UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
KodulehtUx

Veebilehe optimeerimine: Kuidas saavutada kodulehega tulemusi?

Kui soovite, et teie veebileht oleks konkurentsis püsimiseks ja potentsiaalsete klientideni jõudmiseks efektiivne, tasub seda optimeerida. Uue veebilehe valmimisel teeb loodetavasti digiagentuur palju tööd kohe ära aga teatud tegevusi tuleb läbi viia ka jooksvalt. Selles artiklis selgitan veebilehe optimeerimise olulisust ning pakun praktilisi lahendusi, mis aitavad teil saavutada tipptulemusi.

Miks on veebilehe optimeerimine oluline?

Kõigepealt on oluline, et külastajad jõuaks teie veebilehele. Võibolla olete tuntud bränd ja külastajad trükivad teie veebiaadressi kohe brauserisse. Kui teete ohtralt reklaami leitakse teid selle kaudu. Puhtalt PPC reklaami kaudu külastajate hankimine võib osutuda ebamõistlikult kalliks. Paljud potentsiaalsed kliendid tuleksid teie kodulehele ka otsingumootorite kaudu. Õige SEO-strateegia aitab teie veebilehel otsingumootorite tulemustes kõrgemale kerkida, suurendades seeläbi nähtavust ja külastatavust. Mis on SEO loe siit.

Kui külastaja tuleb teie veebilehele on tähtis jätta kodulehega hea mulje. Veebilehe laadimiskiirus on kriitiline tegur, mis mõjutab nii kasutajakogemust kui ka otsingumootorites leitavust. Kiire veebileht on kasutajsõbralik ja laseb kodulehe külastajatel mugavamalt teie teenustega tutvuda. Keegi ei viitsi veniva veebilehe järgi oodata. Üha enam inimesi kasutab veebilehti mobiilseadmetes. Veenduge, et teie veebileht on mobiilisõbralik. Lihtne ja selge kasutajaliides (UI disain) tagab positiivse kasutajakogemuse, mis omakorda suurendab konversioonimäära. Ka kõige osavam UI/UX disainer ei oska kõiki asju ette näha ja peale kodulehe valmimist saab seda analüütika põhjal alati täiustada.

Kuidas ja mida veebilehel optimeerida?

Toon välja põhilised ja lihtsamad asjad mida saate kas ise või koostöös oma digiagentuuriga veebilehel optimeerida. Kindlasti tasub arvestada sellega, et paljud tegevused on nö korduvad ja neid peab kodulehel perioodiliselt jälgima.

SEO strateegia

Vaadake kuidas jõuavad kasutajad läbi otsingumootorite teie kodulehele. SEO (Search Engine Optimisation ehk Otsingumootoritele optimeerimine) puhul on kindlasti oluline kodulehe tehniline ülesehitus. Siinkohal loodan, et teie digiagentuur on teinud head tööd ja tehnilise poole pealt on kõik korralikult seadistatud ja kodulehe arendamisel on jälgitud veebiarenduse parimaid praktikaid.

Tehke märksõnade analüüs (keyword analysis) ja vaadake milliste terminitega on teie ettevõtte koduleht leitav. Kasutage asjakohaseid märksõnu, optimeerige metakirjeldused ja pealkirjad ning looge kvaliteetset sisu, mis vastab teie sihtrühma ootustele. 2023 aastal on Google puhul äärmiselt oluline sisu ajakohasus ja uuendamine. Kindlasti tasub veenduda, et teil ei oleks veebilehel aegunud informatsiooniga sisu.

Veebilehe mobiilioptimeerimine

Kasutasin küll pealkirjas mobiilioprimeerimine, aga tegelikult tuleb arvestada siin kõikide seadmetega millega teie veebilehte külastatakse. Veenduge, et teie veebileht oleks kohalduv (responsive disain), ja testige seda erinevates seadmete ja brauseritega.

Siinkohal tasub ka tähelepanu pöörata sellele, et erinevates seadmetes võivad kasutajatel olla kodulehele erinevad vajadused. Näiteks mobiilis võib kasutajat huvitada teie asukoht ja lahtioleku aeg.

Veebilehe laadimis kiirus

Google väidab, et tõenäosus kaotada külastaja suureneb 32% kui teie veebilehe avamis aeg suureneb 1 sekundilt 3 sekundile. Lisaks tasub tähelepanu pöörata ka veebilehel navigeerimisele kuluvale ajale.

Kirjutan seda artiklit ja Eestis on just avatud Decathloni sporditarvete e-pood. Üldiselt võiks teistel spordipoodidel olla väike paanika. Aga praktiliselt on Decathloni e-pood nii aeglane ja vigase sisupuuga, et mingit huvi minul seda pikemalt kasutada küll ei ole.

