UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
UUS! Kuumaksu põhine disainiteenus
Disain

Tee nii ja graafilise disaini projekt õnnestub

Graafilise disaini tellimine võib osutuda keerukaks ülesandeks. Ka kogemusega turundusjuhid kellel on suurepärased teadmised mida nad soovivad ja kuidas reklaam töötab võivad vahepeal sattuda olukorda kus projekt ei taha kuidagi sujuda. Kliendi ja graafilise disaineri koostöö on oluline, et kindlustada suurepärane lõpptulemus. Jagan nippe kuidas teha edukat koostööd graafilise disaineriga ja kindlustada, et projekt täidab püstitatud eesmärgid.

Vali õige graafiline disainer

Projekti õnnestumise vundamendiks on endale sobiva graafilise disaineri valimine. Kui olete juba varasemalt koostööd teinud ja disaineri tööd meeldivad siis on selle osaga lihtne.

Graafilisi disainereid on oma töödes erinevad. Mõned kujunduvad väga selgelt phes stiilis ja nende disaini käekiri on aindumatu. Teised kujundajad aga võivad omada küll endale iseloomulikku käekirja aga laveerivad osavalt ka paljude erinevate stiilide vahel. Ma ise pean ennast pigem paindlikuks kujundajaks kes disainib nii kunstilisi ja eksperimentaalseid kui ka minimalistliku ning moodsa ilmega turundusmaterjale. Samas läbi erinevate brändi tööde joonistub välja selge omanäoline käekiri.

Disaineri valikul on võimalus eksperimenteerida algaja graafilise disaineriga kes alles omandab töövõtteid ja võib üllatada omamoodi nägemusega. Kogemustega graafilise disaini professionaali kasutamisel võib teenus osutuda küll kallimaks ja vähem paindlikuks. Samas ei pruugi see alati nii olla, et kogemustega disainer on kallim ja algaja odavam. Tänu varasematele teadmistele võivad paljud projektid kogenud disaineri käes minna oluliselt sujuvamalt ja kiiremini.

Suurema reklaami agentuuriga koostööd tehes tasub täpsustada, kes teie projektiga tööle hakkab ja küsida näha konkreetsete disainerite portfoliot. Vastasel juhul võib tekkida olukord kus reklaamiagentuuri portfolio on küll tipptasemel aga tegelikult kasutatakse töö tegemiseks vabakutselist tööjõudu või mõnda vähem kogenumat disainerit.

Pole saladus, et kõikidel graafilistel disaineritel ja vabakutselistel kujundajatel pole alati piisavalt tööd ja nad soovivad paljud vastu võtta isegi kui nad pole kindlad kas see neile sobib. Ehk siinkohal oleks soovitus kliendile teha ise rohkem kodutööd ja valida välja need disainerid kelle tehtud tööd ja stiil teile meeldivad ning kes sobituvad teie brändiga. Kindlasti ei tasu valikuga kiirustada ja pigem küsida alguses rohkem küsimusi ja mitte karta rumalaid küsimusi. Disainerid räägivad hea meelega oma tööst ja protsessidest kuidas jõuda eduka lõpptulemuseni.

Määratlege graafilise disaini projekti eesmärk

Enne graafilise disainiprojekti alustamist on oluline, et klient ja disainer saaksid üheselt aru millist probleemi on vaja lahendada. Selles etapis peaks klient jagama oma ideid, vajadusi ja eelistusi. Graafiline disainer peaks kuulama tähelepanelikult ja vajadusel esitama täpsustavaid küsimusi, et mõista, mida klient soovib saavutada.

On oluline määratleda selged eesmärgid ja ootused. Mis on projekti peamine eesmärk? Milline peaks olema lõpptulemus? Kas on erinõudeid või piiranguid, mida tuleb arvestada? See aitab disaineril luua disainilahenduse, mis vastab klienti vajadustele.

Teinekord võib juhtuda, et klient tuleb tellima küll ühte asja aga tegelikult oleks tal vaja midagi muud või pole antud disaini loomine kõige mõistlikum kulutus. Siinkohal lähevad käitumis mustrid ja arvamused lahku. Mina ise eelistan alati oma arvamuse välja öelda ja klientidele tühja tööd mitte teha isegi kui selle eest saaks arve välja saata. Paljud graafilised disainerid on seisukohal, et kui klient soovib siis tuleb teha ja raha vastu võtta. Ehk hea koostöö aluseks on usaldus. Iga kord ei ole meeldiv teistsuguseid ideid kuulata aga ma julgustaks alati rahulikult läbi mõtlema nii disaineril kui kliendil kas just selline lahendus aitab täita projekti eesmärki.

