UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
DisainWordPressWebFlow

Me ei kasuta kodulehtede valmiskujundusi

Päris tihti tuleb ette küsimusi, kus klient soovib kodulehe tegemisel kasutada valmis templiiti ja peame selgitama, miks meie seda tööd teha ei taha. Otsustasime, et koondame oma mõtted kokku ja anname ülevaate, miks meie vaatest pole valmiskujunduse kasutamine üldjuhul hea mõte.

Mis on kodulehe template?

Alustuseks selgitame, mida mõtleme kodulehekülje valmiskujunduse all. Kõnekeeles kasutatakse mõistet "template", või "templiit". Lahtiseletatult tähendab see seda, et veebilehtede struktuur ja disain on varasemalt valmis tehtud ja sisestada tuleb ainult oma sisu. Keerukamatel valmiskujundustel saab valida erinevate paigutuste ja värvikombinatsioonide vahel. Valmiskujundusi on tehakse erinevate sisuhaldussüsteemide tarbeks. Antud postituses räägime Wordpressi näitel. Üldjoontes samad tähelepanekud kehtivad ka kõikide muude valmiskujunduste puhul, olgu see siis tehtud Shopify, Tumblri, Squarespace või Webflow jaoks.

Templiite leiab nii tasuta kui tasulisi. Enamus jääb paarikümne kuni mõnesaja euro vahele. Ehk väga soodne võimalus teha kodulehte. Tasuta templiitide puhul soovitame olla ettevaatlikud, kuna need võivad endas sisaldada pahavara või tekitada turvariske.

Kas kodulehe valmiskujundused on halvad?

Valmiskujundustel on olemas oma turg ja sobivad kasutuskohad. Väiksematele ettevõtetele, kellel pole soovi oma välimusse investeerida, aitavad need leida sobivat veebilehe välimust. Populaarsemad templiidid on disaini ja koodikvaliteedi poolest paremad kui keskmise Eesti digiagentuuri rätsepatöö.

Templiitide valmistamine on suur äri. Ühel populaarseimal valmiskujunduste tootjal on üle 700 000 maksva kliendi. Neil on palgal proffessionaalsed arenduse ja disaini meeskonnad. Paljude templiitide valmistamiseks ja uuendamiseks on kulutatud tuhandeid töötunde ja nende kvaliteet on väga hea. Sellest seisukohast vaadates ei saa öelda, et valmiskujundused on halvad või ebakvaliteetsed.

Millal sobib kodulehe tegemiseks templiit?

Väikese eelarve puhul saab templiidiga palju ära teha. Mõistame, et teatud tegevusaladel on unikaalse disaini tähtsus väiksem. Kui valida, kas üldse mitte kodulehte omada või kasutada keskpärast templiiti, siis viimane toob ettevõttele rohkem kasu.

Templiiti tasub kasutada siis, kui ta lahendab ära täpse probleemi ja brändi unikaalne välimus pole oluline. Templiidi põhjale saab veebilehe luua kiiresti. Gives oleme templiite kasutanud just ajutiste veebilahenduste puhul.

Oma töös oleme kasutanud valmiskujundusi keerulisemate projektide sisu loomisel. Praktikas tähendab see seda, et teeme esialgse kiire kodulehekülje, kus välimusel pole tähtsust. Tekstiloojad saavad koos kliendiga kirjutada valmis sisu. Plokkidest ning komponentidest saab kiiresti luua uusi alamlehti ja panna paika veebilehe struktuuri. Kui see on valmis, siis kujundame antud sisu põhjal juba täielikult unikaalse kodulehe disaini.

Miks me ei kasuta valmiskujundusi?

Gives usume disaini olulisusse ja soovime töötada klientidega, kelle jaoks see on ka oluline. Probleem ja selle lahendus on kõige aluseks. Soovime leida parimad lahendused ja vältida piiranguid. Kodulehtede loomisel on väga palju varieeruvaid otsuseid, mis tuleb teha vastavalt vajadusele. Oleme leidnud, et erilahendusena valmivad koduleheküljed toovad paremaid tulemusi.

Valmiskujunduste ja erinevate pluginate peale ehitatud koduleheküljed vajavad rohkem hooldust ja on ebastabiilsemad. Mida rohkem on võrrandis erinevate osapoolte lahendusi, seda suurem tõenäosus, et mingid elemendid ei saa ühel hetkel omavahel läbi. Kuna valmiskujundused pole meie tehtud ja nende koodibaas on tohutu suur, siis see raskendab vigade otsimist. Ehk kokkuvõttes meist mitte sõltuvad asjad võivad tuua meile kahju.

Puudub originaalsus

Valmiskujunduste põhjale disainitud koduleheküljed näevad tihti väga sarnased välja. Populaarsemaid templiite kasutatakse korraga kümmnetel tuhandetel veebilehtedel. Kuigi templiite leidub iga tegevusala jaoks, siis need on proovitud algselt disainida võimalikult paindlikud. Sellest tulenevalt on raske luua isikupäraseid lahendusi. Vahetades ära värvid ja kirjatüübid saame teha muudatusi, aga see pole päris õige. Disain on detailides: sisuala laius, elementide vahed, kirjatüüpide suurused, nuppude ja kasutajaliidese elementide proportsioonid.

