Glossary ehk digisõnastik
A
A/B testimine
Meetod, mille abil võrreldakse kahte erinevat veebilehe versiooni või turunduskampaaniat, et teha kindlaks, milline neist toimib paremini.
Analüütika / analytics
Digitaalse turunduse analüüs, mis hõlmab veebiliikluse, käitumise ja konversioonide jälgimist, et saada teavet turunduskampaaniate tulemuste kohta. Tihti mõeldakse ka Google Analytics programmi.
AdWords
Google'i reklaamiplatvorm, mis võimaldab ettevõtetel luua ja esitada sihtotstarbelisi reklaame Google'i otsingumootoris ja partnerveebisaitidel.
API
Liides, mis võimaldab erinevatel süsteemidel suhelda ja andmeid vahetada.
Audience
Sihtrühma, kellele digitaalne turundus on suunatud. See hõlmab demograafilisi, geograafilisi ja käitumisandmeid, mis võimaldavad paremini mõista sihtgrupi huvisid ja vajadusi.
Automaatne turundus
Turundusprotsessi automatiseerimine, et vähendada töökoormust ja parandada tulemusi. Näiteks e-kirjade automaatne saatmine või isikupärastatud reklaamide genereerimine.
B
B2B
Business to Business. Ettevõtete vaheline kaubandus, kus üks ettevõte müüb oma tooteid või teenuseid teisele ettevõttele.
Backlink
Veebisait, mis viitab teise veebisaidile, loob sellele backlinki, mis võib aidata sellel saidil otsingumootorite tulemustes paremini esineda.
Blog
Veebileht, mis sisaldab regulaarselt avaldatavaid artikleid või postitusi, mis on tihti seotud konkreetse teemaga.
Bännerreklaam
Pildireklaamid, mis ilmuvad veebisaitidel ja mis võivad sisaldada nii teksti, pilte kui ka animatsioone.
Soovite endale animeeritud bännereid?Brauser
Rakendus, mida kasutatakse veebilehtede sirvimiseks. Populaarsed brauserid hõlmavad Chrome, Firefox ja Safari. Eesti keeles tuntud ka kui sirvik.
C
Call to action (CTA)
Nupp, link või sõnum, mis kutsub külastajaid üles soovitud tegevuse tegemiseks, nagu registreerimine, ostmine või allalaadimine.
Click-through rate (CTR)
Protsent külastajatest, kes klikivad konkreetsele reklaamile või lingile, mis juhib neid veebisaidile.
Conversion rate
Protsent külastajatest, kes sooritavad soovitud tegevuse, nagu ost või registreerimine.
Cookies e. Küpsised
Väikesed tekstifailid, mis salvestatakse kasutaja seadmesse ja mida kasutatakse veebisaidi kasutajate seadete ja info salvestamiseks.
D
Digitaalne turundus
Turundusstrateegia, mis kasutab digitaalseid kanaleid nagu veebisaidid, sotsiaalmeedia, e-posti turundus jne, et suhelda sihtgrupiga ja reklaamida tooteid või teenuseid.
Domeen
Veebiaadress, mida kasutatakse veebisaidi identifitseerimiseks. Näiteks, "give.ee" on meie domeen.
Display ads / Displei reklaamid
Graafilised reklaamid, mis ilmuvad veebisaitidel, mobiilirakendustes ja muudes digitaalsetes kanalites.
Animeeritud bänneritest loe siit.Direct traffic
Külastajad, kes jõuavad veebisaidile otseselt, kas sisestades veebiaadressi või klõpsates järjehoidjatel.
E
E-kaubandus
Toodete ja teenuste müük interneti kaudu, mis hõlmab veebipoe loomist ja turundamist, online maksevõimaluste kasutamist ning tarne- ja klienditeeninduse lahendusi.
Disainime ja arendame e-poode.E-maili turundus
Turundusstrateegia, mis kasutab e-posti sõnumeid, et suhelda sihtgrupiga ja edastada reklaamsõnumeid, uudiskirju, kampaaniaid jne. Kui otsite professionaalset uudiskirjade kujundust vaadake siia.