Graafilise disaini briif

Ideaalis võiks projekti aluseks olla koostatud briif. Samas praktikas ei ole see alati mõistlik ja seda eesmärkide määratlemise punkti ei peaks võtma kui midagi jube keerukat või aeganõudvat. Asja juures on tähtis lihtsalt see, et graafiline disainer ei ole selgeltnägija ja tema ei tea mis toimub klientide peas või ettevõtte siseses kommunikatsioonis. Selleks, et teha head disainitööd peab olema selge mida sellega soovitakse saavutada ja kus pindadel kasutatakse.

Minnes natukene detailsemaks on graafilisel disaineril oluline teada kas antud loovlahendust kasutatakse kindlas kohas ühes mõõdus või on plaanis kujundust adapteerida erinevate kasutuskohtade vahel.

Kus võib ühte graafilise disaini tööd kasutada

Ühte kujundust või kujunduskontseptsiooni ja selle erinevaid mugavdusi võib kasutada näiteks

  • OOH reklaami pind. Bussipeatused, prügikastid, suured plakatid, reklaam pinnad maantee ääres, kangasbännerid ja treilerid vms.
  • Digiekraanid kaubanduskeskustes
  • Flaierid või voldikud
  • sotsiaalmeedia
  • Reklaam bännerid
  • Uudiskirjad
  • Kodulehe alamlehel või maandumislehel.

Jaga disaineriga oma brändi materjale

Kindlasti veendu, et oleksid graafilisele disainerile jaganud oma logo kasutamise eeskirju. Kui sa ei tea mis asi on brändiraamat siis loe logo kujundamisest ja saad teada. Brändiraamatu põhjal saab disainer teada kuidas peaks teie ettevõttele kujundama. Milliseid värve ja kirjatüüpe kasutatakse. Kui sul veel stiiliraamatut ei ole siis soovitan selle kujundamise peale mõelda.

Juhul kui alustad koostööd uue graafilise disaineriga siis võid näidata talle ka varasemalt tehtud kujundusi. See aitab kujundajal õppida teie ettevõtte visuaalset käekirja ja kindlustada selle, et bränd näeks ühtne välja. Võib juhtuda, et vanemad kujundused on oma välimuselt aga aegunud või sa ei soovi enam samas stiilis asju teha. Sellisel juhul on pigem targem kujunduste näitamisest loobuda kuna isegi alateadlikult võivad need disainerit mõjutada.

Kui teie bränd kasutab mõnda eri fonti siis jaga ka seda kujundajaga. Kusjuures tasub veenduda, et teie fondi litsents seda lubab. Kuna kirjatüüpide kasutamine võib olla küllaltki kulukas siis tasub disaineriga see osa kindlasti läbi rääkida. Võimalik, et disaineril on läbi kujundustarkvara juba litsents olemas aga võib juhtuda, et see tuleb osta.

Kui projekti puhul on vaja kasutada varem loodud pilte, illustratsioone, 3D graafikat siis pane juba alguses olemasolevad failid kokku. Minu soovitus on, et pigem saada disainerile rohkem asju, et tal oleks võimalus valida.

Selge graafilise disaini projektijuhtimine ja ajakava

Oluline on väga selgelt panna paika projektijuhtimise protsess. See hõlmab tööde mahtu, ajakava, tähtaegu ja kes mille eest vastutab ning kuidas suheldakse. Klient ja disainer peaksid kokku leppima, millal töid esitletakse ja kuidas ning kui kiiresti antakse tagasisidet. See tagab, et mõlemad pooled on kursis projekti olukorraga ja saavad töid planeerida.

Lepi kokku disaini hind või hinnastamine

Enne graafilise disaini projektiga alustamist lepi kindlasti kokku projekti maksumus. Rahast rääkimine võib ebamugav teema olla aga kui seda välidtakse võib kerkida ülese palju segadust.

Graafilise disaini projekti on võimalik hinnastada nii jooksva tunnihinna, päeva või tükitööna. Milline hinnastamis mudel teile täpselt sobib tasub kokku leppida oma disaineriga.