Templiiti ei pea kasutama nö karbitootena

Valmiskujunduse põhjal saab luua täiesti unikaalse ja omanäolise kodulehekülje. See väide on 100% tõsi. Templiitide halb maine on kohati põhjustatud kehvast lõppkasutajast. Templiidi suurem kohandamine on ka ajakulu. Väljakujunenud praktika, mis toob tulemusi ja säästab aega, seisneb selles, et kujundus valmib enne arendust. Nii saab programmeerija valida enne esimeste koodiridade kirjutamist sobivaimad tehnilised lahendused. Kokkuvõttes tuleb lõpptulemus parem.

Ära leiuta jalgratast

Kõike algusest lõpuni ise tehes ja leiutades ei jõua kaugele. Enamik kodulehti järgib sarnaseid kasutusmugavuse ja ülesehituse mustreid. See on soovitatud lähenemine UX (kasutusmugavuse) seisukohalt vaadates. Veebilehtede külastajad eeldavad, et asjad toimivad nii, nagu nad on harjunud neid mujal kasutama. Gives kasutame alusraamistikke ehk frameworke. Esmalt kaardistame vajadused ja loome lähteülesande. Selle põhjal valmib disaini ja siis valime sobivad tehnilised lahendused. Frameworkide kasutamine võimaldab hoida kokku aega, aga pakkuda unikaalseid ja läbimõeldud lahendusi, mis töötavad.

Kui üks asi teeb kõike, siis tegelikult ei tee ta midagi hästi

Populaarseimad valmiskujundused pakuvad palju erinevaid võimalusi seadistamiseks.
Üks suur probleem on see, et tavaline koduleht vajab 28 eri päise kujundusest ainult ühte. Parimad templiidid on optimiseeritud ja ebavajalikku koodi ei kasutata. Nende võimalikult paindlikuks kasutuseks loodud kood on ikkagi mahukas. Suur koodi maht ei ole hea lehekülje laadimisajale. See omakorda mõjutab otsingumootorites leitavust.

Kodulehe templiidid näevad head välja etteantud sisuga

Sisu ja vorm käivad käsikäes. Gives saame hea kodulehe teha siis, kui enne kujundust on olemas sisu. Templiitide puhul on enne olemas blokk, kuhu siis hakatakse sisutekste kirjutama. Selline etteantud ülesehituse järgimine piirab loovust. Võib kaduda ka informatsiooni esitamise loogika ning lõpplahenduses puudub selgus. Siit ka probleem, miks valmiskujundustele loodud veebilehed näevad üksteisega sarnased välja ja neil puudub isikupära.

Digiagentuuride templiitide kasutus teeb kurvaks

Me ei tegeleks digitaalse disainiga kui see meile ei meeldiks. Usume, et disaineri töö on inimestele pakkuda emotsioone ja esindada brände. Luues originaalseid ja uuenduslike lahendusi saab rikastada maailma.

Kurvaks teeb see, et igapäevaselt näeme osasid disainereid ja veebiagentuure kasutamas ka enda töödes valdavalt valmiskujundusi. Tekib küsimus, et kas nad ikka teevad tööd, mis päriselt meeldib? Usume, et hea veebilahenduse loomise retsepti kuulub ka palju head emotsiooni ja armastust oma töö vastu.

Liiga palju vabadusi kliendile

Kliendina võib teile tunduda, et on jube hea kui teil on võimalik oma koduleheküljel teha kõiksugu muudatusi. Praktikas juhtub aga, et detailid lähevad paigast ja üldmulje kannatab, kodulehe usaldusväärsus langeb.

Mida keerulisemad ja võimalusterohkemad on süsteemid, seda keerukam on neid hallata. Menüüd on keerulised ja sobilike seadete üleseleidmine võib osutuda keerukaks. Paljud elemendid on omavahel seotud ja muudatuste tegemine ühel alamlehel võib tuua kaasa vead teisel. Professionaalne kodulehekülje tegija, kes näeb tervikpilti, oskab sellega arvestada.

Liiga palju võimalusi muudab kasutuskogemuse keeruliseks. Praktikas on veebilehtede puhul tähtis hoida kõik võimalikult ühtsena. Erinevate sisublokkide ja elementide vahed peavad olema harmoonilises tasakaalus. Igal alamlehel pole vaja eksperimenteerida isemoodi kujundusega. Alati pole vaja kõike muuta.

Mis oleks alternatiivid?

Meie uus lemmik on Webflow. See ei sobi igale kliendile, aga keskmisele Wordpressi templiidiveebile võiks olla heaks alternatiiviks. Ka Webflows on saadaval valmiskujundused, mida saab vastavalt vajadusele edasi arendada. Webflow kasutamisel saab hoida kokku arendus- ja halduskulusid ning teha kiiremini unikaalseid kodulehti mis toovad tulemust.

Kokkuvõte

Valmiskujundustega kodulehtedel on turul oma kindel koht. Õnneks on nende pakkujaid palju. Gives on meie visioon pakkuda erilahendusena valmivaid kodulehekülgi klientidele kes väärtustavad disaini. Praktikas oleme näinud, et suur osa valmiskujundusega veebilehti hakkab varem või hiljem logisema ja ei näe usaldusväärsed või unikaalsed välja. Kodulehr on brändi üks esmaseid ja olulisemaid kokkupuutepunkte kliendiga. Kehv veebileht mõjub ettevõttele negatiivselt. Meie ei riskiks valmiskujunduse kasutamisega.

Kui soovite endale unikaalse kujundusega moodsat ja kasutajasõbraliku kodulehte siis saame teid aidata. Lisainformatsiooni saate lugeda kodulehtede valmistamise alamlehelt.