UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
Koduleht

11 punkti, millele kodulehe puhul tähelepanu pöörata

Koduleht on tänapäeval üks olulisemaid reklaamikanaleid. Selgelt oleme digiagentuurina veidi kallutatud vaadetega ja pöörame kodulehtedele rohkelt tähelepanu. Paljud kodulehed on kehva disainiga, aegunud sisuga, katkised või lihtsalt segased kasutada. Kui me märkame teadlikult tehnilisi puudujääke ja disainivigu, siis alateadlikult teadvustavad neid kõik kodulehe külastajad. Kui teile on oluline, kuidas teie ettevõtet hinnatakse ja soovite silma paista säravvalge veebinaeratusega, siis loe, kuidas iseseisvalt oma kodulehe hetke olukorda hinnata.

1. Pange ennast kodulehe külastaja vaatesse

Kodulehe omanikuna on teil kindlasti oma soovid, mis sõnumit soovite edastada ja milline veebidisain meeldib aga lähtuma peaks klientide vaatest. Kasutajakeskne disain on oluline, et luua veebileht, mis on efektiivne. Te ei valmista kodulehte endale vaid oma klientidele.

On võimatu kujundada veebilehte mille disain meeldiks kõikidele kasutajatele. Maitsed on erinevad aga sihtgrupi vajadusi saab arvestada ning sellele fokuseerimine toob tulemust. Veebileht peaks olema tehtud pidades silmas külastajat.

2. Järgige veebistandardeid ja parimaid praktikaid

Kui teie kodulehekülg on tehtud järgides häid arendus- ja veebikujundustavasid, siis on ta kasutatav erinevate sihtrühmade (ka erivajadustega inimeste) poolt, levinumates brauserites ja seadmetes. Hea kasutusmugavusega kodulehel leiavad kasutajad otsitud informatsiooni kiirelt või saavad teha soovitud tegevuse võimalikult mugavalt. See omakorda loob usaldust, et teie ettevõttes on asjad korras ning pakutavad tooted või teenused ka tasemel. Ka veebilehe SEO ehk otsingumootorites leitavus paraneb.

Ära proovi tingimata oma kodulehega kasutusmugavuse poole pealt erineda vaid veendu, et see toimiks nii nagu töötavad teised head kodulehed.

3. Ole konkreetne

Veebilehe sisutekstid peaksid olema kirjutatud selgelt ja lühidalt. Nii on lõppkasutajal neid lihtne mõista. Väldi tarbetut keerukust ja erialaseid tehnilisi termineid. Spetsialistina võite olla väga tark, aga kui lõppkasutaja halli aimugi aru ei saa, mida öelda tahate on halvasti. Ostetakse lõpuks sealt, kus esitletakse pakutavat väärtust lihtsalt ja loogiliselt. “Seleta mulle nagu 5 aastasele” on natukene ülevõimendatud, aga pigem siis juba nii.

4. Pane paika kodulehe prioriteedid

Tee selgeks, milline info on külastajale kõige olulisem ja muuda see kergesti leitavaks. Veenduge, et kodulehe disain toetaks info leitavust. Vältige olukordasid kus igasugune info tundub oluline ja kõik on kuhjatud kokku. Nii ei ole kasutajal võimalik selles müras orienteeruda.

Erinevate analüütikaprogrammidega ja ka lihtsalt kasutajatelt tagasisidet küsides saab kõige paremini leida oma õige sihtrühma. Pareto printsiip kehtib suure tõenäosusega ka siin. 80% käibest saavutate 20% pakutavaga.

5. Kodulehe disain on tähtis

Kodulehe disain peab olema sihtrühmale sobiv ja sobima ettevõtte brändiga. Kasuta värve, tüpograafiat ja visuaale, et luua ühtne välimus ja meeldiv kasutuskogemus. Pööra tähelepanu detailidele. Vaata, et asjad oleksid joondatud. Teie kodulehekülje disaini ei pea olema teie isiklik lemmik aga see peab paistma usaldusväärne. Kirjutasime lähemalt, miks disain on oluline.

Hea visuaalse kujundusega koduleht tundub külastajale ka parema kasutusmugavusega. Valmiskujunduste kasutamine ei pruugi jätta teie ettevõttest parimat muljet. Loe templiidi veebide probleemidest.

6. Kasuta kohanduvat ehk responsive veebidisaini

Kohanduv disain tähendab, et veebilehe kujundus kohandub erinevate ekraanisuuruste ja seadmetega. See on oluline, et tagada mugav kasutajakogemus erinevatel ekraanidel - mobiilis, tahvelarvutis, sülearvutis kui ka laiekraanil. Mobiilsete seadmete kasutajate hulk võib olla juba suurem kui laua või rüperaali kasutajate hulk. Arvestage kasutajate erinevate vajadustega.

Ka otsingumootorite jaoks on tähtis, et teie veebileht töötaks ning laadiks kiiresti erinevates seadmetes. Kui teie kodulehekülg ei kohandu erinevates seadmetes või on katki, siis on see suur probleem. Kui vajad abi tutvu kodulehtede valmistamise teenusega ja vaata kas saame aidata.