On tavaline, et projekti käigus tekivad muudatused. Kliendid võivad soovida disainis teatud aspekte muuta. Sel põhjusel on oluline, et mõlemad pooled kokku lepiksid, kuidas muudatusi käsitsetakse. See aitab vältida segadust ja tagab, et graafilise disaini projekt püsib õigel kursil.

Regulaarne koostöö ja tagasiside disainikavanditele

Kliendi ja graafilise disaineri koostöö peaks olema kaasav protsess. Vajadusel võib kasutage koosolekuid ja töötubasid et selgitada välja parimad suunad. Kliendi panus hea disaini valmimisse on hindamatu, kuna nemad tunnevad oma äri, kliente ja nende vajadusi kõige paremini.

Isiklikult mina eelistan oma disaine jägada pigem tihti ja ka üsna varases staadiumis. Klient peaks saama veenduda, et projekt liigub õiges suunas ja anda konstruktiivset tagasisidet.

Graafiline disainer peaks olema valmis muudatusi tegema vastavalt kliendi soovidele ja tagasisidele. Siinkohal tahaks tähelepanu pöörata sellele, et klientidel on tähtis tagasiside andmisel olla võimalikult detailirohke ja proovida oma arvamust põhjendada.

Tagasiside nagu "Ei, see ei sobi" ei aita graafilist disainerit kuidagi edasi ja tekitab pigem frustratsiooni. Kogenud graafiline disainer oskab kindlasti leida lahendused kui ta saab aru kliendi probleemist.

Usalda oma valitud graafilist disainerit

Usaldus on eduka koostöö nurgakivi. Klient ja disainer peaksid üksteist austama ning austama üksteise teadmisi ja oskusi. Disaineri kogemused ja professionaalsus võimaldavad tal teha õigeid otsuseid, kuid klient tunneb oma ettevõtet ja sihtgruppi kõige paremini.

Vältiga üle manageerimist. Liigne sekkumine ja täpsed muudatus ettepanekud võivad projekti keeruliseks muuta ja mõjutada graafilise disaini lõpptulemust negatiivselt. Parem on anda disainerile ruumi loovuseks ja lasta tal lahendada lähteülesannet nii nagu ta seda oskab. Kui klient tuleb elementide või kirjatüüpide suurust muutma siis võib üsna kindel olla, et kogu disain võib tasakaalust välja minna.

Analüüsi tagasisidet graafilise disaini tööle

Kindlasti tasub vaadata kuidas valminud disaini projekt vastu võetakse. Loomulikult on oluline, et teie ettevõtet esindaks disain mille üle kõik töötajad uhkust tunnevad aga minuarust ei pea iga disainiprojekt olema kõikide inimeste lemmik. Maitseid on erinevaid ja kõikidele meeldida on väga keeruline.

Disainerina tööd tehes olen veel aru saanud, et tagasiside küsimine on omamoodi teadus. Väga palju oleneb sellest kui avatult ja mugavalt vastaja ennast tunneb. Kui küsida nö vigu või kriitikat võivad inimesed hakata välja mõtlema igasuguseid seoseid, et enda vastust tähtsustada. Praktikas võib see tihti olla ülemõtlemine. Samas võib väga tugeva juhiga kollektiivis tekkida ka vastupidine olukord kus keegi ei julge ausalt oma arvamust avaldada ning puudub niiöelda iseseisev mõtlemine.

Parim tagasiside tuleb tulemustest. Põhjamaa kliendid tavaliselt ei kipu asju kiitma. Aga seda, kas disain töötab või ei tööta saab päris palju lugeda ridade vahelt.

Nii jõuad eduka graafilise disaini lõpptulemuseni

Tõhus kliendi ja disaineri koostöö on eduka graafilise disaini projekti võti. Eelnev selge kommunikatsioon, seatud eesmärgid, projektijuhtimine, regulaarne kaasav tagasiside, austus ja usaldus loovad aluse kvaliteetsele disainilahendusele. Koostöö tugevdab klient-disaineri suhet ja tagab, et tulemus vastab kõige paremini kliendi vajadustele ja ootustele. Kindlasti iga järgmise koos loodud projektiga saab liikuda parema lõpptulemuse poole.

Kui soovid teada kuidas ja milliseid graafilise disaini projekte Give teeb loe edasi teenuse lehelt.