Engagement rate
Protsent sotsiaalmeedia postituste vaatamistest, mis kaasavad kaasahaaravat sisu või käivitavad kasutajate vastukaja, nagu jagamine, kommentaarid või meeldimised.
Exit rate
Protsent külastajatest, kes lahkuvad veebisaidilt pärast konkreetse lehe külastamist või teatud tegevuse sooritamist.
Evergreen content
Sisu, mis jääb ajatult aktuaalseks ja väärtuslikuks, sõltumata ajast ja trendidest, näiteks põhjalikud juhendid, teaduslikud artiklid jne.
F
Funnel
Turundusstrateegia, mis kirjeldab klientide teekonda algsest teadlikkusest kuni ostu sooritamiseni, sealhulgas erinevaid müügitaotlusi, mis aitavad liigelda ostuotsuse poole.
Frequency
Reklaamide arv, mis näidatakse ühele kasutajale teatud ajavahemiku jooksul.
Facebook Ads
Facebooki reklaamiplatvorm, mis võimaldab ettevõtetel kuvada sihtotstarbelisi reklaame Facebooki kasutajatele, põhinedes demograafilistel andmetel, huvide ja käitumise jälgimisel jne.
Follower
Sotsiaalmeedia kasutaja, kes jälgib teist kasutajat või ettevõtet, et saada teavet nende postituste, uudiste ja tegevuste kohta.
Figma
Interaktiivne disainitööriist, mis võimaldab kasutajatel luua ja jagada kasutajaliidese kujundusi ning prototüüpe veebi- ja mobiilirakenduste jaoks. Gives kasutame Figmat enamuse kodulehe kujundusprojektide puhul.
Framer
Disaini- ja prototüüpimistööriist, mis võimaldab kasutajatel luua interaktiivseid kujundusi, animatsioone ja kasutajaliidese prototüüpe ning neid testida erinevates seadmetes ja platvormides. Framerist saab rohkem lugeda artiklist.
FTP (File Transfer Protocol)
Protokoll, mis võimaldab kasutajatel üles laadida, alla laadida ja hallata faile ja kaustu kaugserverites.
Flash
Adobe'i loodud tarkvara, mis võimaldas luua interaktiivseid veebilehti ja animatsioone. Tänapäeval on Flash asendunud avatud standarditega, näiteks HTML5, javascript ja CSS3.
Foorum
Veebipõhine platvorm, kus kasutajad saavad avaldada arvamusi, küsida ja vastata küsimustele, jagada teavet jne. Forumeid on erinevaid teemasid käsitlevaid, näiteks reisifoorumid, toidufoorumid, programmeerimisfoorumid jne.
G
Give
Eesti digiagentuur kes valmistab kodulehekülgi, UI/UX disaini, kujundab logosid ning reklaame.
Google Analytics
Google'i veebianalüütika tööriist, mis võimaldab ettevõtetel jälgida oma veebisaidi külastatavust, kasutajakäitumist ja konversioonimäärasid ning luua erinevaid aruandeid.
Google AdWords
Google'i reklaamiplatvorm, mis võimaldab ettevõtetel kuvada sihtotstarbelisi reklaame Google otsingutulemustes ja veebisaitidel, mis kuuluvad Google'i reklaamivõrgustikku.
Geotargeting
Turundusstrateegia, mis võimaldab ettevõtetel kuvada sihtotstarbelisi reklaame kindlal geograafilisel piirkonnas, kasutades IP-aadresse, GPS-i, mobiilset andmeid jne.
GIF (Graphics Interchange Format)
Graafiline failivorming, mis võimaldab liikuvaid pilte, animatsioone ja lühivideoid talletada ja jagada veebis.
H
Hashtag
Sotsiaalmeedias kasutatav märksõna, mis aitab grupeerida ja leida seotud sisu ning suurendada postituste nähtavust ja levikut. #
HTML (Hypertext Markup Language)
Standardne märgistuskeel, mida kasutatakse veebilehtede struktuuri ja sisu kirjeldamiseks ja kujundamiseks.
