid oma veebilehte uuendada ja mida sellega saavutada. Vaata potentsiaalsete partnerite varasemaid töid ja klientide tagasisidet – disaini kvaliteet, kasutajakogemus ja üldine mulje räägivad palju nende mõtteviisist.

Oluline on ka klapp. Kas partner mõistab sinu eesmärke ja räägib sinuga samas keeles? Hea koostöö põhineb usaldusel ja selgel suhtlusel.

Kui tunned, et tahaksid arutada oma projekti ja saada selgust, Võta ühendust. Kui soovid esmalt lugeda, kuidas me Gives kodulehti loome, vaata teenust kodulehtede valmistamisest.

Õige veebipartner ei taha sulle lihtsalt arvet koostada, vaid tahab luua midagi mis toob tulemusi ja sobib portfoliosse.