Veebilehe laadimis aega saate optimeerida

  • optimiseerides veebilehe koodi.
  • valige hea veebimajutuse teenusepakkuja. Globaalsete lahenduste puhul arvestage kõikide turgudega. Võite eelistada ka Frameri või Webflow no-code veebilehe tegemise lahendusi. Loe siit mis on no-code.
  • optimiseerige ja kasutage õiges suuruses pildi- ja videomaterjale.
  • kasutage vahemälu (Cache)
  • sisu edastamiseks kasutage CDN-i või muud jaotusvõrgu teenust.

Jälgige regulaarselt oma veebilehe laadimisaega, et tagada kiire ja sujuv kasutajakogemus. Uue sisu lisamine võib oluliselt mõjutada laadimisaega. Näiteks kui laete sisuhaldus süsteemist ülese üli suure pildi faili.

Veebilehe analüütika

Kasutage tööriistu nagu Google Analytics. Nii saate kodulehe külastatavust jälgida ja teha informeeritud otsuseid veebilehe optimeerimise osas. Leiate ülese võimalikud kodulehe probleemsed kohad ja saate paremini mõista kuidas teie veebilehte kasutatakse.

Veebilehe turvalisus

Veenduge, et teie veebileht oleks turvaline, kasutades SSL-sertifikaati ja järgides turvalisuse parimaid tavasid. Kui kasutate enamlevinuid vabavaralisi sisuhaldus süsteeme (CMS - Content Management System) nagu näiteks Wordpress siis soovitan seda uuendada vähemalt üks kord aastas. Reaalselt võiks Wordpressi uuendamine toimuda tihedamini aga eks lõppkokkuvõttes oleneb kõik ka veebilehe riskitasemest. Ise uuenduste tegemine võib olla aga ohtlik ja siinkohal soovitan kindlasti konsulteerida teie veebilehe valmistanud agentuuriga või muu asjaliku digiagentuuriga.

Jälgige sotsiaalmeediat ja kuulake oma klientide

Tasub vaadata mida inimesed teie brändist sotsiaalmeedia kanalites räägivad. Lisaks tasub perioodiliselt uurida kliendipäringuid ja viia oma kodulehel sisse muudatused vastavalt sealt küsitud infole.

Üks tüüpilisemaid vigu mida ettevõtjad kodulehega teevad on info piiramine. Kui mõtlete, et me ei pane hinda välja ja huvilised võtavad ühendust siis minuarvates ei ole see enamasti väga mõistlik lahendus. Paljud inimesed lihtsalt ei vaevu kirjutama kui neil ei ole teada ka umbkaudne maksumus.

Kodulehe A/B testimine

Tehke regulaarselt A/B teste, et teada saada, millised muudatused teie veebilehel kõige paremini toimivad. A/B testi puhul on oluline, et testiksite korraga ainult ühte asja.

Kasutajasõbralikkus ja disain

Vaadake, et teie veebileht näeks ajakohane välja. Lisaks nö sisu poolele tasub tähelepanu pöörata kasutajatel tekkinud probleemidele. Olulist informatsiooni kasutusmugavuse kohta saate oma klientidelt ja analüütikast. Samas tasub kindlasti aegajalt vaadata ka ise üle, et kõik töötaks, oleks lihtne ja selge kasutada ning vastaks viimasel ajal levinud kasutusmugavuse mustritele. Hetke olukorra kaardistamiseks võite tellida ka UX auditi.

Veebilehe optimeerimise tööriistad ja teenused

Google PageSpeed Insights

Tasuta tööriist, mis hindab teie veebilehe kiirust ja pakub optimeerimissoovitusi. https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights

Ahrefs

Võimas SEO tööriist, mis aitab teil jälgida märksõnade reitinguid ja uurida konkurentsi. Link https://ahrefs.com/

GTmetrix

Täpne veebilehe kiiruse testimise tööriist. https://gtmetrix.com/

Loodetavasti aitavad need tööriistad teil eebilehe optimeerimisel edu saavutada.

Veebilehe optimeerimine on pidev protsess

Veebilehe optimeerimine on pidev protsess, mis nõuab tähelepanu detailidele ja järjepidevat jälgimist. Kui soovite saavutada kodulehega tipptulemusi, peate olema valmis kohandama oma veebilehte vastavalt kasutajate vajadustele ja digitaalmaailma muutustele. Õige optimeerimine aitab teie veebilehel tõusta konkurentsis, suurendada liiklust ja saavutada rohkem konversioone.

Kui teie koduleht on aga sootuks ajale jalgu jäänud siis teeme teile uue kasutajasõbraliku kodulehe.