Heatmap
Veebianalüütika tööriist, mis näitab, millised veebisaidi alad on kõige aktiivsemad ja mida kasutajad kõige enam vaatavad ja klikivad.
Hootsuite
Sotsiaalmeedia turunduse tööriist, mis võimaldab kasutajatel hallata, jälgida ja ajastada sotsiaalmeedia postitusi erinevates kanalites, nagu Facebook, Twitter, Instagram jne.
I
Inbound marketing
Turundusstrateegia, mis keskendub potentsiaalsete klientide ligimeelitamisele väärtusliku sisu ja kvaliteetse kogemuse kaudu.
Populaarne sotsiaalmeedia platvorm, mis võimaldab kasutajatel jagada fotosid ja videoid, kasutada filtreid ja lohistada funktsioone ning suhelda jälgijatega.
Influencer marketing
Turundusstrateegia, kus ettevõtted kasutavad sotsiaalmeedia mõjutajaid, et suurendada toodete või teenuste teadlikkust ja müüki.
Impressions
Mõõdik, mis näitab, kui mitu korda konkreetne reklaam või postitus on kuvatud veebis kasutajatele.
IP address
Internet Protocol address, mis on ainulaadne numbriline identifikaator, mida kasutatakse seadmete ja arvutivõrkude tuvastamiseks ja ühendamiseks internetis.
J
JavaScript
Populaarne programmeerimiskeel, mida kasutatakse sageli interaktiivse veebisisu loomiseks ja veebisaitide funktsionaalsuse parandamiseks.
JPEG / JPG
Üks levinumaid digitaalsete piltide failivorminguid, mis kasutab andmepakkimist, et vähendada failide suurust ilma pildikvaliteeti märkimisväärselt halvendamata. Rastergraafika.
K
Keywords e. märksõnad
Märksõnad, mida kasutatakse otsingumootorites ja SEO-s, et aidata veebisaitide liiklust suurendada.
Klõpsud (Clicks)
Mõõdik, mis näitab, kui mitu korda kasutajad veebisaidi lingile klõpsavad või reklaami näevad.
Koduleht
Ettevõtte visiitkaart internetis. Arvatavasti üks odavaim ja effektiivseim turunduskanal.
Loe kodulehtede tegemisest lähemalt.Konversioon (Conversion)
Mõõdik, mis näitab, kui mitu külastajat veebisaidil mingi soovitud tegevuse- nagu toote ostmise või uudiskirjaga liitumise- lõpule viivad.
Kujundus
Veebisaidi visuaalne kujundus ja paigutus, mida kasutatakse brändi esindamiseks ja kasutajakogemuse parandamiseks.
Klienditeenindus
Teenus, mida pakutakse klientidele nende küsimuste ja probleemide lahendamiseks ning rahulolu tagamiseks.
Kliendikogemus (Customer experience)
Kogemus, mida klient saab ettevõttega suheldes, sealhulgas nende veebisaidil navigeerimine ja toodete ostmise protsess.
Kodulehe optimeerimine
Veebisaidi parandamine, et suurendada konversioonimäära ja külastajate kliendiks muutmise võimalust.
Küberjulgeolek
Meetmed ja protsessid, mis tagavad veebisaidi ja kasutajate andmete turvalisuse ja kaitsevad seda rünnakute eest.
L
Landing page
Veebileht, kuhu külastaja jõuab klikkides reklaamil, e-kirjal või otsingumootoris oleva lingi kaudu. Maandumisleht on suunatud ühele kindlale eesmärgile.
Loe maandumislehtede valmistamisest.Link building
Veebisaidi optimeerimise strateegia, mis keskendub oma kodulehe lingi teiste kvaliteetsete veebisaitide sisusse saamisele.
Laadimiskiirus (Loading speed)
Aeg, mis kulub veebisaidi lehtede laadimiseks, mida mõjutab lehe sisu maht ja hostingu kvaliteet.
Lehe autoriteet (Page authority)
Mõõdik, mis näitab konkreetse veebilehe usaldusväärsust ja autoriteeti otsingumootorite silmis.
