UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
Digiturundus

Rebränding - millal sellele mõelda?

Ettevõtetel on bränd. Kas see on teadliku eesmärgipärase tegevuse tagajärg millest peetakse kinni või on see loomulikult kujunenud. Rebränding tähendab siis selle brändi uuendamist.

Mis on bränding?

Bränding on protsess, mille käigus kujundatakse ettevõtte, toote või teenuse mainet ning identiteeti. Brändingu eesmärk on eristuda konkurentidest ning luua emotsionaalne side klientidega. Ehk miks peaks sihtgrupp just teie ettevõtte valima. See hõlmab visuaalseid elemente, nagu logo ja värvipalett, aga ka ettevõtte kultuuri, väärtusi ja sõnumit, mis kokku loovad brändi tervikliku kuvandi ja tunnetuse turul. Lühidalt öeldes on bränd kliendi ja ka meeskonna ettekujutus sinu ettevõttest.

Ühel ettevõttel on tegelikult mitu brändi kuna erinevad sihtgrupid ja inimesed tõlgivad neid teisiti. Väga lihtne näide on selline kus turundaja kes igapäevaselt puutub oma ettevõttega kokku võib tunda, et oleks vaja midagi uuendada. Kõik on kuidagi igav ja igavnenud. Mõelda tasub aga sellele, et klient ei puutu selle brändiga igapäevaselt kokku ja ei ole kursis absluutselt kõikide reklaamikampaaniatega mis on läbi aastate tehtud. Ehk üks bränd aga kaks täiesti erinevat vaatenurka.

Annan paar väga lihtsat punkti millal võiks rebrändingut planeerida.

1. Bränd on vananenud

See on pigem visuaalse disaini ja logo kujunduse küsimus. Kui sinu bränd näeb vanamoeline välja siis võid mõelda selle kaasajastamisele. Võib juhtuda, et sinu värvid, kasutatud kirjatüübid ei näe tänasel päeval enam proffesionaalsed välja ja brändi visuaali uuendamine võib olla hea mõte. Võid enda brändi võrrelda ka konkurentidega. Just välimus on see mida märgatakse esimesena. Ja kui kõik konkurendid näevad moodsamad ning elujõulisemad välja siis võib sinu ettevõte tunduda klientidele ka vananenud.

Visuaalse re-brändingu puhul on päris paljudel juhtudel asjad üsna lihtsad. Sinu ettevõtte olemus ja eesmärgid võivad jääda samaks ja saad teha ainult pinnapealse kiire lihvi. Kui sa ei oska ise täpselt hinnata mida ja kui palju peaks tegema otsi endale usaldusväärne brändi strateeg ja pange koos pead tööle. Isikliku kogemuse põhjal ütlen, et brändi graafilise disaini uuendamise puhul saab juba väga väikeste detailidega luua kaasaegse mulje ja enamus juhtudel ei ole üldse mõistlik kõike uuesti leiutada.

2. Bränd ei paista silma

Maailm meie ümber on väga kirju. Ma ei mõtle siin ainult visuaalset poolt. Paljudel tegevusaladel on väga palju teenusepakkujaid. Selleks, et sinu ettevõte töötaks suurepäraselt pead sa paistma silma ja jääma meelde.

Kui sinu bränd on muutunud konkurentidega visuaalselt sarnaseks ja räägite samadest väärtuspakkumistest siis oleks hea mõelda kuidas saaksid eristuda. Leia see oma nurk mis teeb sinu brändi eriliseks ja paneb inimesed mõtlema. Lihtsalt moodne graafiline disain võib ju paista usaldusväärne ning anda edasi emotsiooni, et ettevõte on kaasaegne aga veelgi parem oleks kui see paneb potentsiaalsed kliendid peatuma.

3. Brändi pakkumine on muutunud

Võib juhtuda, et aastaid tagasi alustasid ühe teenuse või toote pakkumisega. Peaksid mõtlema rebrändingule kui sinu tootevalik on laienenud või oled tegevusala muutnud.

