SEO (Search Engine Optimization) ehk Otsingumootoritele Optimeerimine on protsess, mille abil optimeeritakse veebilehte, et see ilmuks kõrgemal otsingumootorite (näiteks Google) tulemustes. Eesmärk on suurendada loomulikku liiklust veebilehele ja tuua ettevõttele rohkem kliente. Otsingumootoritele optimeerimine hõlmab sisu planeerimist, kirjutamist ja optimeerimist, veebilehe tehnilist ülesehitust ja linkide ehitamise strateegiat. SEO on oluline digiturunduse osa.
On hädavajalik tagada, et veebileht oleks tehniliselt optimeeritud. Kiire laadimisaeg, mobiilisõbralik disain ning kasutajasõbralik navigatsioon on vaid mõned näited, mis mõjutavad veebilehe otsingumootorites esile tõusmist. Tehnilised aspektid aitavad otsingumootoritel mõista, mida su veebileht pakub ja kuidas see kasutajatele kasulik võib olla. Lisaks hindavad otsingumootorid kasutajasõbralikku veebilehte paremini.
SEO tehniline pool on antud teema juures kõige lihtsam osa mida täita, ometi ei saa sellega hakkama ka enamik digiagentuure ja kodulehtede tegijaid. Give kodulehe suurepärane positsioon Google otsingumootoris on siinkohal selle kõige paremaks näiteks. Ilma reaalsete backlinkideta ja mahuka sisuta võid rankida vabalt esilehel esimese positsiooni peale. Thank you Google, et pead Givet nr 1 digiagentuuriks Eestis.
Juhtub ka parimatel veebispetsialistidel, et teinekord lähevad asjad täiega valesti. Ka meil juhtus. Kui naudid esimesel positsioonil tiksumist ja oled sinna jõudnud ilma pingutamata siis võib ka pisikene probleem tuua suure üllatuse. Me tõesti ei ole SEO fanatid ja igapäevaselt eelistame oma kodulehe asemel tegeleda kliendi töödega aga õnneks juhtus, et märkasime ning saime koheselt reageerida. Tähtis on, et SEO spetsialist saaks aru kodulehtede ehitamise tehnilisest poolest. Nii saab kõik probleemid operatiivselt lahendada ja tekkinud tagasilöök on ainult lühiajaline.
Kui soovite veenduda kui hea on teie praegune koduleht siis leiate kasulike näpunäiteid artiklist Kuidas hinnata oma veebilehe olukorda. Kõikidele tehnilistele aspektidele tasub läheneda teatava loovusega. Saades Google Page Speed testis 4x100 skoori ei tähenda see veel seda, et teie kodulehel on kõik korras ja see jõuab otsingumootorites esimesele kohale. Lõplik skoor ei pea kindlasti olema 100 punkti 100st. Oleme korduvalt endale tõestanud, et see on võimalik ja mitte midagi keerulist aga ka 85+ punkti toob samahäid tulemusi või isegi paremaid. Võib juhtuda, et leiate vajaduse oma kodulehte uuendada. Kui soovite keskmisest paremat ja unikaalse disainiga kodulehte mis toob teie ettevõttele tulemust saate lugeda lähemalt kodulehtede valmistamisest.
SEO ei piirdu ainult tehniliste aspektidega. Sisu mängib võtmerolli selle protsessi käigus. Hästi struktureeritud ja väärtuslik sisu on alus, millele otsingumootorid tuginevad. Mõtle oma veebilehte kui teadmisteallikale, mis vastab küsimustele ja pakub kliendile väärtuslikku teavet. Oluline on leida tasakaal otsingumootorite nõuete ning lugejate vajaduste vahel. Sisu peaks olema loetav, informatiivne ja kaasahaarav.
Kui mõtestada otsingumootorite turundust kasutaja ning otsingumootori ehk Google seisukohas siis võiks seda sõnastada nii. Google eesmärk on kasutajale pakkuda kõige kiiremini tulemust mis lahendaks otsija probleemi. Ehk Google algorütmid proovivad mõista mis on inimese vajadus ning vastavalt sellele järjestada nii, et kõige täpsem vaste on kõike üleval pool.
Google pakub veebilehe omanikele võimalust osta ka konkreetse märksõnaga enda link otsingutulemustesse. Seda teenus kannab Adwordsi nime.
Makstud otsingutulemused ilmuvad tavaliselt otsingumootori lehtede alguses või lõpus ning on tähistatud SPONSITUD sildiga, mis näitab, et tegemist on makstud tulemusega. Reklaamid genereeritakse vastavalt kasutaja sisestatud märksõnadele. Makstud otsingutulemused on tavaliselt tekstilised, koosnedes pealkirjast, kirjeldusest ja lingist, mis suunab kasutajaid reklaamijate veebilehtedele.
Üks olulisemaid aspekte SEO maailmas on linkide ehitamise strateegia. Kvaliteetsed ja asjakohased välislingid (backlingid) suunavad otsingumootorite tähelepanu ning tõstavad teie veebilehe autoriteeti. Samuti on oluline luua veebilehe sisemisi linke, mis aitavad külastajatel hõlpsasti erinevate lehtede vahel liikuda. Linkide strateegia on nagu võrgustik, mis ühendab erinevaid osi terviklikuks tulemuseks.
Linkide ehitamisega tasub olla ka ettevaatlik. Umbes 10-15 aastat tagasi oli välislinkide ostmine küll ebaeetiline aga effektiivne strateegia oma veebilehe otsingumootorites ettepoole tõstmiseks. Tänasel päeval uskudes SEO spetsialiste võib sellega saada üsna kiirelt ja kõvasti karistatud. Praktiliselt on aga paljud sisuturundus artiklid ka sama põhimõttega ja otseselt sellist strateegiat me ei välstaks. Igale konkreetsele olukorrale tuleb vaadata otsa ja mõelda mis on selleks parim lahendus.
Kvaliteetsed backlinkid tõstavad veebilehe autoriteeti ja parandavad otsingumootorite nähtavust.
SEO nõuab pühendumist, pidevat õppimist ning kohanemist muutuva digimaailmaga. Sisu, tehnilised aspektid ja linkide strateegia moodustavad terviku, mis aitab teie veebilehel jõuda kõrgemale otsingutulemustes ning seeläbi jõuda rohkemate klientideni.
Gives me otseselt SEO optimiseerimise projektidega ei tegeleda kuna ausaltöeldes on see igav ja nüri töö mis sarnaneb pigem raamatupidamise kui loovagentuuri tööga. Julgen väita, et kollektiivselt oskame SEO maagiat ja meie tehtud kodulehed on tugeva tehnilise vundamendiga. Kujundus strateegia ning oskuslikult planeeritud veebilehe arhidektuuri toob kaasa hea otsingumootorites leitavuse. Teeme teile hea kodulehe.