Liikluse allikad (Traffic sources)
Veebisaidi külastajate allikad, sealhulgas otsingumootorid, sotsiaalmeedia, e-kirjad, reklaamid ja otsetraffic.
M
Meta kirjeldus (Meta description)
HTML elemendi kirjeldus, mis kirjeldab lühidalt veebilehe sisu otsingu tulemustes.
Märksõnad (Keywords)
Sõnad või fraasid, mis aitavad otsingumootoritel mõista, mis teemal veebisait räägib.
Mitmekeelsed saidid (Multilingual sites)
Veebisaidid, mis on kättesaadavad mitmes keeles, et jõuda suurema rahvusvahelise publikuni.
Märksõnauuring (Keyword research)
Protsess, kus analüüsitakse, milliseid märksõnu ja fraase inimesed otsingumootorites kasutavad, et paremini mõista, kuidas saavutada paremat positsiooni otsingumootorite tulemustes.
Mikrointeraktsioonid (Micro-interactions)
Väikesed animatsioonid või muud interaktsioonid veebisaidil, et suurendada kasutajakogemuse interaktiivsust. Näiteks animatsioon kui hiirega nupule minnes nupu värv vahetub.
Mobiilile optimeerimine (Mobile optimization)
Veebisaidi optimeerimine mobiilseadmetele, sealhulgas kasutusmugavuse, laadimiskiiruse ja reageerimisvõime parandamine.
Monitooring (Monitoring)
Protsess, mille käigus jälgitakse veebisaidi statistikat, et teha parandusi ja optimeerida tulemusi.
Müük (Sales)
Protsess, mille käigus müüakse veebisaitidel tooteid või teenuseid.
Märksõnadega otsing (Keyword targeting)
Strateegia, mille käigus kasutatakse spetsiifilisi märksõnu, et jõuda kindla publikuni, kes otsib konkreetseid tooteid või teenuseid.
N
Nupp (Button)
Veebilehel asuv graafiline element, mida kasutatakse tavaliselt navigeerimiseks, tegevuste käivitamiseks või vormide esitamiseks.
Nihkeefekt (Parallax)
Efekt, kus taustapilt liigub aeglasemalt kui esiplaanil olevad objektid, luues 3D-liikumise illusiooni.
Nutitelefon
Mobiiltelefon, millel on lisaks tavapärastele funktsioonidele ka internetiühendus ja võimekamad rakendused, mis võimaldavad paremat kasutajakogemust ja mitmekülgsemat interaktsiooni.
Nähtavus (Visibility)
Veebilehe või sisu kättesaadavus ja leitavus otsingumootorites ja sotsiaalmeedias, mis võib suurendada saidi liiklust ja kasutajaskonda.
Nimekiri
HTML elemendid, mida kasutatakse loendi, menüü või navigatsioonielementide kuvamiseks veebilehel. Nimekirju saab kasutada ka sisu struktureerimiseks ja esitamiseks.
O
Otsingumootorid (Search engines)
Veebipõhised rakendused, mis otsivad ja kuvavad veebilehtede tulemusi vastavalt otsingusõnadele või fraasidele.
Optimeerimine (Optimization)
Veebilehe kiiruse, jõudluse, sisu ja SEO (otsingumootori optimeerimine) parendamine, et saavutada parem kasutajakogemus ja nähtavus otsingumootorites.
Ostukorv (Shopping cart)
E-kaubanduse funktsioon, mis võimaldab kasutajatel valida ja salvestada tooteid, mida soovitakse osta, enne kui tehing lõplikult sooritatakse.
P
Paigutus (Layout)
Veebilehe või sisu struktuuri ja disaini paigutus, mis võimaldab kasutajatel leida ja navigeerida veebilehel lihtsamalt ja tõhusamalt.
Pluginate arendus (Plugin development)
Lisandmoodulite loomine, mis laiendavad veebisaidi funktsionaalsust ja võimaldavad lisada uusi funktsioone ja võimalusi.
Programmeerimine (Programming)
Veebiarenduse protsess, mille käigus luuakse ja hoitakse veebisaiti või rakendust, kasutades programmeerimiskeelt ja -vahendeid.