Väga lihtne näide võiks olla järgmine. Kui alustad oma tegevust logode kujundamisega võiksid olla brändi nimetus "Logo kujundus agentuur". Kui sa nüüd laiendad oma tegevusala ja lisaks logo kujundusele hakkad katma brändingut üldisemalt võiks tegemist olla juba "Brändi agentuuriga". Võibolla sa laiened veelgi ning lisaks logode disainimisele ja brändidele pakud ka reklaame. Nüüd tasuks mõelda kas jätkad samal lainel ja kasutad "Reklaamiagentuuri" või näiteks valid bränditud firma nime "Give". See on väga lihtsustatud näide loomulikult aga rebränding on hea viis oma olemasolevatele klientidele anda teada, et oled tegevusala laiendanud.

4. Bränd on kasvanud

Üks positiivne juhus millal võiksid rebrändingu peale mõelda on siis kui sinu bränd on kasvanud. Võibolla oled ise ostnud ära mõne ettevõtte või on mitu ettevõtet liitunud. Kui ostetakse ära sinu ettevõte siis arvatavasti tulevad rebrändingu teemalised vestlused juba omanike poolt.

Igaljuhul võib suuremate äriliste muudatuste puhul olla mõistlik ka rebrändida ning ühendada mitme ettevõtte tugevused kokku.

Kui laiened teistesse regioonidesse ja turgudele ka siis võib brändi uuendamine olla hea mõte. Nii saad olla kindel, et uutes kultuurides teistsuguse kliendibaasi juures on sinu bränd sama hästi läbi mõeldud. Uuendatud bränding võimaldab hoida ettevõtte ühtsena. Sellel omakorda on mitu head eesmärki. Esiteks võid hoida kulusid kokku kuna paljusid asju ei pea uuesti tegema. Lihtne näide oleks kasvõi kodulehe ja graafilise disianiga seonduv. Lisaks aitab sama firmamärgi all ning samada brändiväärtuste kandmine olla klientidele kindel valik. Paljud inimesed eelistavad soojamaa reisil süüa ka MacDonaldsis kuna nad usaldavad sealset toidu puhtust ja teavd mida nad saavad.

5. Bränd ei tööta

Võib juhtuda, et sul on väga hea toode ning kasulik teenus aga see ei tööta sihtgrupi peal. Läbi rebrändingu saad leida ülese uued kliendid või muuta oma ettevõtte vanadele meelepärasemaks.

6. Brändil on negatiivne mulje

Rebränding on hea mõte kui tahad alustada puhtalt lehelt. Läbi rebrändingu saab ettevõtet varasematest probleemidest eemalduda. Siinjuures soovitaks kindlasti mõelda miks need probleemid tekkisid ja kas neil oli ka alust. Lihtsalt rebrändides probleemid ei kao.

Lihtne näide võiks olla näiteks järgmine. Kui sinu ettevõttel on negatiivset tagasisidet kvaliteedi osas aga oled teinud suured investeeringud uutesse seadmetesse ning oled kindel, et suudad kvaliteeti parandada. Sellisel juhul võib olla just rebränding hea viis seda ka oma klientidele kuvada. Uus algus. Lisaks saab rebrändingu juures keskenduda just sellise sõnumi edastamisele. Meeles peab pidama aga seda, et kommunikatsiooni peab toetama ka tegudega.

Kas hakkad rebrändima?

Rebrändingu otsust ei tasuks kindlasti teha ilma kaalutlemata. Võibolla on sul juba selge, et sinu bränd on vananenud ja vajaks uuendamist. Igaljuhul olen kindel, et rebrändingu projekt saab olema üheagselt nii põnev kui ka väljakutsete rohke. Kui vajad abi logo kujundamise või brändi graafilise disainiga siis saame aidata.