7. Kasuta intuitiivset navigatsiooni

Kodulehel navigeerimine peab olema lihtne ja loogiline. Selged menüüpunktid ja pealkirjad ning loogiliselt organiseeritud sisu aitab kasutajal teie informatsiooni paremini tarbida. Kasutajad eeldavad, et teie koduleht toimiks sarnaselt teiste kodulehtedega, järgides järjepidevuse põhimõtet. Kampaanialehtede või nö agentuuri veebide puhul, kus on soov jutustada lugu või müüa emotsiooni, võib siin vastavalt isiklikule tunnetusele teha kompromisse. See kuulus hamburgermenüü, mis on tekitanud UI/UX disaini ringkondades vastakaid arvamusi, on teatud olukordades täiesti sobilik kasutada. Hea veebidisaini spetsialist oskab näha tervikpilti ja soovitada teile lahendused, mis töötavad. Kasutajatestidega saab neid valideerida ja täiustada.

8 Kodulehekülje kasutusmugavus orda

Vaata, et kodulehel oleks kõik lingid ja nupud selgelt eristatud. Suuna visuaalsete vihjetega kasutajat eesmärgi poole. Kasuta erinevaid staatuseid. Kui kasutaja teeb tegevuse, siis kuva talle teateid, kas operatsioon õnnestus või tekkis tõrge. Veendu, et kasutajale kuvatavad teated oleks arusaadavad, selgelt sõnastatud ja pakuks välja konkreetsed lahendused. Vaata ja veendu, et sinu kodulehel oleks tähelepanu pööratud ka nö tühjadele vaadetele või olukordadele, kus kõik ei lähe päris plaanipäraselt. Veebianimatsioonide kasutamine on oluline kasutusmugavuse parandamise osa. Lähemalt saad lugeda artiklist.

9 Testi ja arenda kodulehte edasi

Koduleht ei saa kunagi valmis. Tee kasutaja teste ja intervjuusid ja võta kuulda tagasisidet. Tänapäeval on lai valik erinevat analüütika- ja monitooringu tarkvara, mida kasutada, aga ennekõike tasub suhelda oma klientidega ja mõista nende vajadusi. Pidev veebilehe edasiarendamine kindlustab selle, et teie koduleht ei jää ajast maha. Järgi ka seda, et kodulehel välja toodud informatsioon oleks uuendatud ja tõene. Kuna trendid ja pakutavad tehnilised lahendused muutuvad väga kiiresti, siis on ettevõtte brändi silmas pidades oluline oma kodulehte kaasajastada.

10 Vaata, et koduleht avaneks kiiresti

Veebilehe laadimisaeg on oluline faktor kasutusmugavuse hindamisel. Aeglaselt avanev koduleht tähendab kindlasti lahkuvaid kliente. Optimiseeri oma veebilehe avamiskiirust. Ilma tehniliste teadmisteta võib seda olla aga keeruline teha. Sõltuvalt veebiehitamisel kasutatud tehnoloogiast on lahendused erinevad. Üks enamlevinumaid probleeme on valmiskujunduste kasutamine, kus laetakse sisse suur hulk tarbetut koodi. Teine probleem on ülisuurte pildifailide kasutamine. Kui soovite templiidiveebi asendada kodulehekülje erilahendusega siis tuleb arvatavasti appi kutsuda digiagentuur, aga üleslaaditavate piltide suurust ja mahtu saab küll ise kontrollida. Üks veebileht kus saate oma kodulehe kiirust testida on siin: https://pagespeed.web.dev/

11 Veendu kodulehe turvalisuses

Turvaline veebileht on Internetis alati kättesaadaval. Vigadega või veebist maas koduleht ei lisa kindlasti usaldusväärsust. Järgi, et koduleht oleks uuendatud ja kasutaks vajalike turva lahendusi. Väga tähtis on kaitsta ka kasutajate andmeid ja privaatsust. Veendu, et teie veebileht kasutab sobivaid turva protokolle ja on turvaline andmete saatmiseks ja hoidmiseks.

Koduleht vajab pidevat uuendamist

Võibolla veendusite, et teie koduleht on tip-top korras või saite siit kasulikke nõuandeid uue kodulehe planeerimisel. Kui märkasite mõnda punkti, mille kohapealt kindel ei ole, siis suhelge oma digiagentuuri või kodulehekülje valmistanud vabakutselise veebidisaineri või -arendajaga. Arutage koos, kuidas saate olukorda parandada. Kodulehte tasub investeerida, kuna see on teie ettevõtte üks tähtsamaid reklaamikanaleid. Nagu auto vajab hooldust, nii vajab ka veebileht pidevat uuendamist või täiustamist. Kui te ei ole päris kindel oma veebilehes, siis võtke julgelt ühendust ja saame pakkuda nii disaini, kasutusmugavuse kui ka üldist veebiülevaatuse teenust.