Q
QR-kood (QR code)
2D-viivakood, mis võimaldab salvestada ja jagada teavet, nagu URL-e, kontaktteavet, tooteteavet ja muud.
R
Reageeriv disain (Responsive design)
Veebidisaini meetod, mis tagab, et veebisait kohandub erinevate seadmete ja ekraanide suuruste jaoks automaatselt, tagades parema kasutajakogemuse.
Robotid (Robots)
Tarkvaraprogrammid, mis koguvad ja analüüsivad veebiandmeid, et toota automatiseeritud tulemusi ja optimeerida veebisaitide jõudlust.
S
Sisuturundus (Content marketing)
Digitaalse turunduse strateegia, mis keskendub sisuloojale, et toota ja jagada kasulikku ja väärtuslikku sisu, et meelitada ja hoida publikut.
SEO (Search engine optimization)
Otsingumootori optimeerimine, mis hõlmab veebisaidi sisu, struktuuri ja jõudluse parendamist, et saavutada parem nähtavus otsingutulemustes.
Sotsiaalmeedia turundus (Social media marketing)
Digitaalse turunduse strateegia, mis hõlmab sotsiaalmeedia kasutamist, et edendada brändi, tooteid ja teenuseid, suurendada müüki ja suhelda publikuga.
T
Tag (Täg)
Veebilehel kuvatud silt või märksõna. Kasutatakse ka koodijupi kohta.
Turundusautomaatika (Marketing automation)
Tarkvaralahendused, mis võimaldavad ettevõtetel automatiseerida turundustegevusi, nagu e-posti turundus, sotsiaalmeedia turundus ja rohkem.
U
URL (Uniform Resource Locator)
Veebiaadress, mis tuvastab konkreetse veebilehe aadressi ja asukoha.
Usaldusväärsus (Credibility)
Veebisaidi usaldusväärsus, mida mõjutavad mitmed tegurid, sealhulgas disain, sisu ja turvalisus.
V
Veebianalüütika (Web analytics)
Andmeanalüüsi protsess, mis võimaldab ettevõtetel jälgida ja mõõta veebisaitide liiklust, kasutajate käitumist ja muid olulisi näitajaid.
Veebidisain (Web design)
Veebilehe kujundamine, mis hõlmab kasutajaliidese, lehe struktuuri, värvide, kirjasuuruse ja muude elementide kujundamist, et tagada parem kasutajakogemus.
Veebihostimine (Web hosting)
Teenuse mis võimaldab veebisaitide majutamist ja kättesaadavaks tegemist internetis.
W
Veebimajutus (Web hosting)
Veebimajutus on teenus, mis võimaldab veebisaitidel olla kättesaadavad internetis. Veebimajutusettevõte võtab enda peale veebisaidi hoidmise ja levitamise.
Webflow
Webflow on veebidisaini ja veebilehe loomise platvorm, mis võimaldab kasutajatel ilma koodi kirjutamata luua unikaalse kujundusega ja professionaalseid veebilehti. Webflowst saab lähemalt lugeda meie kirjuatud artiklist.
Wordpress
WordPress on avatud lähtekoodiga sisuhaldussüsteem, mis võimaldab kasutajatel luua veebilehti, blogisid ja rakendusi. WordPressi kasutatakse laialdaselt kogu maailmas ning sellel on suur kogukond ja palju saadaolevaid teemasid ja pluginaid.
Ä
Äärmuslik A/B testimine (Extreme A/B Testing)
Meetod, kus A/B testimisel testitakse kõige erinevamaid versioone, mida on võimalik välja mõelda, et leida parim tulemus.
Ö
Ökonoomika mõõdikud (Economic metrics)
Majandusmõõdikud, mida kasutatakse majandusnäitajate hindamiseks, nagu näiteks SKP, tööpuudusmäär jne.
Ü
Ühendatud reklaamikampaaniad (Integrated advertising campaigns)
Reklaamikampaaniad, kus kasutatakse erinevaid meediume ja platvorme üheaegselt, et jõuda erinevate sihtgruppidega ja suurendada reklaami efektiivsust.